Ik heb het een beetje gehad..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kendra

Re: Ik heb het een beetje gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:34

Als ik alles zo lees, lijkt het alsof er geen klik (meer) is tussen jou en je paard. Grondwerk met hem vind je niet leuk, van het trainen geniet je ook niet meer, met buitenrijden wordt ie te sterk, je krijgt last van je heupen, ....waarom heb je 'em nog? Misschien past hij echt wel niet bij jou.
Natuurlijk is het moeilijk om afscheid te nemen van een paard, maar soms is het voor beide partijen beter om uit elkaar te gaan. Ik heb ook wel eens een paard verkocht omdat het niet paste, dat was echt niet gemakkelijk, maar ik heb me achteraf wel enorm opgelucht gevoeld. Paard heeft ook een plek gekregen die veel beter bij zijn karakter paste, trouwens.
Bovendien: als het wel goed zit tussen jou en je paard, dan gaat het gewoon niet zo. Ik baal wel eens, maar vind altijd leuke dingen om met mijn paard te doen. Het heeft bijvoorbeeld lang geduurd voor ik alleen naar buiten kon, maar ik heb dat eindeloos geoefend, omdat ik zó graag met dít paard naar buiten wilde. Mijn paard houdt links wat vast en daardoor krijg ik af en toe last van mijn (tennis)arm. Het boeit me echt niet, ik ga wel naar de acupuncturist. Ik zit gewoon te graag op mijn paard!

Misschien is het goed om even wat afstand te nemen, te bedenken wat je zoekt in een paard en dan te kijken of dit paard dan 'jouw' paard is.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:35

Ik ben stiekem ook bang Lys, dat het met die bijrijder veel beter gaat klikken dan met mij.. en dan zij hem beter aan het lopen gaat krijgen. En mijn ouders.. tsja, daar praten we maar niet over. Ze doen zoveel voor mij en Odies.. ik kan het gewoon niet met ze erover hebben, ben bang dat ik ze kwets..

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:36

Ik zit hier echt keihard te janken nu.
Ik moet er niet aan denken hoe het zou zijn zonder hem, maar toch kom ik met een teleurstelling terug.

Oke het in een in zichzelf gekeerd paard, maar om hem daarom weg te doen?
Man wat is dit toch moeilijk..

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:37

Iksnap jij beredeniring over een bijrijdster Knipoog.
ik wil je zooo graag helpen schat Lovers je mag Holly wel Lachen!

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:39

Ik denk gewoon dat je je ambities even aan de kant moet zetten. Als het toch niet lekker gaat, zal ik niet eens de moeite doen om persee die wedstrijden te rijden. Of vind je hoger op komen dan belangrijker dan plezier van beide kanten?
Laat hem een maand met rust. Alleen zo nu en dan eens poetsen etc. Ga wel lekker bij hem in de wei zitten, nadenken!

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:43

Soms is het de dapperste beslissing om een ander plekje voor je paard te zoeken... (een gewaagde uitspraak, maar soms wel de harde waarheid Lachen )

Ga goed bij jezelf af of jullie echt nog bijelkaar passen, of dat dit gewoon een dipje is.
Is er nog iets waar jullie beide van genieten? Bijvoorbeeld lekker poetsen en tutten?

Als blijkt dat je ambities voor wedstrijden toch een grote rol spelen bij het plezier in je hobby en je paard deelt deze ambitie niet, zou ik toch bij mezelf gaan twijfelen of het niet verstandiger is om óf je ambities opzij te zetten of voor jullie beide een nieuw maatje te zoeken..

Sterkte ermee Lachen

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:45

als ik het zo lees en interpreteer lijkt het dat jouw paard en jij beetje in hetzelfde schuitje zitten. geen zin in in de normale gang van zaken, geen zin in nieuwe dingen, btje hangerig komt het over klopt dat?
veel wedstrijden voor boeg, presteren en moeten. kun je wat minder wedstrijden rijden, idd buitenrijden is iets wat ik zelf meer doe dan in de bak omdat ik het snel saai vind, misschien is je paardo ok even uitgekeken. kun je een x met de trailer op pad> ander gebied ms wel met imand anders (bokt), of van de zomer een weekendje weg met je paard, puur voor lol. succes!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:47

Ik wil zeker wel nieuwe dingen, ik sta er ook voor open.. maar de meeste dingen die geoppert worden, heb ik al vaker geprobeert.. het lukt gewoonweg niet.
Op vakantie met Odiso lijkt me echt het einde..het liefste wat ik zou willen

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:49

Hulp zoeken bij de dingen die niet willen? Ga inderdaad met de trailer ergens heen en ga met een "full time bosrijder" heb bos in, doe eens mee aan een obstakeltraining... er zijn zoveel mogelijkheden.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:51

x_lieze schreef:
Op vakantie met Odiso lijkt me echt het einde..het liefste wat ik zou willen

Dan moet je dat dus gaan doen...mijn vraag is wel: waarom lijkt je dat zo geweldig? Wat ga je dan doen, wat zo anders is dat je dat helemaal ziet zitten? Als je dat weet, ben je volgens mij al weer een stapje verder.

sjakyrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:52

en als je niet te ver van de drunense duinen woont, moet je daar is heen gaan...... geweldig leuk Knipoog

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:54

Ik ga al regelmatig naar de drunese duinen.
Het lijkt me geweldig omdat ik naar een vriendin van mij in het westland wil om met haar elke ochtend en misschien wel avond te gaan rijden, gek doen en weet ik het allemaal wel niet..

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:55

Nou doen dus! Succes met je paardje! Ja

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:56

En het is een keer wat anders Knipoog en je kan het strand van alle kanten bekijken Haha!!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:57

Ik weet niet of mijn ouders dat wel willen en goed vinden.. Ik ga morgen met ze praten.. ik kan nu namelijk niet stoppen met huilen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:58

Ik las ook af en toe behoorlijke pauzes in met mn bijrijdpaard hoor. De laatste 3 weken hebben we niet anders gedaan dan buiten gereden. Verder doe ik af en toe met hem vrijheidsdressuur, vind hij nu het einde, de eerste keren snapte hij ook niet echt wat er moest gebeuren, tot hij het eens doorhad. Daarnaast heb ik vorig jaar ook een grote gymnastiekbal gekocht, om in vrijheid en onder het rijden te gebruiken. Gewoon achter aan sjokken, eventueel in draf. vond hij ook leuk en hij werd er helemaal ontspannen van. Ik denk dat het mss beter is dat je als je iets nieuws probeert, het niet zo snel opgeeft, gewoon een paar keer proberen en mss wat voorbereiden. Verder ken je mss Ttouch, ook iets wat je kunt leren gebruiken. Verder zou ik als ik jouw was die wedstrijden even schrappen, hoe belangrijk ze ook zijn. Je zegt zelf dat er nog zoveel moet veranderen. Lijkt me toch dat jullie er helemaal niet klaar voor zijn. Wedstrijden rijd je denk ik ook een beetje voor het plezier en oefeningen die je beide aankan. Het lijkt of er hier een grote 'moet' achter zit. Ga desnoods gewoon wat met hem grazen, aan de hand.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:59

als je echt een mooie streek wil doen om te wandelen, ik weet hier dichtbij een leuk vakantieplekje. En prachtige streek gewoon.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:05

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:08

Ahh Elies, Ach gut wat rot zeg .. maar wel herkenbaar.

De laatste weken van mij en katinka was de klik ook een beetje weg had ik het idee,
niet van mijn kant, maar van haar kant. ze sloot zich voor me af, deed een beetje chagerijnig naar me Misschien gewoon een dipje? in ieder geval heel veel sterkte, en goed nadenken over je keuze's

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:58

een verwend nest ben je sowieso niet! ik had het er gisteren nog met mijn moeder over. zodra de klik er niet meer is met een paard is de beste oplossing = verkopen.

zelf heb ik ook voor die keus gestaan en gelukkig steunde mijn ouders mij daar wel in. ik zat inmiddels al halverwege L1 maar echt lukken wilde het niet. hij had een moeilijke bouw en was niet bereid voor mij te werken. ook kon ik niet even lekke met hem knuffelen omdat ie nogal schuw was. in het begin is dat gewoon zo. maar op een gegeven moment irriteerde ik me er enorm aan, dat een paard constant weg vloog voor mij. en de grootste ergenis was wel dat ik haar niet te pakken kreeg in het land. dat ze gewoon het hele land doorstoof om van mij af te zijn. of als ik bij het hek aankwam zich omdraaide en in volle galop wegspeerde.

ik zou het je ouders voor leggen, je moet een paard hebben om van te genieten. als het met jou niet klikt. kan het met genoeg andere mensen wel klikken!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:09

Bedankt meiden. Ik voel me toch al wel een stuk beter.
Ik heb besloten om het even rustig aan te doen.
Twee keer per week les te nemen, daarbuiten niet te rijden en gewoon aan onze band werken.

Ik denk wel dat hij best gelukkig is. Hij vind het heerlijk om op te wei te staan met zijn vriendjes en weer naar binnen is ook geen probleem omdat hij absoluut niet 24 uur per dag op de wei wilt staan. Als hij in stal staat doet hij wel altijd zijn oortjes naar voren (dat bedenk ik me nu) als ik aankom. In de wei kijkt hij niet eens naar me maar dat komt misschien ook omdat het gras nu lekkerder word (?). Daarbij is hij van best wel schuw naar normaal gegaan. In het begin kon ik zijn hoofd niet aanraken en nu kan ik hem gewoon aaien enzo..

Gisteren zat ik echt in een dipje en kon ik het gewoon even niet meer.. Misschien word het nu wel weer een beetje beter.
Ik wil graag grondwerk met hem gaan doen, maar hebben jullie daar nog tips enzo voor of niet?

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:14

Hee meiis!
Fijn dat het wat beter gaat Lachen

Leuke dingen voor grondwerk:
- Wandelingetje maken
- Masseren
- Longeren
- Aan de hand springen, als dat met hem kan
- Misschien beetje vrijheidsdressuur
- .. verder weet ik even nix..

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:15

Ik ga vanmiddag met hem wandelen Ja

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:23

hey meid de beslissing is aan jouw. Maar het heel moeilijk ik heb ook in dat bootje gezeten.

Ik heb mijn haf nu bijna 3 jaar. En toen ik hem net had 1 juni toen ging het super tot de winter aanbrak. Onze 1e winter samen was 1 ramp vandoor vliege en nog eens vandoor vliegen.

Toen de lente en zomer aanbrak ging het weer super tussen ons, we zijn op haflingerwedstrijden geweest en ik kreeg hem zo ver dat alleen rijden niet erg is. De 2e winter ging ook super hij was wel eens fris maar vloog er niet constant vandoor

de 3e zomer ging ook weer super, Ik leerde hem uiteindelijk alleen op buitenrit. Toen ging ik in augustus verhuizen dat was in 2007. Die verhuizing koste veel stress voor hem en deze winter was het weer raak. weer vloog hij er steeds vandoor met daarbij hele hoge bokken. Ben deze winter weet ik veel hoe vaak van hem afgevallen

En hij gaf me het gevoel dat we niet meer bij elkaar hoorde, Stond zelf op punt om hem te verkopen. Terwijl we een echte klik hadden met elkaar. DAt gevoel was weg!! Ik wist ook niet meer wat ik moest doen. Maar om hem echt te verkopen dat durfde ik niet.

en nu gaan we langzaam vooruit. En verkopen staat niet meer in mijn woordenboek. Terwijl het 2 maanden geleden nog anders was.

Dus de keuze is aan jouw. Toch door zetten. Of toch verkopen. het is moeilijk.

Wat ook veel help is grondwerk, ook al vind je dat niet zo leuk het werkt wel, mij heeft het ook heel erg geholpen.

En ik moest ook een stap terug nemen, ik wou te veel,. ik wou dat hij rond loopt. Ik had nu eigelijk wel gehoopt dat ik nu wel een startkaart kon aanvragen. nou heb het dus mis. Meneer loopt nog steeds niet rond (ligt aan mij). En nu ook met rijden is het `1e kwartier beetje ruzie maken. MAar daarna is het over. Dus kom op meid!
Laatst bijgewerkt door plutolover op 18-05-08 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:25

Je begrijpt het verkeerd plutolover qua het grondwerk. Ik vind het wel leuk, maar Odiso geeft aan dat hij het niet leuk vind