Maar ik merk niet veel verschil of ik hem op stal zet of op het land staat. Hij gaat niet graag naar binnen, dus of ik hem er nou een plezier mee doe weet ik niet
Er is water genoeg dus daar ligt het zoiezo niet aan.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ma_rie_tje schreef:bomen worden hier opgevreten, en zoals ik al eerder zei: boer is er niet blij mee.
Midden in de polder kan je niet een schutting of wand zetten.
En tja, dan kan je paard beter een paar uurtjes binnen staan, en de hele nacht buiten, dan in de brandende zon. Kan die even rustig bijkomen (en ect bijgevoerd worden)
Voordat een boom groot genoeg is om echt schaduw tegeven aan meer dan een half paard ben je al weer minimaal een jaar of 10 verder hoor...
twistermahoi schreef:ma_rie_tje schreef:bomen worden hier opgevreten, en zoals ik al eerder zei: boer is er niet blij mee.
Midden in de polder kan je niet een schutting of wand zetten.
En tja, dan kan je paard beter een paar uurtjes binnen staan, en de hele nacht buiten, dan in de brandende zon. Kan die even rustig bijkomen (en ect bijgevoerd worden)
Voordat een boom groot genoeg is om echt schaduw tegeven aan meer dan een half paard ben je al weer minimaal een jaar of 10 verder hoor...
hehe ik dach tmeer aan een volgroeide boom![]()
mar tja dat is wel jammer als je geen keus hebt.
maar hoezo moet een paard bijkomen??
dat kan toch gewoon in het weiland?
ma_rie_tje schreef:Daarbij is er (als dit weer de hele zomer doorgaat) over een paar weken amper nog gras op het land, Dan zullen ze echt bijgevoerd moeten worden.
AndreaB schreef:ma_rie_tje schreef:Daarbij is er (als dit weer de hele zomer doorgaat) over een paar weken amper nog gras op het land, Dan zullen ze echt bijgevoerd moeten worden.
hihi, ik denk dat hier, ongeacht het weer, toch echt altijd gras op het land zal staan hoor.
Vorig jaar met het droge en warme weer hadden wij ook gewoon lekker gras.
Maar onze boer zorgt ook erg goed voor zijn grond en hij heeft ook echt extreem veel grond

Is het niet gewoon hartstikke logisch dat je je paard schaduw moet verschaffen in de zomer?? Evenals een schuilplek in de winter. Een paard zonder beschutting in de volle zon zetten is even banaal als op het heetst van de dag gaan rijden!
Maar ze staan meestal gewoon in de zon. Lara_Silver schreef:Dat hier uberhaupt nog een discussie over gevoerd moet worden.Is het niet gewoon hartstikke logisch dat je je paard schaduw moet verschaffen in de zomer?? Evenals een schuilplek in de winter. Een paard zonder beschutting in de volle zon zetten is even banaal als op het heetst van de dag gaan rijden!
Lara_Silver schreef:Dat hier uberhaupt nog een discussie over gevoerd moet worden.Is het niet gewoon hartstikke logisch dat je je paard schaduw moet verschaffen in de zomer?? Evenals een schuilplek in de winter. Een paard zonder beschutting in de volle zon zetten is even banaal als op het heetst van de dag gaan rijden!
Lenneke_ schreef:Lara_Silver schreef:Dat hier uberhaupt nog een discussie over gevoerd moet worden.Is het niet gewoon hartstikke logisch dat je je paard schaduw moet verschaffen in de zomer?? Evenals een schuilplek in de winter. Een paard zonder beschutting in de volle zon zetten is even banaal als op het heetst van de dag gaan rijden!
En als dat nou niet mogelijk is? Is het dan beter om je paard maar 24/7 in een hok te zetten?
Je moet doen wat het beste is voor je paard, die van mij is veel gelukkiger in een weiland zonder stal dan in een stal zonder weiland.
Sorry hoor, maar ik word altijd een beetje moe van zulke uitspraken.

In de zomer is het gewoon belangrijk dat een paard naast voldoende water ook een mogenlijkheid tot schaduw heeft! Of hij hem nu gebruikt of niet, de mogenlijkheid behoort er altijd te zijn, evenals een schuilplek in de winter dus.
Lara_Silver schreef:Of hij hem nu gebruikt of niet, de mogenlijkheid behoort er altijd te zijn, evenals een schuilplek in de winter dus.