hier word ik boos om......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evaaa___

Re: hier word ik boos om......

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:38

Hermelientje schreef:
Mijn broer roept altijd heel hard als mensen rakelings langs hem scheuren: Hé je verliest wat!
Als ze dan langzamer gaan zegt hij heel rustig: "Je snelheid".

Haha! Die is echt goed!
Ik vind het echt egotistisch als mensen zo voorbij komen. Je weet niet hoe het paard van iemand anders er op reageert.
Gelukkig heb ik zelf niet nare ervaringen hier mee.

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 19:05

Oh daar kan ik me ook flink aan iriteren !

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:30

Mijn vz paardje remt automatisch af naar stap als ze tegenliggers tegenkomt Nagelbijten / Gniffelen

Wel een handige functie.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:33

Whaha BE idd
Wij hebben naast de buitenbak een ruiterpad. Ben je aant rijden komen er nast je galopperende paarden aan Nagelbijten / Gniffelen
Wij troepen dan gewoon altijd dat ze meoten stappen.
De laatste tijd valt het weer mee Ja

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:36

Of wat dacht je van mensen die het nodig vinden 'hinderenissen' op het ruiterpad te bouwen?

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:46

Wandelaars op het ruiterpad kunnen je flink laten schrikken. Automobilisten die 5 cm langs je paard scheuren.
Als mensen nou eens beter nadenken en opletten zou dat al een heel stuk schelen.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:52

Nagelbijten / Gniffelen Echt vreselijk vind ik dat.

Zelf hebben mijn moeder en ik het ook 1x gehad. Was in een natuurgebied, mijn moeder reed op een blinde.. Komen in 1x 2 mensen in volle galop langs ons racen! Zonder ook maar even aan te kondigen, zonder ook maar even langzamer te gaan... Onze blinde was er helemaal overstuur van, maakte gewoon een pirouette op haar plek Nagelbijten / Gniffelen .
We hadden er eigenlijk wat van moeten zeggen, maar we waren op dat moment al druk genoeg met de paarden..

Ik snap ook echt niet waarom mensen niet gewoon stappend willen passeren. Of van mij part 'schreeuwen' ze even dat ze er graag langs willen en of dat mogelijk zou zijn. Is dat zo moeilijk? Voorkomt iig een hoop narigheid.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:55

Ik passeer ook altijd in stap! Vind het altijd onwijs asociaal als ruiters in galop langskomen.
Gelukkig geeft mijn paard er niets om, maar ken er genoeg die mee gaan rennen.

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 17:58

Ik passeer ook in stap, zoiezo ken je de paarden vaak niet en weet je ook geen reacties. Galoppeerende voorbijgangers zijn e goistisch bezig en denken niet na over eventuele gevolgen.

rooz1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:02

hoi,
ik ken het was laast met mijn kleine zusje in de bossen komen een paar manege ruiters op ons afgerent, de pony van mijn kleine zusje stijgert maar blijft gelukkig zitten.

_Susanne_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 18:04

Dat vind ik echt asociaal, mensen kunnen zich echt niet gedragen. Zo gebeuren er echt veel ongelukken

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 12:38

Hermelientje schreef:
Mijn broer roept altijd heel hard als mensen rakelings langs hem scheuren: Hé je verliest wat!
Als ze dan langzamer gaan zegt hij heel rustig: "Je snelheid".

Briljant! Haha!

Ik blijf gewoon midden op het pad lopen, dan minderen de meesten wel hun vaart. Ja
Maar ik kan me er wel ontzettend aan ergeren als anderen je paard opjagen of bang maken..

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:32

Gelukkig is het bos bij mij in de buurt relatief rustig. Maar ik ken het wel en kan me er ook mateloos aan ergeren! Zeker omdat ik zelf altijd netjes op afstand in stap overga.
Ja kennelijk is niet iedereen even sociaal. Verdrietig

Overgens vind ik kinderen op fietjes ook weleens eng, die kunnen ook zo gevaarlijk over een zandpad heen slingeren. Ja zie ze dan maar, zelfs in stap!, te ontwijken haha.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 14:21

Onbegrijpelijk zeg, ik heb het zelf gelukkig nog nooit meegemaakt, maar het zou ook niet in mezelf opkomen om een andere ruiter in een gang harder dan stap te passeren Verward Ik dacht altijd juist dat ruiters extra sociaal zijn onder elkaar; je deelt een hobby en benaderd de ander daardoor (lijkt mij) juist vriendschappelijk en niet vijandelijk.

Bizar vind ik dit hoor... Die mensen vinden het toch ook niet prettig wanneer zij stappen en door mij in keiharde galop worden ingehaald?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:59

Kan me voorstellen dat je er boos om wordt. Ik heb het ook vaak meegemaakt waarvan een keer echt heel banketstaaf was, een groep van de manege die mij in volle rengalop passeerden op een smal ruiterpad en ik met een fris paard, rijdt de eerste helft van de groep door terwijl de laatste twee afremmen en zelfs halthouden. (wat ik overigens heel knap van ze vond want veel rijervaring hadden ze duidelijk niet). Stonden ze mij vragend aan te kijken zo van "en nu?". Omdat ik met mijn stuiterende paard geen zin had lang te blijven hangen ben ik maar gewoon door gereden konden ze het verder lekker zelf uitzoeken. De meeste mensen die in het bos of op de hei in volle galop passeren zijn of onwetend of domweg asociaal.

Maar van de week had ik op stal ook een gevalletje, wij hebben een mooie renbaan met crosshindernissen en daar passeert iedereen elkaar in wat voor gang dan ook omdat iedereen daar voor zichzelf rijdt. Ik had het nog niet eerder meegemaakt dat mijn paard met een ander mee wou rennen die op hem af kwam maar van de week dus wel, komt een paard in rengalop op ons af terwijl wij lekker aan het draven waren denkt meneer ineens "da's gezellig" draait op zijn achterbenen om en wil erachter aan rennen. Ben altijd wel blij dat ik hem dan onder controle kan houden en weer verder de andere kant op kan rijden, geeft een veilig gevoel.

Vanity_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 21:20

Florientje schreef:
Zelf nog geen ervaring mee gehad, maar kan me voorstellen dat het behoorlijk irritant is Boos!

Hier ga ik in mee. Is toch belachelijk dat je niet eens rustig buiten kunt rijden of lopen, zonder dat anderen dat elke keer verpesten.
Asociaal vind ik dat.

Jalapeno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:22

heaven schreef:
regalmatig loop ik met joy (mijn jaarling merrie)en samen met mijn nichtje die op rema mag rijden buiten..
rijd je heerlijk in een stukje natuurgebied hoor je ineens veel gelach en gekletter.
word je gewoon keihard ingehaald in volle galop door een stelletje...............
vind dit gewoon niet normaal.
ik heb geleerd dat je altijd en iedereen netjes stapvoets moet passeren..
maar tegewoordig denken velen daar anders over....
gisteren zijn we naar het meer gegaan om de paarden te laten zwemmen..
joy pakt alles goed op en is vrijwel nergens bang voor.
komt er weer een meisje met haar pony naast de fiets die mij in keiharde draf inhaald op een drukke weg....
mensen zien toch dat je met een jong dier loopt?
vervolgens joy in rep en roer omdat ze hem niet had gehoord...
jullie ook zulke ervaringen???en wat doen jullie ermee?zeggen jullie er wat van of laat je het erbij?
graag hoor ik het van jullie......

Je hebt helemaal gelijk hoor Knipoog
Dat is gewoon aso mensen kunnen best wat beter uitkijken Boos!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 10:28

Lijkt me heel irritant, maar in mijn omgeving gedragen ruiters zich juist heel rustig (ze blijven in stap als ze passeren). Ik woon in een omgeving waar het ruiterbewijs verplicht is in de natuurgebieden.

Ik heb veel meer last van de overige weggebruikers, eerlijk gezegd. Clown
Die zijn pas asociaal......

Mariekee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:33

ik vind dat iedereen elkaar in stap moet passeren. want je weet nooit hoe paarden reageren.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:42

Ik passeer altijd in stap. Als ik mensen zie lopen, ga ik ook altijd stappen, er zitten altijd wel mensen bij die bang zijn voor paarden oid.
Het is gewoon asociaal als je iemand in volle galop in gaat lopen halen.

Ook met automobilisten, vreselijk! Gaan ze 1m achter je rijden, halen ze langzaam in en dan zijn ze net voorbij, gassen ze kei hard door waardoor je paard alsnog schrik!

Of bijvoorbeeld fietsers die gaan lopen bellen. Vreselijk!

Mensen weten tegenwoordig geen raad meer met paarden in 't verkeer!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:44

Arabesk schreef:
ik had laatst een groep galopperende manege ruiters die achterop kwamen terwijl ik iemand bij me had die nog maar 2x in het zadel had gezeten

Boos!

Ik vind het ook een beetje vreemd als je met iemand naar het bos gaat die nog maar 2x in het zadel heeft gezeten, meden voor dit soort dingen.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 20:46

Inderdaad asociaal!
Wat mij altijd is geleerd mensen en dieren paseer je in stap!
als het nou een dubbel pad is waar een zijden is voor ruiters en een zijden voor voetgangers kan ik dit nog voor stellen..
Maar goed ruiters die mekaar paseren in galop vind ik ronduit dom! je weet gewoon als ruiter hoe paarden reageren op anderen paarden! dan ga je toch niet in galop of draf er langs of achter!? Waar zit dan je verstand! en dan vind ik het niet uitmaken of een paard 1 jaar is net is in gereden of bom proof en 26 jaar! Alle andere paarden paseer je gewoon in STAP!

sammy07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:49

Niet alleen ruiters kunnen er wat van hoor.....menners zijn nog erger bij ons in het bos! Volgens mij kennen die niet eens het woord stap! Tja ik zeg er wel altijd wat van maar ze reageren er niet eens op.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 14:54

Ja, ik ken het ook helaas.... ik werd gisteren ook weer ingehaald door een KOETS met twee paarden in volle galop terwijl ik nét bezig was om Chad voor de eerste keer kennis te laten maken met fenomeen "koe" en dat al reuze spannend was natuurlijk.....

Door dit soort vollidioten heb ik mijn arsenaal aan Duitse scheldwoorden al heeeeel snel uitgebreid moet ik zeggen! Boos!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 18:19

Ik vind dat je als ruiters voor mekaar ook respect kan hebben,
Net zoals met automobilisten,
Gelukkig heb ik nog niet zoiets meegemaakt,
Maar wil binnenkort beginnen met buitenritten met mijn verzorgpaardje,
En dan moeten ze zoiets niet flikken,
Want dan houd ik me ook niet in,