papa wilt paardrijden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Re: papa wilt paardrijden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 11:55

runningkawa schreef:
dan les je toch in de weide?
Dan maar geen galop als het nat is, met droog weer kan dat wel Ja

Of huur je een trailer oid

Mag ik het raar vinden, wel een paard willen maar geen basisdingen zoals les?

Mee eens!
Ik zal als ik de TS was ook gewoon les nemen, en haar vader ook les laten nemen.
In de wei kan je makkelijk rijden, zeker als het droog is.

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:13

wouw 26 berichten! Haha! gisteren nog maar 12 Haha!

bedankt allemaal, hij wilt zeker les gaan nemen, iemand van stal heeft les van iemand die les geeft voor recreatie enzo.. misschien dat ik dat ook wel gaa doen Haha!
het is echt een hele brave pony hoor en doet nog geen stap verkeerd, ook onder het rijden meteen nagevelijk en je ook niet te vlug voor een beginner Knipoog
mn vader zit er elke dag over na te denken, en soms hoor ik van zullen we morgen samen gaan rijden? hahaha en dan als het zover is wilt hij ook Haha!

ps; ook bedankt voor het verplaatsen.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 22:14

wat kraken jullie dat meiske allemaal af, jullie weten helemaal niet hoe ze rijd..

buiten dat wel ontzettend leuk samen met je paps rijden Knipoog ik wilde dat ik de mijne zo ver kon krijgen Haha!

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:05

dankje

hij vindt het echt super geweldig! Haha!
ik denk dat ik voor vaderdag hem maar een cap en laarzen geef Bloos hahaha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:07

Niemand kraakt het meisje af
Men geeft tips... en zonder les kan niemand...ook niet de mensen die hier in het topic zeggen van wel Lachen

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:09

runningkawa @ ik rij voor mijn plezier en ik heb ook mijn pony voor mijn plezier en ik heb meer dan een jaar priveles gehad met mijn pony 3x PER WEEK. dus ik weet de basis dingen tot het L nu echt wel hoor, verder hoef ik niet te komen. ik doe het voor de lol allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:13

Je hoeft ook geen les te krijgen om verder te komen, dat schrijf ik toch ook niet?
Je moet les krijgen om niet in oude foutjes te vervallen. Dat doet namelijk iedereen.
Om je paard recht te richten. Het is namelijk niet zo als je dat eens gedaan hebt dat dat dan blijft. Daar moet je altijd aan blijven werken. En je bent een waar natuurtalent als je dat na een jaar les al kunt blijven onderhouden Ja Je haalt les om de controle daarvan te hebben, controle vanuit de grond.
Je gaat dus les halen voor de gezondheid van je paard.... ook al rij je voor de lol Lachen
Niet erg onbelangrijk dus.
Niets zo ongezond als je paard scheef op de voorhand laten hobbelen in het bos... en dat is 1+1=2 zonder les. Ook al heb je al Verward een jaar les gehad....
Zie je dat niet in, dan wordt het helemaal tijd voor les....

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:21

nou ik rij recreatie en alleen maar buiten, waarom zou ik DRESSUUR les dan moeten hebben volgends jou, en hier gaat het topic niet eens over nu verander je helemaal van onderwerp..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:22

dat leg ik toch net uit waarom...als je wat daar staat niet begrijpt is les nog veel harder nodig dan ik dacht... Lachen

Dus jij wilt geen tips in het beide les gaan halen
Zowel voor jou als je vader.
Wat wil je horen dan, dat het alleen voor je vader nodig is?
Dat is gewoon ontopic hoor, want dat is mijn antwoord op jou vraag

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:25

je zit in elk antwoord in dit topic te hameren dat ik les moet nemen, het is eigen keus hoor als ik dat niet doe.
het gaat om mn pa, en wat je er van denkt of hij eerst op manege moet gaan rijden, jij schakel opeens over en gaat mij vertellen dat ik les nodig heb omdat ik het nog niet genoeg kan, dat vind ik ontopic ja. ik wil hier niet in discussie gaan hoor, maar ik wou gewoon even zeggen hoe het zat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:29

en daarom plaatste je eerst perongeluk zo'n mooie foto van een paard in de krul getrokken met de slof...omdat je het zo goed kunt en je alleen maar recreatief rijd?

Het gaat niet alleen over je pa, maar over het dier waar jullie beide op rijden...of heeft die maar gewoon pech??
Want zo komen jou berichten over..ik kan het wel...de gezondheid van mijn paard is niet belangrijk...zolang ik maar rond kan rijden is de rest niet belangrijk...

Niet over 2 jaar een topic openen met mijn paard heeft hko en nu zegt de da dat ik hem beter af kan maken...
Dan link ik je ff naar dit berichtje terug...

Ik ga nu zoals jij wilt dit topic verlaten...maar denk hier ff over na... niet voor mij, niet voor jou, maar voor je paard...

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:51

en daarom plaatste je eerst perongeluk zo'n mooie foto van een paard in de krul getrokken met de slof...omdat je het zo goed kunt en je alleen maar recreatief rijd?

Het gaat niet alleen over je pa, maar over het dier waar jullie beide op rijden...of heeft die maar gewoon pech??
Want zo komen jou berichten over..ik kan het wel...de gezondheid van mijn paard is niet belangrijk...zolang ik maar rond kan rijden is de rest niet belangrijk...

Niet over 2 jaar een topic openen met mijn paard heeft hko en nu zegt de da dat ik hem beter af kan maken...
Dan link ik je ff naar dit berichtje terug...

Ik ga nu zoals jij wilt dit topic verlaten...maar denk hier ff over na... niet voor mij, niet voor jou, maar voor je paard...
[/quote]

mag ik even?
dat is mijn instructrice hoor en dat hoort toch goed te zijn? TOCH?
Laatst bijgewerkt door KimSietske op 20-05-08 08:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:54

als dat je instructrice was...nooit meer les van gaan halen...
En dan heb jij nog harder andere les nodig als je het zo hebt geleerd... want dat was dan waardeloze les...
Dat heeft niets met goed met de slof rijden te maken maar met een paard in de krul trekken...
Slof zat net zo strak op spanning als de teugels, paard kon geen andere kant meer in.
Zo werkt paardrijden niet....

Maar nogmaals, ik wil dit topic voor jou verlaten omdat je dat graag wilt
Maar denk er aub over na...en dan wel bij een goede instructrice

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 08:57

ik begrijp je wel hoor dat je wilt helpen en daar sta ik ook voor open. maar mijn instuctrice heeft me veel geleerd van paardrijden en reed soms op mijn paard.
en ik had perongeluk die foto er eerst opgezet want die daaronder was mijn pa. en dat wat jij dus zag is mijn oude instructrice.
jij beoordeeld nou een foto, dat kan ook een moment opname zijn geweest want ik heb veel aan haar gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 08:59

Zulk moment is gewoon verschrikkelijk slecht en mag imo niet voorkomen als je met een slof rijd.
Want vaak zijn er toch weer heel wat meters voorbij voordat het hersteld word.
Een paard komt door ontspanning aan de teugel, niet door veel druk, dan is het in de krul.
En dat blijft belangrijk, ook als je recreatief rijd Lachen

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 09:04

ik snap wel wat je bedoelt maar die foto is al echt oud, van zeker 1,5 jaar geleden..ik heb nou geen les met haar omdat ik gewoon buiten reed elke dag en dat toch echt super intensief voor me was, ook voor mn pony. die trok het bijna niet meer. (de lessen.)

ik was na een half uurtje echt al helemaal dood. ik wil nu warscheinlijk bij een manege houdster gaan lessen, die ook gewoon recreatief er mee bezig is en gewoon het voor de lol en zo doet. wat ik dus ook doe, dus warscheinlijk gaat me vader daar ook naar toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 09:06

Dat klinkt super!
Les hoeft ook niet perse een uur drillen te zijn hoor Lachen
Maar gewoon een controle op je foutjes en daar aan werken Lachen

KimSietske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 09:09

okee bedankt. Lachen
we beginnen gewoon bij een half uurtje per keer en dan later maken we er een uur van aangezien we er ook na toe moeten lopen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 15:47

ik rij ook puur voor mijn plezier paard (misschien in de toekomst wedstrijden) maar ik heb ook 2x per week les. ik weet ook hoe ik moet rijden hoor, maar er is zo veel meer dat je leert in een les, ook als je alleen maar recreatie rijdt. lessen is eigenlijk een must want je vekl**t zo snel iets aan je paard/pony wat je zelf niet doorhebt en soms heb je nou eenmaal even een strenge blik vanaf de grond nodig.

vind het trouwens onwijs leuk dat je pa ook wilt rijden, wilt die van mij ook alleen tijdgebrek he Knipoog sucses!