Gered uit handen van de Natural Brigade.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Gered uit handen van de Natural Brigade.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:56

Cassidy, dit paard zou met Strasser helemaal zijn verpunkt, daar ben ik heilig van overtuigd. Verder ben ik niet echt anti-NB, MITS de NBer in kwestie een gedegen opleiding heeft gevolgd. Ik ben er nog even nader ingedoken, diegene die een groot voorstander was om bij dit paard Strasser toe te passen en diens handen bijna jeukten om aan de slag te gaan, is begonnen met NB, na een dagje workshoppen en later zelf gaan strasseren.....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:00

Ik ben ook geen voorstander van Strasser, en ik geloof je helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 15:05

Dank u......

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:20

MysticTinker schreef:
Fijn dat het zo goed gaat met je paard Lachen
Maar ook ik vind het heel jammer dat je de hele 'natural brigade' over 1 kam scheert.. Strasser is inderdaad iets totaal anders dan natuurlijk bekappen. Ik vind het helemaal niks, dat strasseren, is gewoon heel slecht om zoveel in de hoef te snijden en de stand drastisch te gaan veranderen..
Een normale NB'er snijdt juist níet in de hoef (in dat opzicht is t zelfs beter dan traditioneel bekappen), en standveranderingen horen daar gewoon heel langzaam te gebeuren, net zoals bij traditioneel bekappen.
Een goede NB'er had je paardje dus ook wel weer goed op de hoeven gekregen. Daar zijn niet altijd ijzers voor nodig.

Ben ik het helemaal mee eens Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:57

Harstikke goed! Zo zie je maar weer aan een ras raakje zo verslingerd! (ff in profiel gespiekt). Heb je nog meer foto's????

Tja over het NB, ik neuzel beide kanten uit, heb een traditionele hoefsmid met natural trekjes, dus die bekijkt het vanuit alle kanten. 1 paard heeft deken in de winter andere niet en heb boomloos zadel, maar wel een bit. Probeer van alles toe te passen wat me het beste lijkt. Gewoon naar het paard kijken, die verteld je wel welke methode toe te passen.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 09:06

Mooi verhaal sul! Ik ben het verder helemaal met je eens.