Wat is de slechte eigenschap van jouw paard/pony??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:12

Misty kan heel erg drammen, en als hij zijn zin niet krijgt gaat ie overal van schrikken, en dat terwijl hij normaal nergens bang van is.
En hij kan redelijk lomp uit de hoek komen, haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 23:46

Hij is hyperactief, en soms is dat irritant. Dan zet ik hem in de paddock en dan springt ie eruit, of als ik rij bokt ie als ik hem wil inhouden en hij wil gewoon keihard racen. Maar aan de andere kant vind ik dat vurige ook weer geweldig. Lachen

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 01:21

Van Amiga dat gestresste, bang om ieder klein kaboutertje. Word ik weleens een beetje boos van, vind dat een beetje overdreven gedrag. Verder geen minpunten!

Lady werkt nogal eens niet mee of let niet op mij. Met Amiga ben ik gewend dat ze op commando braaf terug en opzij gaat, dat soort dingen. En ik heb echt geen zin om dat 10 keer te hoeven vragen. Ze wil je ook nog weleens ongeveer omver lopen, heeft dan gewoon de aandacht niet bij mij. Ook met afzadelen enzo, dan wil ze constant schuren met haar hoofd terwijl ik per sé eerst het halster om wil doen. En dan kan ik doen wat ik wil, ze is nergens van onder de indruk (terwijl ik bij Miga maar een vinger in de lucht hoef te steken bij wijze van spreken). Heel irritant. Ik hoop dat ik haar op dit gebied nog wat bij kan leren de komende tijd!
Volgens m'n instructrice is ze gewoon ongemanierd, nooit opgevoed (ze liep in het begin ook ongeveer over me heen als ik wilde opstijgen...dat is toch ook helemaal opgelost nu).
Verder is 't een braaf beest, af en toe wat kijkerig maar niet zo zeikerig als Miga!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 10:15

Kimberley wordt helemaal nerveus als haar vriend (de shetlander) buiten is en zij niet....dan gaat het hinikken en stampen aan 1 eind door. *zucht*
En andersom is het ook zo....*dubbelzucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:02

Voor Lois is zijn slechtste eigenschap zijn doorzettingsvermogen maar dat is ook zijn beste eigenschap.
Als hij dat tegen me gebruikt heb ik een groot probleem, als hij het voor me gebruikt heb ik het fijnste paard ter wereld. Gelukkig worden we het meestal wel eens met elkaar maar eens in de zo veel tijd laat Lois zich niet schikken.
Als ik heel eerlijk ben dan moet ik toegeven dat het te wijten is aan mijn rijkunstige beperkingen, maar dat neemt niet weg dat Lois absoluut geen makkelijk paard is.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:11

Raimaer is superkoel en nuchter en daarmee ook stoer en lomp bij tijd en wijle. Twee kanten van dezelfde medaille.
Pablo kan zich zo concentreren dat hij zich ongelukkig schrikt van een 'iets' dat hij plotseling ziet, maar het lastigste is dat hij zich zo enorm druk kan maken als er iets raars is. Hij is eigenlijk erg bang, en dat is wel eens lastig.

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:50

Ze is met rijden af en toe onrekenbaar. In het bos is ze echt heel erg onberekenbaar en in de bak kan ze ook ineens 'ontploffen' en dan ook niet normaal. Dat gaat er ook nooit meer uit....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:01

Pascha is LOMP, en wil altijd friemelen aan haren,jassen e.d.
Omdat hij zo lomp is, gaat het er vaak heftig aan toe in de wei.... Dan kan die echt bokken en steigeren!!!
Als hij fris is, is het ook niet echt prettig om hem aan de hand mee te nemen, doe meestal hoofdstel in....
Stil staan kan hij niet lang, dan gaat hij schrapen en hij kan niet alleen in de wei staan ,dan is hij er zo weer uit.
Verder is hij best leuk hoor!;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 19:10

Oke daar gaan we.....

Marca dult niemand in haar stal.

Florrie probeert je onder het zadel vreselijk uit, wel heel braaf hoor. maar vaak mogen de stalhulpjes er even op zitten en madam komt gelijk tot leven

Liane kan zo ontzettend kwaad kijken dat iedereen er heel voorzichtig mee omgaat.

Marit doet haar hoofd helemaal de lucht in als je het hoofdstel indoet.

Salsa en Sissi zijn ontzettend lomp en staan altijd te donderjagen op stal.

Morel heeft gewoon een algehele tik van de molen gekregen

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 20:02

Melano is altijd zo chagereinig in de stal. Ze zal je nooit kwaad doen maar ze moet altijd zo boos kijken. Terwijl ze onder het rijden altijd heel vrolijk kijkt.. Ook bij het aansingelen probeerd ze naar je te happen.. Maar ze doet het altijd express mis, raar paard!
Furie probeer je wel te bijten en hij flikt ook nog wel vaak. Hij krijgt natuurlijk wel een flinke klap terug. Ook trekt die je altijd zo erg mee naar het gras als je met hem aan het wandelen bent.. echte Shetlander dus.. Knipoog

Nathaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:38

Ik heb een heel raar paard eigenlijk Haha!
Hij is heel erg dominant en een macho nergens bang voor ( zo komt tie over) en dat is heel irritant . Maar als ik er dan een keer op zit of ik stap met hem dan schrikt tie van raarste dingen!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:54

Brennie is een hele lieve pony maar ze kan ook heel eigenwijs zijn. Maar dat vind ik niet een echte slechte eigenschap. Waar ik me wel aan kan ergeren is als ik haar manen ga trekken dat ze dan bijvoorbaat met het hoofd gaat schudden. Ik mag er dan nog niet eens naar wijzen. Voor de rest de fijnste pony die maar kunt kiezen

SPOEDY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 21:26

Een vervelende eigenschap van Amigo......... Hengstigheid!!!
Deze pony is eerlijk waar iedere 3 weken hengstig, tot op de dag uitgerekend. En dan bedoel ik niet een beetje gillerig en knuffelig NEEEEE helaas, nee Amigo plast echt de hele poetsplaats, stal, bak en straat noem het maar op ze plast het onder. En gillen dat ze kan, o en natuurlijk wordt ze dan heeeel aanhankelijk ze laat je niet voorbij lopen zonder dat je echt een half uur met haar knuffelt.
Nou moet ik zeggen dat ze vlak voor en net na haar hengstigheid echt heeeel lief is, dan doet ze hetzelfde maar dan zonder gegil en geplas. Ja ze is echt een schatje hoor maar iedere 3 weken is echt een beetje extreem.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:39

wat ik bij veel mensen hoor heeft mijn knollebol ook: schrikken om niks Boos! . ze probeert me gewoon steeds weer opnieuw uit, en altijd dmv schrikken en zeer opstandig zijn (nee ik wil niet dus ik loop niet en anders steiger ik wel }> ...)
nog een leuke 'slechte' eigenschap: niet goed alleen kunnen zijn: altijd maar paniekerig hinniken als madam iets alleen moet doen.... Scheve mond maar verder is het een scheet hoor Haha!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-03 15:11

OOOO ik heb er vandaag weer eentje ontdekt, meneer vind het tegenwoordig nodig om net te doen of hij gaat mesten als ik zijn achterhoefjes uitkrab. Erg vervelend, maar gelukkig heeft hij het nog nooit echt gedaan.
Groetjes Zilly

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 15:17

Mijn merrie maakt haar box erg vies....nu is dat verder niet erg...dat ligt aan het paard.

Maar ze staat op houtkrul, en loopt ook vaak een rondje in haar box. Dus al de natte houtkrul uit het midden ligt boven de droge krul aan de zijkanten, en zij staat op de blote betonvloer.
Ze heeft ook de neiging om tegen de zijkanten te mesten.... Frusty
Dus iedere dag moet ik de box weer rechttrekken, anders ligt ze 's avonds op het kale beton. En dan vermeng je automatisch de natte krul met de droge zijkanten...en de drollen...
Gevolg is dat er dagelijks wel een pak krul bij kan, omdat die hele box drijfnat is...

Voor de rest een schat van een dier, leeft voor het eten, wij klikken goed...
Alleen die box! Grmbl.....

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 16:20

Jamy is een beetje onbetrouwbaar geworden in en rondom stal laatst trapte ze zomaar toen ik haar dek opdeed, en tijden het poetsen bij haar buik en achterbeen, als ik haar achter benen uitkrab. Dat is wel heel vervelend omdat je dan niet weet wat je te wachten staat. En buiten is ze de laatste tijd heel schrikkerig en bokkerig.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:54

Als Odin aandacht wil dan trapt ze tegen de bokswand met haar voorbeen.
En ze wil nog wel eens trappen/bijten als je wilt opstijgen zonder zadel (dus als je erop moet springen) ik ben hard bezig om dat af te leren

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 19:59

Als Timon vast staat dan gaat ie schrapen met z'n voor hoef. En als ik vrijheidsdressuur met hem aan het doen ben dan bijt hij ALTIJD in me hand!! Frusty
Vanmiddag ook weer 2 keer Haha!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:46

heeeeeel lief kijken als er een foto wordt gemaakt,
maar als er een flits is dat niet doen Haha!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:23

Drammen. Hij heeft al de bijnaam Drambal bij ons op stal. Als hij in de wie word gezet knalt ie gewoon over je heen. Altijd word ie op zijn nummer gezet en dan gaat ie boos op de plek dribbelen en tandenknarsen. Ook als ie in zijn stal word gelaten wil ie zoo graag zijn stal in dat ie happerig word en gaat drammen. Dan staat hij soms 10 min .voor de stal voordat hij erin mag. Eerst stil blijven staan, dan pas je stal in.!

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 05:34

Waar ik ontzettende geirriteerd van word is dat als ik de stallen binnenkom mijn paardje gek zit te doen om naar buiten te kunnen. Ik laat altijd de hengst buiten omdat ik met hem moet werken. DC wordt dan natuurlijk knettergek en gaat lopen schoppen tegen haar staldeur. Meestal moet ze dan nog wachten tot de babies die binnenstaan naar buiten kunnen. Tegen de tijd dat zij naar buiten gaat is ze al door het dolle heen. En wat me het ergste irriteert is dat wanneer mevrouwtje buiten staat dat ze na twee minuten al loopt te zeiken om binnen te komen! Boos! Maar, k'hou ontzettend veel van mijn paardje hoor! Lovers

ItsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:09

Kuranta is altijd heel nerveus voor de wedstrijden. Als ze voor een wedstrijd in de trailer staat, is ze echt helemaal aan het trillen van de zenuwen en echt drijfnat van het zweet......
Niet echt ideaal om zo te beginnen op een wedstrijd, maar eenmaal onder het zadel ontspant ze zich wel weer Knipoog.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:06

Sonja schreef:
Erg snel happerig als ze uit de hand gevoerd wordt of als mensen voor haar box stil blijven staan, dan wil ze wel eens aan kleren gaan frummelen en daar heb ik een pesthekel aan. Bij mij doet ze het dan ook niet, maar ik zie het haar wel bij anderen doen. Dan zeg je er wat van, dat dat niet mag, en dan kijken ze je met zo'n Verward -blik aan.... Grrrr!

Dat heb ik ook. Boos! maar dat is meer de schuld van mijn moeder. Als die bij haar is lvreet ewalda haar bijna op, terwijl ze aan mij nog niet eens mag schuren. mijn moeder vind dat lief en dan krijgt ze een appel of een wortel. vervolgens staat ze een half uur te flapperen met haar lippen en dan zegt mijn moeder: oooh wil je nog een snoepje? En dan pleurt ze een halve zak snoepjes in de voerbak. En als ze dan weer weg is ben ik weer dagen bezig het haar af te leren. Frusty

BinkyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 16:37

Hai hai!

Binky die heeft best wat iritante dingetjes Haha!

minnetjes:

Soms als ik op de hoeflag aan het galoperen ben , nou dan is het eigelijk NORMAAL als ie gewoon de bogt met de hoefslag mee gaat , maar Binky gaat soms in 1 keer uit het niets heel hard omdraaien.
En dan lig ik er af Clown zo hard val ik dan niet ma ja!
hahahahahhahha
Owja en als ik hem uit de bak wil halen na het losgooien, dan gaat ie heel hard weg rennen.
En soms geeft ie dan ook een bokje, maar goed.

Hij is wel een ondeugie, maar DAAR IS TIE TENSLOTTE SHETLANDER VOOR!
XXJES STEF!