Bweheeeh mijn Stinker is een pony!!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-03 12:00

Wij zijn er ook wel een beetje ingeluisd. 3 jaar geleden kochten we een 4-jarige arabier van 1.60. Gelijk gecastreerd en een halfjaar later was hij 1.62 en volgens de DA de grootste van NL. Dat hij inmiddels nog iets gegroeid is (1.63/1.64) is alleen maar positief (mijn grote dikke (hehe) vader moet er op). Paar maandjes geleden kochten we de nieuwe arabier erbij, die zou zo'n 1.57 zijn. Zet je ze naast elkaar dan zie je dat de hengst idd een tikje kleiner is, maar het is geen 5 cm! Misschien een cm of 2 hooguit. Hij mag blijven hoor, we houden juist wel van groot.
Ook mooi was mijn KWPNer, als 4jarige gekocht, zo'n 1.64, groeit niet veel meer. Dus wij een dure Equiline deken gekocht en erop gelegd. Zomers zonder en het jaar erop was dat ding toch wel klein. Toch stug erop gelegd, maar weer een jaar later was het gewoon geen porum meer, Bucas in de juiste maat (ééntje groter) gekocht. Nu passen die arabieren dat ding perfect, maar je staat wel raar te kijken. Groeitie zo aan de achter en onderkant uit z'n deken! Dat die arabieren die deken netjes passen is voor mij bewijs dat hij dus idd te klein was. Eerst dacht ik dat het door het wassen kwam (deken krimpt, paard krimpt niet mee), maar we hebben hem opgemeten en hij was gewoon één maat kleiner (zoals we hem gekocht hadden) dan het paard... En ik kan me niet voorstellen dat mijn lieverd ooit zo klein geweest is *LOL* ! Hoewel, als een volwassen vent erop gaat zitten lijkt het opeens een pony (hij is 1.68 volgens mij, niet opgemeten)...
Het allerergste komt nog: onze 1ste arabier heeft nog steeds als bijnaam 'pony' terwijl hij dus echt wel een paard is!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-03 13:03

Hihihi dá's pas erg!! Haha!

Moeten die meetstokken ook ge-ijkt worden net als professionele weegschalen?

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:26

toen ik Passion kocht wist ik de stokmaat niet eens Lachen

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:48

Joh je weet toch wat je zeggen..size doesn't matter Knipoog Haha!

Chinouc heb ik gekocht als 1.63, toen kwam de veearts haar keuren toen was ze 1.58..En laatst heeft Ilse haar nog eens gemeten toen was ze 1.60.
Dus nou ja het blijft maar gewoon 1.60 Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 13:52

Wij dachten altijd dat doerak 1.74 was Haha!
Hebben we het op de manege laatst nog eens laten meten, was ie toch maar 1.70.. nouja MAAR.. 1.70 is paard genoeg Haha! Tong uitsteken

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 14:35

Afgelopen zomer heb ik mijn Tinker zelf gemeten op 1.64m. Ik heb ooit zelf een meetstok aangeschaft. Hij is vijf en groeit misschien nog wel iets maar mij kan hij niet groot genoeg zijn zolang hij maar onder de 1.70m. blijft want anders wordt hij het stamboek uitgegooid Knipoog

Afgelopen jaar is hij ook breder geworden, het zadel wat vorig jaar nog perfect lag past nu voor geen meter. Gelukkig ligt een ander zadel van mij wel goed op zijn rug, dat scheelde weer hoge kosten.