Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Figaro

Re: Paardenmensen en "Mensen met Paarden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:15

Het probleem is wel dat weinig mensen hiervan zullen 'leren' omdat iedereen met een paard zichzelf ook paardenmens vindt. Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:16

Goed stukje, leuk verwoord Ja Toevallig ken ik een echt paardenmens en als je haar met paarden ziet zou je echt willen dat je zelf zo met paarden om kan gaan. Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend als je haar met paarden bezig ziet. Ik heb dan ook veel van die vrouw geleerd Ja

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:18

Lianne84 schreef:
Het probleem is wel dat weinig mensen hiervan zullen 'leren' omdat iedereen met een paard zichzelf ook paardenmens vindt. Knipoog

Nou ik ken ook echt mensen die hun paard alleen voor de sport hebben, elke dag trainen en het paard geen dagje rust gunnen en dat dan ook zelf echt toegeven. Ik vind dat niet echt paardenmensen, tuurlijk is sport en trainen ook wel bij je paard, maar het is niet echt dat ze graag naar hun paard gaan om daar even te knuffelen, of even gedag te zeggen of eens buiten te rijden. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:18

Daverend applaus, prachtig, duidelijk en helder omschreven!!!
Goed van je, Barmat!!!

kellyenmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:20

Miss_Montana schreef:
Barmat schreef:
Daarom zeg ik ook: Het is aan de persoon zélf hoe hij het stukje interpreteert

En zoals je ook kunt lezen: een paard wel of niet in de blubber hebben staan is geen garantie voor het al dan niet zijn van een paardenmens

*aha*

Ok, dan begrijp ik het nu beter Lachen Idd, het gaat erom dat je naar je paard te luistert ipv zo graag met een bepaalde stroming mee te willen dat je eigenlijk je paard helemaal vergeet. Dat valt mij idd ook de laatste tijd erg op, dat mensen zo met de kudde meelopen en denken daarmee het beste te doen voor hun paard, dat het paard zelf genegeerd wordt.

Het is idd een stukje wat iedereen anders kan interpreteren Ja

inderdaad miss montana.
maar ik vind dat barmat wel een beetje raar doet naar de mensen die perse wedstrijden rijden en daarom maar mensen zijn die niet om hun paad denken. kijk dat is helemaal niet waar en wie ben jij om dat te bepalen
lijkt wel of je gefrustreerd bent ofzo

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:25

Barmat schreef:
Wat mij dan echter gruwelijk tegen de borst stuit, is dat er steeds minder paardenmensen lijken te komen.

Volgens mij was dat jaren terug wel zo maar is nu een ommekeer gekomen en het gaat gelukkig steeds beter. Maar je zult altijd mensen met paarden hebbenn zoals je ook mensen met honden blijft houden.
Barmat schreef:
Vaak zijn dergelijke mensen te herkennen aan de betoverende uitstraling wanneer ze te paard de ring verschijnen. Het gevoel wat ze geven - meer paardengevoel in hun pinken dan een ander in hun hele (in Cavallo kleding gestoken) lichaam.

Dat begrijp ik niet helemaal.
Wat is er verkeerd om er netjes en goed uit te zien.
Wanneer de binnenkant straalt zie je dan aan de buitenkant terug.
Bovenstaande conclusie komt op mij over als teken van jaloezie.
Sorry. Je zult het wellicht zo niet bedoelen maar ik begrijp werkelijk niet wat er aan Cavallokleding en betoverende uitstraling verkeerd is.

Barmat schreef:
Wat jammer dat er steeds meer mensen met paarden komen. De simpele paardenmens, eenzaam en alleen in de wei, hoofdschuddend en in het gezelschap van zijn beste kameraad, het circus aan zich voorbij ziet trekken.

Ik geloof juist dat de meeste mensen met paarden of paardenmensen echt hun best doen om hun liefste kameraad een zo goed en natuurlijk mogelijk leven te geven.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Maar dat heb je met alles.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:26

kellyenmagic schreef:
inderdaad miss montana.
maar ik vind dat barmat wel een beetje raar doet naar de mensen die perse wedstrijden rijden en daarom maar mensen zijn die niet om hun paad denken. kijk dat is helemaal niet waar en wie ben jij om dat te bepalen
lijkt wel of je gefrustreerd bent ofzo

Nah dat vind ik dus niet Haha! Haha! want ik haal helemaal niks mbt wedstrijd rijden of niet uit dat stukje Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:29

hopla schreef:
Barmat schreef:
Wat mij dan echter gruwelijk tegen de borst stuit, is dat er steeds minder paardenmensen lijken te komen.

Volgens mij was dat jaren terug wel zo maar is nu een ommekeer gekomen en het gaat gelukkig steeds beter. Maar je zult altijd mensen met paarden hebbenn zoals je ook mensen met honden blijft houden.
Barmat schreef:
Vaak zijn dergelijke mensen te herkennen aan de betoverende uitstraling wanneer ze te paard de ring verschijnen. Het gevoel wat ze geven - meer paardengevoel in hun pinken dan een ander in hun hele (in Cavallo kleding gestoken) lichaam.

Dat begrijp ik niet helemaal.
Wat is er verkeerd om er netjes en goed uit te zien.
Wanneer de binnenkant straalt zie je dan aan de buitenkant terug.
Bovenstaande conclusie komt op mij over als teken van jaloezie.
Sorry. Je zult het wellicht zo niet bedoelen maar ik begrijp werkelijk niet wat er aan Cavallokleding en betoverende uitstraling verkeerd is.

Barmat schreef:
Wat jammer dat er steeds meer mensen met paarden komen. De simpele paardenmens, eenzaam en alleen in de wei, hoofdschuddend en in het gezelschap van zijn beste kameraad, het circus aan zich voorbij ziet trekken.

Ik geloof juist dat de meeste mensen met paarden of paardenmensen echt hun best doen om hun liefste kameraad een zo goed en natuurlijk mogelijk leven te geven.
Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd.
Maar dat heb je met alles.

Haha! misschien een cursus begrijpend lezen volgen Hopla Haha! Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:31

kellyenmagic schreef:
wie ben jij om te bepalen wie een paardenmens is of het andere Clown

Over frustratie gesproken....

Het is mij duidelijk dat jouw frustratie naar mij toe ligt Kelly. En daarom per definitie alles wat ik schrijf niks vind. Jouw goed recht, maar jouw beweringen raken jammer genoeg kant noch wal, dus ben ik bij deze met jou uitgediscusiëerd Lachen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:32

Zolang een paard een goed leven heeft en dagelijks goede verzorging geniet, vind ik het volkomen onbelangrijk of iemand een "paardenmens" of een "mens met een paard" is om heel eerlijk te zijn....

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:32

@ Kiwiko: Je haalt me de woorden uit de mond Knipoog

Maar ik geloof dat hopla, ik en begrijpend lezen niet samen gaan Haha! Haha!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:33

Aan de ene kant zeg ik goed stukje maar aan de andere kan denk ik hoe bepaal je of iemand wel of geen paardenmens is, dat is toch vrij moeilijk.

Ik heb bijvoorbeeld tientallen setjes (nee geen anky) heb een duur merkzadel(wat overigens perfect past en regelmatig nagekeken wordt), en een duur hoofdstel.

Toch komt bij mij de veearts netjes op tijd om te enten, alle tuig past netjes en wordt nagekeken.
Elk jaar word dr gebit nagekeken en de fysio komt erbij om te kijken of alles nog in orde is en de heofsmid niet te vergeten die regelmatig langskomt.

Maar dat zijn dingen die niet van een afstand gezien kunnen worden.

Ze staat lekker 24/7 met 4 shetlanders op de wei heeft een stal van 4 bij 5 waar ze in de winter snachts in staat en krijgt goed voer en een lekker dik strobedje.

Tja wat ben ik dan, een mens met paarden vanwege de setjes en duur tuig of een paardenmens, die elk dubbeltje om zou draaien als het nodig was?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:36

Areke: aan jou te bepalen Lachen En niet eens zo slecht om eens over na te denken, lijkt me zo? Ik denk dat feitelijk iedereen het wel van zichzelf weet, diep in zijn hart. Ook diegenen, die weten dat ze een paard niet waard zijn.

Daarom niet zo slecht om eens over na te denken, toch?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:38

Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........

Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...

Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt

een paardenmens doet instinctief het goede Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:41

KiWiKo schreef:
Barmat bedoeld niet wat voor een spullen je hebt, er zijn ook echt wel paardenmensen met complete anky setjes en alleen maar cavallo broeken........

Het gaat er niet om WAT je hebt en HOE je het dier verzorgd c/q huisvest maar HOE je met het dier omgaat...

Dus die stal is niet intressant, het land is niet intressant, de kleding en de setjes zijn niet intressant........ het enige dat intressant is is dat de paardenmens in een oogopslag ziet hoe de bui van het paard vandaag is, of het zich wel of niet lekker voelt en dat niet alleen bij het enigste eigenste paard maar ook bij dat paard waar diegene toevallig langsloopt

Goed verwoord. Zo denk ik er ook over!

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:42

Is het ook zeker niet, ik weet dat ik goed ben voor mijn paard, ze krijgt alles wat zo nodig heeft en wat moet gebeuren gebeurd ook zeker, ik hoef er niet over na te denken.

Het gaat er mij ook niet om wat je van mij vindt, het gaat er mij meer om hoe bepaal jij of IEMAND een paardenmens is of een mens met paarden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:42

Dank je wel Kim Knipoog

Je mag door voor het weekendje Parijs.. of een wildcard voor Peking Haha!

Anoniem

Helemaal met je eens Barmat Ja
En zo is niet iemand die zijn paard 24/7 met een ander paard op de wei gooit ineens een paardenmens, maar ook niet ineens een mens met paard.

het is hoe je het doet imo.

Net als dat setjes mens.

Kan me ook niet voorstellen dat Barmat bedoeld, iedereen met setjes in een mens met paard.
Zo lees ik het iig niet Lachen

opala

Ik denk dat invulling van de omschrijving paardenmens heel persoonlijk is, maar dat je paard heel goed laat weten of het al dan niet goed zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:43

areke schreef:
Ik heb bijvoorbeeld tientallen setjes (nee geen anky) heb een duur merkzadel(wat overigens perfect past en regelmatig nagekeken wordt), en een duur hoofdstel.

Tja wat ben ik dan, een mens met paarden vanwege de setjes en duur tuig of een paardenmens, die elk dubbeltje om zou draaien als het nodig was?

Ik denk niet dat het per sé om de setjes gaat maar dat er mensen zijn die het uiterlijk belangrijker vinden dan hoe het paard zich voelt. En dát zijn de mensen met paarden Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:44

areke schreef:
Het gaat er mij ook niet om wat je van mij vindt, het gaat er mij meer om hoe bepaal jij of IEMAND een paardenmens is of een mens met paarden.

Dat kunnen wij mensen niet bepalen, dat bepalen paarden Lachen Lachen Lachen

en als het paard bepaald is het al snel die K.U.T. bok Lachen Lachen

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:45

KiWiKo schreef:

Oke maar hoe bepaal je dat vanaf een afstand.
Het stukje komt op mij toch anders over.

Stel je krijgt 10 foto's 1is een paarden mens, hoe haal je die eruit?
Ze zegt namelijk in de openingpost: Als je het mij vraagt, komen er steeds meer mensen met paarden.
Hoe bepaal je dat dan.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:46

Ik ben het niet geheel oneens met het stukje, maar vooral bij de 1e zin ga ik al denken hoe bepaal je dat vanaf een afstand.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 16:47

Het is zo jammer dat er nu weer zo de nadruk gelegd wordt op woorden als "setjes" en kleding terwijl dit feitelijk slechts ter schildering is, dat dergelijke zaken geheel niet van BELANG zijn! Nu lijkt het of het juist wél zo is en wordt de gehele discussie uit verband getrokken Lachen

Ik wil er alleen maar mee zeggen - vandaag de dag in de maatschappij waarin luxe en veel hebben een trend lijkt te zijn, is het hebben van dure spullen materiaal geen garantie voor ruitergevoel en het zijn van een paardenmens. Het meisje met de oude shet van de buurman op de hoek, die het moet doen met ouwe rommel en rijdend in een joggingbroekje, kan meer gevoel hebben in haar rechterdium, dan haar nichtje die in de duurste spullen loopt, bij wijze van spreken. Daarom haalde ik het aan.

Spullen maken niet de paardenman/vrouw, het gevoel en de aanleg des te meer.

Is het nu duidelijk Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:47

areke schreef:
KiWiKo schreef:

Oke maar hoe bepaal je dat vanaf een afstand.
Het stukje komt op mij toch anders over.

Stel je krijgt 10 foto's 1is een paarden mens, hoe haal je die eruit?
Ze zegt namelijk in de openingpost: Als je het mij vraagt, komen er steeds meer mensen met paarden.
Hoe bepaal je dat dan.

omdat er steeds meer mensen steeds grotere problemen hebben met hun paarden Lachen

Dit kreeg ik net over de post, bijvoorbeeld Haha!

Citaat:
Moeder en dochter hebben een E pony merrie sinds een paar maanden. Sinds van de week staat deze naast mijn paarden op de wei.
Gisteren wilden ze de pony poetsen, maar deze had weinig zin om mee te lopen, die had het veel te goed naar haar zin op de wei. Na enige lieve woorden ging die merrie steil overeind met klauwen en al.
Uiteraard waren de dames zo geschrokken dat ze haar vervolgens snel losgespten zodat ze terug kon naar haar wei.
Daar aangekomen ging ze eerst staan mesten.
Toen viel het kwartje voor moeder en dochter en die riepen in koor:

Ohhhhhh, wat zielig, ze moest nodig poepen, dat was het.

Om vervolgens het paard niet meer te durven pakken, ze waren wel bibberig geworden .

1-0 voor het paardje dus .