24/7 buiten, 1e keer flink onweer, toch wel eng...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Re: 24/7 buiten, 1e keer flink onweer, toch wel eng...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:47

Ja super he, ik hoefde er geen moment over na te denken. Het stalgenootje die eerst haar merrie daar had staan, wilde toch graag een stal, dus hebben we geruild. Gelukkig is Speed met het andere paard al vanaf de eerste minuut de beste vriendjes, dat was het enige dat nog roet in het eten had kunnen gooien, vooral omdat ze maar met zijn tweetjes staan. Overdag hebben ze wel buren overigens. Ze staan er maar met twee, omdat de stal niet groot genoeg is voor meer paarden. Qua wei hebben ze het daardoor wel extra luxe, die is echt wel groot voor twee paarden. Ze kunnen dus flink de benen strekken en plenty grasjes eten. Bovendie ligt de wei aan een bosrand waar ze ook veel beschutting en schaduw vandaan kunnen halen.

Aan huis is natuurlijk ook heerlijk, vooral enorm gezellig dat je altijd je meiden in de buurt hebt. Maarre..... je bent er toch niet 's nachts op uit gegaan om te checken he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:11

Nee, niet 's nachts. Knipoog
Hoewel, één keer, en dat was toen Jovi op 't laatst van de dracht liep en ze die dag en avond heel erg rusteloos en afwezig was. Toen werd ik 's nachts wakker, het zat me niet lekker, ben in de auto gestapt om 22 km verderop naar mijn merrie te kijken of alles goed met haar was. En alles was goed. Knipoog

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:16

Met een dracht kan ik me dat heel goed voorstellen. Ik zou echt de neiging hebben om bij mijn merrie te blijven kamperen in zo'n geval Bloos. Zelfs als ze binnen zou staan. Maar op hun vorige plek hadden die van jou toch ook geen stal he? Vond je dat niet vervelend (met name in de winter)? Hebben ze nu wel een stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:48

Heb ik (daarna) ook gedaan, een week lang heb ik bij d'r geslapen, t/m de bevalling. Knipoog

Ik had er zelf voor gekozen om geen stal (meer) te hebben. Ze stonden er toch nooit in. Dus nee, lekker buiten!
Wel had ik graag een schuilstal willen hebben voor sommige weersomstandigheden, maar ja, die was er nu eenmaal niet. Met voldoende hooi kwamen ze prima de winter door.

En jaaaa, nù hebben ze een inloopstal! Een mooie ruime, waar ze in en uit kunnen wanneer ze dat maar willen. Tot nu toe staan ze er alleen in op de warme dagen zo halverwege de avond, om aan de vliegjes te ontkomen. Regen, sneeuw, hagel, gure wind en hete zon deert ze allemaal niks en zie ik dat ze gewoon buiten blijven. Vinden ze toch prettiger blijkbaar.