Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
White_Wolf schreef:xNursiex schreef:En qua training ligt de eindverantwoording bij de eigenaar.
Dit ben ik niet met je eens. Je kan als eigenaar de training niet beïnvloeden als iemand anders er op rijdt. Tenzij de eigenaar je lesgeeft. Ook als zou de ruiter er elke dag op zitten, voor het zelfde geldt jakkert de ruiter er maar op los. Het gaat om de instelling van degene die het dier traint.
Citaat:Zoals gezegd: ik vind dat iemand die een bijrijder zoekt zelf ook nog verantwoordelijkheden heeft.
Tenslotte rijd de bijrijder alleen bij, wat ook geld voor de verzorger. Dus zoek je iemand die aansluit op jouw denkpatroon. En heb je zelf de eindverantwoording over je paard en dus ook over zijn training.
En je kan de training zeker wel beinvloeden. Het is tenslotte jouw paard, dus jouw spelregels.
Of je moet de verzorger/bijrijder volledig invloed laten hebben, maar dan zou ik vraagtekens gaan zetten bij het: waarom heb ik eigenlijk nog een paard?

Akimasa schreef:Ik bedoel,tis toch een soort van eigen pony,die je wel het beste wil geven lijkt me?Ook al regent het,weet ik het,gewoon op je vaste prikkie naar stal gaan,
Dan vind ik dat je al aardig je best doet,
White_Wolf schreef:Citaat:Zoals gezegd: ik vind dat iemand die een bijrijder zoekt zelf ook nog verantwoordelijkheden heeft.
Tenslotte rijd de bijrijder alleen bij, wat ook geld voor de verzorger. Dus zoek je iemand die aansluit op jouw denkpatroon. En heb je zelf de eindverantwoording over je paard en dus ook over zijn training.
En je kan de training zeker wel beinvloeden. Het is tenslotte jouw paard, dus jouw spelregels.
Of je moet de verzorger/bijrijder volledig invloed laten hebben, maar dan zou ik vraagtekens gaan zetten bij het: waarom heb ik eigenlijk nog een paard?
Wat een onzin. Op het moment dat een bijrijder of een verzorger die verantwoordelijkheid aangaat dat ze willen bijrijden danwel verzorgen gaan ze een taak met verantwoordelijkheden aan. Ze krijgen er veel voor maar een eigenaar mag ook wat verwachten in mijn ogen. Hoe jij het hier stelt; zou een bijrijder na een uur flink galopperen zonder warming-up en cooling down je de volgende dag recht in het gezicht kunnen zeggen : "Goh, is hij kreupel? Hoe kan dat nou, ik heb niets raars gedaan..."
Ik heb paarden omdat ik gek met die beesten ben. Ik vind het fijn om mensen een kans te geven om van die dieren te leren en meer te weten te komen dan 1x in de week een uur op de manege. Maar daar behoort ook gezond verstand bij, naast de zgn "spelregels"