kinderen rijden stiekem op onze paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

Re: kinderen rijden stiekem op onze paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:49

13/14 jaar? dat is gewoon regelrechte onbeschoftheid, ik ben zelf 13, en ik zou er niet aan denken om alleen maar die wei in te gaan =| Kunnen je paarden niet dichter bij de boederij staan? want ik denk niet dat het zo lang door kan gaan totdat het een keer fout gaat... als de ouders gewoon weten dat ze op jouw paarden rijden zal het niet veel uitmaken als je daar naartoe stapt...
iig, succes;)

nOekiiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:50

sjorsias schreef:
ja opzich wel een idee,
gewoon een dagje daar gaan picknicken en zonnen Clown ergens stiekem achter een boom, er staat ook een huisje in de wei waar we achter kunnen gaan, maar dan maar het geluk hebben dat ze 'langskomen'.. anders zitten we daar de hele dag haha

beter een dagje voor niks zitten en dat ze er de volgende x zijn dan dat het zo door blijft gaan Knipoog
vind het echt brutaal! ik zou het nooit doen! knuffelen heel misschien wel (als jij dan had gezegt dat het mocht Knipoog ) maar nooit opjagen of op ze zitten

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:50

Ja, ik zou wat crossmonster zegt ze meenemen naar hun ouders. Niet te boos zijn maar zeggen dat je het vooral niet wilt omdat het voor hun gevaarlijk is.

Hopen dat het dan over is, zou me dood schrikken als dat gebeurt. Met mijn pony gebeuren ook van die dingen. Ik hoorde opeens dat mijn pony een vz-pony van een meisje was die ik helemaal niet kende Verward

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:51

idd het is mooi weer, is er niet een plekje waar je verborgen kan zitten met zicht op de paarden??? (wil je best gezelschap komen houden ik kan heeeeeeeeel gemeen doen, neem ik mijn pony evt ook wel mee, haha als ze daar zonder zadel opgaan zien ze alle hoeken van het land) maar ik zou ze proberen te betrappen en ze dwingen op dat moment met jou naar hun huis te gaan. dikke kans dat ze daarna zowieso niet meer durven

ps, ik woon in de buurt dus als je hulp wilt Duivel

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:53

Misschien hebben de kinderen gezegd dat ze van jouw erop mogen rijden aan hun ouders? Misschien doen de ouders daarom niets ... bereid je daar dan ook op voor, dat je de ouders zal moeten uitleggen dat JIJ dit absoluut NIET wil!
Ik dacht ook om een dagje te "picknicken" maar is ondertussen ook al voorgesteld las ik ... dat lijkt me het best om hen te vatten en meteen mee naar ouders toe te stappen!
ik ben benieuwd hoe dit verder loopt! succes
x

juultju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:54

Dat is pas aso dat doe je toch niet ?! Stoom uit je oren

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:55

Mmm misschien zijn het wel bokkers, dus vertel niet teveel van je plannen Haha!

Nee maar idd, gewoon rustig aan de ouders vertellen, die weten er wss niks van of denken dat ze toestemming hebben.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:55

Wat een brutaliteit zeg!!

Die jeugd van tegenwoordig

Ik zpu ze ook eens heel duidelijk, als je ze weer betrapt, eens vertellen wat er allemaal kan gebeuren!
Stel je hebt er 2 jarigen staan, veel te jong om op te zitten, heel zielig!!
of er is er 1 heel erg ziek!! Of kreupel!! En dan opjagen!
Kunnen ze zomaar dood gaan hoor!
En dat is dan hun schuld!!

Zo is het mij ook een keer gelukt die rennende K*t kinderen op het erf duidelijk te maken dat als mijn paard schrikt door hun acties, ze miss wel naar de slager zou moeten door hun!!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:56

Ik zou dit zeker niet pikken, misschien inderdaad de buren inlichten dat die er een beetje op kunnen letten. Toch blijven proberen ze te betrappen. Het zijn waarschijnlijk van die penny's die denken dat ze deze paarden hiermee 'redden'. Want ze staan natuurlijk de hele dag in het weiland en worden verwaarloosd en dan moeten hun snel erop rijden want anders zullen de pony's nooit meer mensen accepteren.

Ofzoiets. Clown

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:57

zou gewoon ook proberen de ouders te achterhalen en dan met hun gaan praten. En zou een bordje ophangen van verboden toegang voor onbevoegden. En pas op schrikdraad. Die flyers zou ik zeker ook verspreiden en eventueel ook nog deur aan deur langs gaan. Moesten mijn kinderen n iet zijn.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:58

Jemig, wat brutaal!
Inderdaad, proberen te betrappen en dan meeslepen naar hun ouders! Dat zal wel helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:01

jeetje dat is echt brutaal. maar idd gewoon een dagje daar gaan zitten.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:07

ik ken het verhaal, bij mijn pony lopen ook welis kindere, heb ze zelf nooit kunnen betrappen helaas. Maar die zullen er niet opstappen daar zorgt mijn pony gelukkig wel voor Lachen

Nu heb ik er stroomdraad op staan, en sindsdien gelukkig niks meer gehoord over kinderen in de wei Lachen

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:10

vroeger heb ik ook paarden geknuffeld en gepoets en ben er ook stiekum op geklommen.. ja als paardengek tienermeisje ga je heel ver.. Ik zo het ook zeker zeer vervelend vinden als ze dat bij mij doen (en das nog zacht uitgedrukt) maar geef die meisjes een kans. Laat ze lekker borstelen en wellicht ALS JIJ ER BIJ BENT een klein rondje maken. Wellicht heb je er nog hele handige hulpjes aan met bijv. wei uitmesten.

Als je het echt niet wilt hebben, stroom op het draad en bordjes plaatsen met schrikteksten zoals verb. voor onbevoegden art 164 Sr.
Dan kan je ze zelfs aangeven bij politie die ze dan naar HALT stuurt.. leren ze hun lesje ook..
SUCCES

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:10

Ik ken het probleem ook. Bij ons is ook een meisje geweest dat over het hek klom en de paarden ging poetsen en suikerklontjes voerde.. Gelukkig niet erop geklommen voor zover ik weet.. Normaal zou je zeggen; is niet zo'n probleem, een beetje poetsen, maar mijn paard had/heeft schurft, en mag absoluut geen suiker omdat hij heel gevoelig is voor hoefbevangenheid, dus dat meisje had hem wel kunnen vermoorden, en de hele manege schurft kunnen brengen Nagelbijten / Gniffelen
Gelukkig is ze op een keer betrapt, en diegene is toen achter haar aan gerend, heeft dr bij t nekvel gepakt en in de stal neergezet, al haar gegevens, naam adres telefoonnr opgeschreven, moeder gebeld (moeder boeide het niets, die zei gewoon 'wat maakt dat nu uit als ze de paardjes gaat voeren' Nagelbijten / Gniffelen ).. Het meisje (was 12 jaar trouwens) was wel flink geschrokken van de heftige reactie, en hebben we niet meer terug gezien.
Ik heb toen wel een nepcamera opgehangen, bordjes overal, alle poorten en doorgangen goed afgezet met schrikdraad.. Maar als iemand erin wil dan houdt je dat echt niet tegen. Een dikke maand geleden kwamen we op de wei, en waren de snoeimensen van de gemeente zomaar zonder ons te laten weten over het hek geklommen om de bomen te snoeien in de wei Stoom uit je oren Hallo zeg, dat doe je toch niet, stelletje idioten!!
Ik heb me in ieder geval voorgenomen om, als ik nog eens een meisje tegenkom, de politie te bellen en te vragen of ze haar thuis willen afzetten met een waarschuwing. Daar schrikken zij en ook de ouders in ieder geval een beetje van.. Een wei is privéterrein, daar hebben ze niets te zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:20

Aangifte van doen bij de politie, zonder toestemming in iemands auto rijden mag niet, en zonder toestemming op iemands paard ook niet. Het lijkt mij dat dit gewoon je reinste joyriding is.

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:22

Wat andere zeggen schrikdraad is een goed idee of gewoon een paar keer per dag langs gaan of iemand anders langs sturen.
En vragen aan die mensen die zicht hebben op de wei of ze als ze wat zien je willen bellen of je laten weten dat je ze kan betrappen.

Het is idd wel erg brutaal ik zou helemaal flippen.
Zou je net mij moeten hebben..

Als je ze betrapt meenemen en vragen of waar ze wonen of ze gewoon mee naar de politie nemen want je hebt ze al vaker gewaarschuwd.

En anders (als je het geduld nog ervoor hebt) gewoon een gesprek met ze aangaan en vragen waarom ze dat doen.

Ik weet nog wat (mijn favoriet Haha! ) een profesioneel boxer inhuren die ze even helemaal plat slaat Duivel .

Ik hoop dat je een goede oplossing kan vinden.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:41

Ik zou ze verdronken hebben in de dichstbijzijnde sloot. Ja
Oke, dat is natuurlijk wel heel extreem, maar ik zou kóken. Ik kan er niet tegen als er iemand ook maar aan mijn paard komt zonder toestemming, laat staan dat iemand er op gaat zitten.
Mij lijkt het meest effectieve gewoon een dag bij de wei bivakkeren, en anders 2 of 3 dagen. En als je daar geen tijd voor hebt inderdaad naar het huis tegenover gaan en vragen of ze weten waar waar 2 meisjes van rond de 13/14 wonen. En wel zo snel mogelijk, voor er ongelukken gebeuren, al gun ik die meisjes wel een flinke val, maar volgens mij wordt jij dan aansprakelijk gesteld.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:36

Hun doen brutaal, waarom zou jij dan niet brutaal terug kunnen doen? Haha!

Ik zou ze eens flink bij hun kladde (?) pakken. Of de politie bellen. Een wei is idd prive terrein. Jij gaat toch ook niet zomaar in een wei waar een paard/pony staat erop rijden? Ik zou iig woedend zijn..

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:48

Ik zou idd goed mijn best doen om die meiden te betrappen en dan hun ouders hiermee confronteren. Belachelijk dat ze zomaar op een pony klimmen... Want als er iets misgaat, wie kijken ze dan aan? Jou, want het is jouw pony...

Probeer zoveel mogelijk mensen in te seinen zodat ze je kunnen bellen als ze die meiden daar weer zien. En ga zelf lekker onverwacht langs.
Dan moet je ze toch eens tegenkomen.

Politie bellen kun je wel doen, maar ik vraag me wel af of die hiervoor komen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:08

Als ik ze zou betrappen, zou mijn eerste vraag zijn; hoe kom je op het idee.
Man, ik kan me hier echt boos om maken he. Ik snap niet hoe het in iemands hoofd op komt om even op wildvreemde paarden te rijden. Toen ik zo jong was durfde ik amper op de paarden te rijden waarvan gevraagt werd of ik er voor wou zorgen, omdat ik bang was dat iemand zei dat het niet mocht. Laat staan dat ik wildvreemde paarden durfde te aaien. De jeugd van tegenwoordig wordt écht te brutaal..

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:15

Ai, heel lastig..
Ik heb het ook gehad en de dames op heterdaad betrapt.
Nu ben ik zo'n iemand die het absoluut niet veelt als er vreemden zomaar in mijn weide komen en er ook nog bovenop gaan zitten.

Ben zo uit mijn broek geknapt dat de kinders panisch over het hek wegvluchtten. Toen ik ze zag rennen in de verte , schreeuwend met de handen tegen het achterste gedrukt , bedacht ik me dat het misschien ook wel wat minder had gekund, maar op zulke momenten neemt mijn uberpenny het even over. Bloos

De meeste praktische tips zijn al geven, veel langsgaan op onverwachte momenten..
Succes !

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:18

Ik kan nu wel zeggen dat als het mij overkomt, dat ik ze betrap en vraag waar ze mee bezig zijn. Maar ik ben bang dat als ik ze zou betrappen bij mijn paard dat ik wel wat anders reageer Gaaaap

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:20

Jacimatho schreef:
Ai, heel lastig..
Ik heb het ook gehad en de dames op heterdaad betrapt.
Nu ben ik zo'n iemand die het absoluut niet veelt als er vreemden zomaar in mijn weide komen en er ook nog bovenop gaan zitten.

Ben zo uit mijn broek geknapt dat de kinders panisch over het hek wegvluchtten. Toen ik ze zag rennen in de verte , schreeuwend met de handen tegen het achterste gedrukt , bedacht ik me dat het misschien ook wel wat minder had gekund, maar op zulke momenten neemt mijn uberpenny het even over. Bloos

De meeste praktische tips zijn al geven, veel langsgaan op onverwachte momenten..
Succes !

Haha, maar het ergste is dan nog. Hoe moet je dat aan je ouders uitleggen?
'Uh, ja mama. Ik was dus op een wildvreemd paard aan het rijden en toen betrapte die eigenaar mij'
Nou lekker dan.
Maar nu ga ik wel heel offtopic >.<

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:24

Ik zou beginnen met een bordje bij de wei: Verboden terrein, bij overtreding word aangifte gedaan. (of zoiets)

Daarnaast vind het het idee van een camera (nep óf echt, en in het laatste geval een beetje verstoppen) prima. Dit kan gewoon écht niet... straks rijden ze een paard kreupel en dan zit jij met de ellende!