Hoi hoi
Lastige combi? Mwah...'t is maar hoe serieus je bepaalden bijzaken neemt
Ik heb 3 paarden (die alledrie netjes aan hun beweging komen aangezien ze om en om als handpaard mee het bos in gaan als ik de andere rijd, superpraktisch), een hond (die ook van bosritten houdt en dan meteen uit geweest is), 2 katten, een huisje in m'n eentje, en een heleboel werk, tussen de 30u en 50u per week, waarvan 20u vast en de rest freelance. Waarbij ook veel van de weekeinden eraan moeten geloven qua werken, maar wat als ENORM voordeel heeft dat ik het zelf kan plannen! Als ik voel dat ik vermoeid begin te raken, plan ik tegenwoordig (oooooeiiii wat heb ik dat moeten leren...) de week daarop bijvoorbeeld maar de helft in en tank even bij... Ik plan dus mijn vrije tijd, heel zinvol, één middag of dag in de week dat je gewoon voor niemand bestaat en alleen maar doet wat jij zelf toevallig leuk vindt, ook al is dat misschien gewoon helemaal NIETS doen
.
Mijn paarden lopen permanent buiten met loopstal, bij mijn huis en voorheen op de pensionstal van de buren. Geen reistijd dus, en ze zijn altijd bezig, ze hebben ook elkaar. Enne, het is al veel gezegd, maar ik heb er een mooie kreet voor: "My house is clean enough to be healthy, and dirty enough to be happy!". En dat kost me ECHT niet veel tijd, als je alle ECHT volstrekt zinloze huishoudacties achterwege laat (of door anderen laat doen, een goede poets inhuren is nooit weg als je het kunt betalen, geldt dan voor mij weer niet want ik heb er een hekel aan als een ander mijn zooi opruimt, is namelijk MIJN zooi, hahahaha) en met veel andere dingen ook leert sneller tevreden te zijn en voor je eigen rust te kiezen, dan kun je veel tijd en energie besparen.
Sterkte, tegen burn-out aanzitten is in mijn optiek een duidelijk teken dat je 'ns grondig naar je huidige levensstijl moet gaan kijken! Je hebt van dat soort signalen altijd iets te leren....