Hebben jullie ook vervelende mensen in de les?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 02:21

eh, zit er een met een Z knol bij mij in de les die ernstig alle aandacht voor zichzelf opeist. Gaat gewoon rondjes rijden om de instructrice.... tja die ziet geen ander paard meer.... Ben al eens demonstratief de les uitgestapt. Heeft wel wat geholpen na een gesprek met instructie en betreffende persoon. Ze heeft ook ingebouwde voorrang en gaat alle kanten op..... Je ziet het niet aankomen, heb je weer bijna een botsing, zucht.... was overgestapt naar een andere avond, gaat zij ook naar dezelfde avond.... Kan nu kiezen of verenigingsles met haar in de les of les van haar..... de verenigingslessen zijn ook altijd zo gezellig en je leert er ook nog wel eens wat, dus ik zou ze niet willen missen. Op het ogenblik gaat het goed want haar paard is kreupel en dan is het ook een stuk gezelliger. De pest is dat als ze niet op paard zit is het een heel aardig mens maar zo gauw ze die tussen de benen heeft is het een ....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 03:44

Ik rij in een gevorderden les, maar omdat sommige halfgevorderden lessen vol zijn komt er ook wel es zo'n kleintje bij ons rijden...Die zitten dan altijd op van die dwarse ponies, die ze altijd wel tussen 2 paarden proberen te proppen oid...Daar erger ik (en de rest van de mensen bij mij in de les) me ontzettend aan...
Verder heb ik ook 2-3 ontzettende dressuurfanatiekelingen in mijn les rijden, die zouden het liefst elke les aan schouderbinnenwaarts enz. werken. Dus als we een paar weken (in de zomer bijv.) buitengereden hebben, en es een springlesje tussen door gedaan hebben, beginnen ze te zeuren van "ze geeft slecht les, want we hebben al zolang geen dressuur meer gedaan". Of bijv. als we weer eens van die "beginnertjes" in de les hebben en we doen een tijdje niet zulke moeilijke dingen, beginnen ze te klagen..Op zich kan ik het wel begrijpen, maar neem dan privéles oid...Want ik vind niet dat een manege op M/Z niveau les kan gaan geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:12

Ik heb lekker elke dag priveles }> *steekt tong uit*

Haha, nee serieus, het kan echt super irritant zijn om er zo'n persoon bij in te hebben zitten. Maar vaak weten die mensen het helemaal niet van zichzelf, en als je je ze normaal beleefd erop aan spreekt verandert er vaak al een hele boel.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:27

Ja die irritante mensen zitten ook bij mij in de les! En eentje is echt zo'n schijterd durft niet te galloperen nog geeneens over de cavaletti en maar janken als dat paard een keertje gallopeerd. Dan denk ik echt waarom ga je nog paardrijden... Frusty

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 15:30

Stephanie100 schreef:
Ja die irritante mensen zitten ook bij mij in de les! En eentje is echt zo'n schijterd durft niet te galloperen nog geeneens over de cavaletti en maar janken als dat paard een keertje gallopeerd. Dan denk ik echt waarom ga je nog paardrijden... Frusty

Maar dan kan diegene nog wel lol in het paardrijden hebben!! Diegene moet gewoon over zijn/haar angst heenkomen bijvoorbeeld aan de longe!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:00

Ik heb geluk, zit op een pensionstal met 30 paarden ofzo, bak is meestal vrij of je zit er met 2 a drie mensen in. Nergens last van dus. Ik heb een keer per week een (groeps)les met hoogstens 4 mensen in de groep, ook nergens last van. Het enige jammere is dat we geen binnenbak hebben...

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 18:35

Nu moet ik dus op zaterdagmeestal altijd op kop in een lesje rijden met 2 kindjes ofzo.Ik heb niet echt last van die kindjes , ik moet wel alles voordoen hoe alles moet.En ze zeuren ook nooit , sommige zijn stilletjes andere hebben dan zo'n glimlach tot over hun oren als ze iets goed hebben gedaan Haha!.Vind die kindjes best wel schattig , en dan vragen ze ook altijd , kom je volgende week ook Lachen.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 20:07

Gelukkig heb ik daar niet veel last van. Ik heb privéles en dan rijden er soms de eigenaren van de stal mee (rijden Nationaal en Internationaal) en dan weet ik van gekkigheid niet waar ik moet rijden, want als zij ZigZagAppuyementen aan het doen zijn, raak ik helemaal de kluts kwijt. Ze zijn wel vreselijk aardig en helpen je ook altijd als dat nodig is. Ik ben heel tevreden daarmee.

Op de club hebben we ook een soort van "les", gewoon gezellig met zijn allen elkaar een keer spreken en dan ook nog op commando rondjes rijden. Maar daar zit sinds een paar weken een meisje/vrouwtje die altijd aan het stappen is met haar beestje.... Dat is pas irritant, tegen de draad instappen met een paard wat gewoon doet waar hij zin in heeft.... Lips are sealed

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:25

Nope, heb sinds een maand of 4 geen les meer (lespaardje werd te oud Boos! ) maar daarvoor reden we altijd met zijn 2en. Eerst begonnen met een vriendin en toen die ging studeren en niet meer elk weekend terug kwam Haha! de mede-verzorgster van mijn ex-vzpaard gevraagd. Dus ik had geen vervelende mensen in mijn les. Als ik met Flet ga rijden dan ook niet want dan heb ik toch prive-les en als ik met iemand anders ga rijden dan kies ik de persoon zelf uit Haha! Voordeel van een eigen bak+paard hebben Party!!

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 23:42

In mijn les valt et op zich nog wel mee maar in mijn moeders les zit zo'n hele grappige vrouw..af en toe dan zit ze wel es op een wat sneller ponytje en als ze dan gaan galloperen begint ze ineens keihard te gillen dat iedereen echt zoiets heeft van: Tsss doe normaal...
En ik sta dan meestal aan de kant keihard te lachen Haha!
Naja laatst was er zo'n meisje in mijn les keihard tegen mij aan geknald terwijl de instrucrice nog duidelijk had gezegd dat ík voorrang had...
Maar verder valt et meestal wel mee...misschien vinden ze mij ook wel raar..you never know Haha!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:27

Het valt me van fleury mee dat ze nog niet eens over een bepaald meisje in de les begint. Ene D. maar ja, daar zijn gewoon geen woorden voor. Ik vind het echt heel vervelend als er een nieuwe in de les komt. Wij zijn nu allemaal rond de 15/16/17 (ouder en jonger ook) hoe dan ook, we zijn met zijn 8en als we allemaal zijn. En dan is het gewoon super gezellie, en de manege pony's zijn gewoon op! Ik vind het altijd heel irritant als er nieuwe kleintjes bij ons erbij komen. Want wij zijn zo'n vast en hecht groepje, dat we elkaar en elkaars rijgedrag gewoon heel goed kennen, en dat heeft heel veel voordelen. En dan komt er zoiemand bij die pas uit de beginners geplukt is en nog amper door heeft wat op de juiste hand galoperen is. Ik snap best dat ik zo waarschijnlijk ook ben geweest, maar dan nog, de "grote" van toen zullen zich vast ook aan ons geergerd hebben. maar goed de meeste blijven niet. Ik denk dat ze doorhebben dat wij zo'n hechte groep zijn of zo...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 00:46

Ik kon me in ons manegegroepje ook irriteren aan de meiden die niks durfden. Draven was soms al te veel nou sorry hoor, ik heb er begrip voor maar niet in mijn uurtje les, haha! Extreme duivel Daar betaalde ik niet voor!!!

Nu heb ik er met mijn eigen geen last meer van. Bij ons op pension hobbelt iedereen door elkaar heen en als iemand de bak ff alleen wil hebben om een proef te oefenen of wat dan ook, dan kan dat. En de privé lesuren staan op vaste tijden dus daar kan iedereen rekening meehouden. Perfect dus.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-03 08:54

Ik weet hier alles van. Nu is het gelukkig niet meer zo (maar hoe lang nog?)
Eerst reed ik als enige in de vereningingspringles Haha!
Dat was niet rendabel genoeg, dus kwamen er 4 anderen bij die niet wilden springen, het gevolg was weg springles. Ik moest van die anderen maar ophoepelen, want ik wilde springen en zij warne in de meerderheid. Ja, maar wie zat er als eerste in die les? precies, ik.

Daarna privespringles gehad Haha! ideaal.

Nu zit ik dus weer in die verenigingsles, maar we zijn met z'n tweetjes: nichtje van de eigenaar van het paard dat ik rij en ikzelf, beide springfreak.
Die anderen zijn letterlijk gevlucht omdat de lesgever Orun 3e fase ging doen, en dat is op dinsdag in Ermelo (je moet er wat voor overhebben vanuit Groningen, maar ze had nu een 3-dubbel Z paard (dressuur, springen en sgw) dus moest wel van zichzelf). Dus die geeft een half jaar geen les. Nu hebben we een vervanger, iemand met weinig oog, dus hobbelen we ene uurtje. Die persoon die nu Orun doet komt immers wel weer terug. Met z'n tweetjes is heerlijk hoor.

Er zijn hier genoeg maneges waarvan de lessers vinden dat ze kunnen rijden. Daar erger ik mij gewoon aan. Bij ons is dat gelukkig niet zo, de sfeer is hier goed.

Maar voor serieus rijden gaat priveles er mee door.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-03 14:01

Priveles lijkt me heerlijk Haha!

Ik heb ook zo'hekel aan kinderen die hun paard niet poetsen voordat ze gaan rijden dan bemoei ik me er wel ff mee }> en dan poetsen ze wel das toch belachelijk zeg.