heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

claud1

Re: heb je wel eens overwogen om te stoppen met paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:37

Ja nu, het bij rijd paardje waar ik op rijd, gaat weg naar
iemand anders. Heb alle tijd en energie er in gestoken
4 a 5 keer per week rijden, heen als ze koliek had dekens gekocht les gehad. Maar vooral de band die je nu hebt. En dat is straks allemaal weg. Toch ben ik ook wel blij dat ik dit heb mogen mee maken. Ze is een geweldig leerpaard geweest waar ik veel van heb mogen leren.
Bedankt meid voor de mooie tijd samen! Doei, doei Doei, doei

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:15

Agh je leest hier allemaal van die zielige berichtjes Boos!

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:21

Jup, heb heel vaak op het punt gestaan te stoppen...
Laatst ben ik gestopt met mijn verzorgpony, voor sommigen zo van de een op andere dag, maar ik kon het gewoon niet langer, door problemen daar.
Nu rijd ik alleen nog op de manege, en heel af en toe de pony van een vriendin...
Maar denk er toch over helemaal te stoppen. Het is wel leuk maar mijn instructrice op de manege stopt ermee, en heb eigenlijk geen zin om weer met een nieuwe te beginnen...
Maar dat wacht ik eerst even af, en anders stop ik denk ik en ga ik een andere sport doen...

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:51

ja, heel veel mensen hebben dat wel eens.. ik ben ook wel een paar keer jankend van t paard gekomen met de gedachte; ik heb dr weer eens niks van gebakken vandaag, misschien kan ik beter stoppen want dit is al de 3e week dat t niet echt lukt. en dan komen er weer een paar hele goede weken en dan is die hele gedachte weer weg voor een hele lange tijd.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 11:58

Ik heb het ook wel eens overwogen. Zo af en toe heeft mijn verzorgpony gewoon echt rare buien. Kom je aan, komt ze naar je toe gelopen voor een knuffel, kom je terug met het halster, is het opeens 180 graden omgedraaid. Moet je dan drie kwartier proberen een paard te vangen dat alleen maar met d'r oren in de nek op je afgestormt komt. Op dat soort momenten vraag ik mij ook wel eens af waarvoor ik het nou eigenlijk doe. Maar ja, dan kom je de dag daarna weer en dan komt ze weer gewoon naar je toe gelopen in de wei, alsof er de dag daarvoor niets gebeurd is. En dan gaat het weer een paar maanden goed, totdat ze weer zo'n bui heeft. Dan begint de cirkel weer van vooraf aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:13

Ben 1 keer bewust gestopt omdat ik met mijn vriendinnetje bij de zwemclub wilde en ik van mijn ouders moest kiezen, zwemmen of paardrijden. Heb toen een jaar niet gereden en het heeeeel erg gemist. Zwemmen beviel toch niet zo want moest eerst alle zwemdiploma's halen voor we echt wedstrijdtraining konden gaan doen en die allerlaatste lukte maar steeds niet omdat ik net geen 25 meter onder water kon zwemmen. Dus ik was heel blij toen ik weer kon gaan paardrijden.

Tweede stop was niet zelf gekozen maar mijn toenmalige verzorgpony verhuisde naar de andere kant van het land en zo ver kon ik niet fietsen in een middagje. Omdat ik toen ook wel druk was met de studie kwam het ergens ook wel goed uit want ik had geen tijd om 3 keer per week te rijden wat ik dus eerst wel deed. Toen mijn zusje op een andere manege ging rijden (ik ging wel steeds met haar mee naar ponyles) heb ik eens geinformeerd of ze ook een paardengroep op de zaterdag hadden en dat was zo, dus ben na een stop van 2 jaar weer begonnen en voor het eerst ook op echte paarden. Toen heb ik wel vaak gedacht "waarom ben ik in godsnaam weer begonnen" want ik voelde me echt een beginner (en wat ben ik er vaak afgevallen...). Toch wel blij uiteindelijk dat ik het gedaan heb want via een omweg heb ik ook weer een bijrijdpaardje gekregen en op die stal heb ik mijn aanstaande echtgenoot ontmoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:18

Ja, ik heb het wel eens overwogen. Was 3 of 4 jaar geleden geloof ik. Ik was toen 3 weken in ons vakantiehuisje in Belgie en had 1 week ponykamp gedaan. Ik had er gewoon geen zin meer in en kon niet meer het plezier eruit halen wat ik voorheen wel had. Daarnaast had het me aan het denken gezet, reed ik nog wel paard omdat ik het leuk vond of was het iets wat bij mijn leven hoorde? En als het bij mijn leven hoorde, waarom deed ik het dan en vond ik het nog wel leuk? Pfff gelukkig was dat een dipje en ben ik er weer uitgekomen, inmiddels een eigen paard en ik heb het nog steeds leuk Lachen

MoonLight01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:23

Ik ben op, geloof ik, mijn 15e gestopt met paardrijden, door dat ik midden in m'n pubertijd zat en strond eigenwijs was en een beetje dwars was tegen de eigenaren van de pony. Op een dag was ik daar boos weg gegaan en ben toen nooit meer terug gekomen. SPIJT dat ik achter af heb.. heb echt de tijd van m'n leven gehad met die pony. En ik wou natuurlijk weer een andere verzorg pony, maar geen 1 was zo leuk als m'n eerste. En pas op m'n 19e ging ik met m'n schoonzus mee naar haar pony, waar ook nog een ander paard stond waar ik he-le-maal verliefd op werd en waar ik wel op mocht rijden.
Achteraf gezien, was ik iets te hard op het uiterlijk van dat paard afgegaan en bleken we elkaar totaal niet te liggen.

En toen kreeg een klasgenoot een 2 logee pony's.. en die wou ik natuurlijk wel even komen bekijken!! 1 super stoere mini shetlander hengst en een welsh cremello...
En toen ik er eenmaal op was gaan zitten, ben ik er eigenlijk nooit meer van af gekomen!! Haha! Haha! (op die cremello welsh natuurlijk!! Die mini shetlander zou nie echt werken denk ik Vork )

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:32

kiimberliiee schreef:
Agh je leest hier allemaal van die zielige berichtjes Boos!

Waar slaat dat nou weer op? Rolleyes

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:32

Ik vermoed dat dat het equivalent van een "stipje" is.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:34

Ik ook. Ik financier het allemaal zelf en soms is het gewoon even teveel voor me. Alleen zulke momenten duren gelukkig niet lang en ik geniet elke keer weer van mijn paard.

Ik heb mijn paard zelfs weleens te koop gezet, en dan uiteindelijk ervan af gezien, erg he?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:36

Ik ben gestopt met rijden, nadat ik mijn paard heb verkocht.
Wel heb ik heel af en toe eens een paar rondjes bij een vriendin
van me gereden, of eens een tochtje naar buiten, maar echt
rijden doe ik niet meer sinds ie weg is.
Dit komt ook wel voor een gedeelte door mijn rugproblemen, daar
door heb ik veel te veel angst ontwikkeld, om lekker ontspannen
te kunnen rijden, waardoor het niet meer leuk was.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:36

Ja.

Maar niet zozeer omdat ik de paarden zelf zat was maar meer alles erom heen. Van een chronisch kreupel paard tot om onverklaarbare reden niet meer welkom te zijn op de stal waar ik al 3 jaar stond. Je wil ook niet weten hoevaak ik al geroepen heb dat ik wou stoppen. Mijn fjord heeft dan ook al 2x te koop gestaan maar ik KAN het gewoon weg niet.
Ik kan niet na 14 jaar mijn beestjes zomaar weg doen.

De laatste 1,5 jaar is het voornamelijk mijn gezondheid die de twijfel geven, ik heb mijn rug kapot gewerkt en daardoor sta ik al 1,5 jaar naast me paard en zie ik het niet meer gebeuren dat ik er ooit nog op stap.
Met de fjord men ik nu...ben ik heel blij mee....en nog steeds blij dat ik hem heb.

Sta nu weer op een hele leuke en gezellige stal dus neem de dagen dat ik het niet meer zie zitten maar voor lief omdat ik weet dat ik het toch niet kan...stoppen met de paarden Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:41

Heb tussendoor wel eens wat stops gehad. Toen ik vanwege studie naar Leeuwarden ben ik verhuisd heb ik een jaar niet gereden, wel steeds op zoek blijven gaan naar een verzorgpaard ed maar niet echt gevonden. En toen ik weer terug naar Helmond verhuisde wilde ik niet meer terug naar de manege, toen heb ik ook een paar maanden niet op een paard gezeten.
Maar altijd blijven zoeken en altijd blijven kriebelen.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:47

Ik wel, toen mijn beste vriendin uit m'n les ging, en mn andere twee vriendinnen uit die les gingen steeds naast elkaar rijden, mijn lievelingspony werd verkocht, ik deed het allemaal weer niet goed volgens de andere verzorgster van mn vz shet, op de manege was een groepje dat (tegen iedereen, maar khad het gevoel dat het alleen tegen mij was, maar dat was niet zo) heel onaardig enzo deed..en voor de rest ging het rijden ook niet echt lekker..
Dat groepje was echt zo van: als je aardig doet dan zeggen ze: wat ben je nou aan het slijmen enzo, en als je onaardig doet en van je afbijt zeggen ze: doe niet stoer enzo...
Béétje irritant.. :|

Niflheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:12

Ja & Nee. Toen ik klein was, af en toe lessen volgen.. Daarna 'vaste manege' gezocht, rotste les van mn leven gehad (Geen les, ik kon amper iets toendertijd..) En wegens persoonlijke redenen weer gestopt vorig jaar na 4 jaar vaste goede manege. Dit jaar weer opgepakt, en misschien wel een eigen paardje aan te schaffen. Cool [Ga ook gelijk verhuizen..]

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:15

Jaa.. Scheve mond
Ik reed een pony voor andere mensen dan ging t super! maar dan ging meisje zelf er weer 1x keer op en dan was ik weer alles kwijt.. En dat was elke keer t zelfde.. maar dat werkte vor mij niet echt..

MataHari13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:17

ik heb gegeven moment het paardrijden opgegeven om verder te gaan met tennis, en daar kwam ook nog bij dat het paard waar in altijd op reed ineens werd verkocht. dus ik had het een beetje gehad. maar ben met tennis 2 keer hard onderuit gegaan en mijn kniebanden verrekt. toen heb ik tennis opgegeven. tijdje niet meer gesport, tot dat ik weer een lief paard vond om weer op te rijden.Lachen

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:36

Ik ben al van heel klein af aan gek op paarden geweest en toen ik een eigen inkomen had heb ik de stap gewaagd om op een manege te gaan rijden. Ik wilde steeds meer rijden, vaker in de week....maar dat is erg duur en bij stom toeval kwam ik mijn merrie tegen, in eerste instantie als verzorgpaard. Toen ik haar had gekocht heb ik erg getwijfeld over mijn eigen kunnen en of we wel bij elkaar paste. (ze was nog jong en ik beginner)
Helaas raakte ze een jaar nadat ik haar had gekocht zwaar geblesseerd door een ongeval en toen merkte ik pas hoeveel ze voor mij betekende.

Nu heb ik weer door stom toeval er een ruin bij. Dit blijkt een enorm probleem paard te zijn en wederom twijfel ik regelmatig...
Er gaat zoveel tijd en geld in zitten dat een "normaal" leven er gewoon niet inzit. Daarnaast de stress en het verdriet wat me soms teveel wordt.
Dan wil ik er echt mee stoppen, maar wie wil er een geblesseerde merrie en een geschifte ruin hebben?

Op sommige dagen ben ik het zo verschrikkelijk zat, maar dan ga ik naar mijn paardjes toe en kijk ze in hun mooie ogen en ik voel me een rijk mens.

(al zou ik graag wel weer eens op een betrouwbaar paard zitten en eindelijk eens wat aan mijn verschrikkelijke rijhouding verbeteren)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:39

Ik ben ermee gestopt en het bevalt me prima zo. Ik mis het totaal niet. 2 Weken geleden ben ik er weer eens opgestapt en het viel me vies tegen, voor mijn gevoel was het een beetje naar rechts hobbelen, beetje rechtdoor hobbelen, bochtje, hobbel de hobbel.. Nee voor mij geen rijden meer, vandaar dat mijn rijpaard nu te koop staat en er nog een minimerrie bij komt: ik ga me nu volledig op de mini's gooien. Dat ze niet gereden kunnen worden maakt dus totaal niet uit in mijn geval. Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:42

IK heb het overworgen terwijl ik het ook helemaal niet wilde. Mijn verzorgpony's zijn namelijk veel te klein en van die eigenaar wordt je gewoon panisch, toen was dat het enige wat ik deed, en om nou iedere week een half uur op een pony die te klein is en overal van schrikt te gaan crossen of "dressuren" heeft ook weinig zin, en toen heb ik het heel even overwogen. Maar toen ben ik dus gaan westernrijden en ik was echt o zo blij dat ik niet gestopt was! NU ben ik daar echt heel happy mee Lachen Haha! Bloos Koe

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:46

Cowgirl schreef:
Ja.

Maar niet zozeer omdat ik de paarden zelf zat was maar meer alles erom heen. Van een chronisch kreupel paard tot om onverklaarbare reden niet meer welkom te zijn op de stal waar ik al 3 jaar stond. Je wil ook niet weten hoevaak ik al geroepen heb dat ik wou stoppen.

Dit is voor mij zo herkenbaar!

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:50

Ja op de manege Clown Vond er niks meer aan, en wilde meer leren over paarden en paardrijden, (ik leerde al veel van me verzorgpaardje die ik nu heb, maar wilde ook meer leren met rijden) Nou heb ik wedstrijd paarden gevonden.. en krijg elke dag gratis les van de eigenaren Haha! Egt super Bloos

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:51

Ik ben van altijd eigen paarden in een keer gestopt naar helemaal niets..
Dit 2 jaar volgehouden, en tja nu toch weer me eigen paardje Knipoog

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:53

Ik ben nu tijdelijk gestopt, omdat ik niet meer bij de manege les wil. Ben het daar gewoon zat, saaie lessen, je leert nooit iets nieuws, etc. Ik wil ook niet me hele leven vrijwilliger zijn op de manege Slapen Dus ben wel blij dat ik ben gestopt, anders zat ik daar nog steeds stallen te vegen en kleine kindjes te helpen met opzadelen Bloos

Maar ik hoop zo snel mogelijk een leuk verzorgpaard te vinden! En tot die tijd helaas geen paarden. Ik vind het wel heel vervelend hoor, elke dag denk ik wel; paarden Verdrietig .... Maarja 't komt wel weer goed Haha!