Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lynne8 schreef:Ik zou zowiezo je hooi prijs omhoog doen, als je ziet dat ik voor een baaltje hooi 4 euro betaal! In de winter gebruik ik er voor mijn fjord al gauw 8, en in de zomer meestal 5 ofzo.. dus dat is wel wat hoger als jouw kostenplaatje! Maar ik weet natuurlijk niet hoe het met weidegang enzo zit!
Jits schreef:Citaat:''Het startgeld bedraagt € 8,- voor paarden, € 7,- voor B/L pony's en € 8,- voor M/Z pony's per proef, leden krijgen € 1,50 per proef''
Ik ga er dan dus vanuit dat het € 1,50 per proef kost voor en lid van die vereniging?
Het lijkt net of er een woord is weggevallen. Misschien krijg je als lid 1,50 euro korting op het startgeld? Dat is bij rijverenigingen vaak zo. 1,50 euro is wel erg weinig.
ikke schreef:Beste TS, paarden houden is als een Rolls Royce kopen: als je moet vragen naar de prijs van de accessoires kun je ze niet betalen.
Grofweg moet je tellen dat een paard in pension 400 - 500 euro per maand kost, beetje afhankelijk van de regio waar je woont en de luxe op stal. Dit ben je niet letterlijk per maand kwijt, maar biedt je ook de ruimte om een spaarpot op te bouwen, zodat je noodzaak voor (dure) verzekeringen minder wordt. Kun je dit bedrag niet opzij zetten zonder met je ogen te knipperen, dan kun je niet verantwoord een paard houden.
Isabonny schreef:<knip>
Ik vind het in ieder geval goed dat je ernaar informeert. Bezint eer ge begint!
ikke schreef:Dus als die 400 euro niet elke maand beschikbaar is, moet je je ernstig afvragen of je wel een paard kunt houden.

(voelt zichzelf hélemáál niet blond hoor, neuujj..
)Figo schreef:Ik verdien 150 per maand standaart, daarbij werk ik vaak over en extra dus ik kan er per maand meestal nog wel wat bovenop (wisselt nog al van bijv. 10 tot 50 euro of meer) dus voor extra dingen kan ik ongeveer 50 euro per maand opsparen, daarbij dan nog geen vakantie geld bijgeteld)
ikke schreef:Dus als die 400 euro niet elke maand beschikbaar is, moet je je ernstig afvragen of je wel een paard kunt houden.
Ik heb al 20 jaar paarden, ik weet dat kost en dat je dat geld beschikbaar moet hebben, wil je ook in peniebele tijden uit komen. Ik heb het te vaak mis zien gaan de afgelopen jaren.
. Maakt niet uit. Ik weet dat de kosten stijgen. Op mijn 16e moest ik echt alles zelf gaan betalen. (Voorheen stonden ze bij mijn Opa en betaalde hij voer e.d. )Ik kwam toen uit met een stalling van 50 gulden per maand en gaf aan voer e.d. ca. 50 gulden uit (100 in totaal dus).
, anders loopt dat potje over
.Chiqa schreef:Figo schreef:Ik verdien 150 per maand standaart, daarbij werk ik vaak over en extra dus ik kan er per maand meestal nog wel wat bovenop (wisselt nog al van bijv. 10 tot 50 euro of meer) dus voor extra dingen kan ik ongeveer 50 euro per maand opsparen, daarbij dan nog geen vakantie geld bijgeteld)
Sorrie, maar van dit salaris kan je geen paard houden.
capopjekop schreef:Edit: als ik het goed snap betalen je ouders alle kosten voor het paard en dan betaal jij hun 90 euro per maand? Dan zou het opzich wel kunnen. Kun je zelf eventueel dat overige geld voor de medische pot opzij leggen.
)
) shampoo etc, ehbo spullen en nog meer dingen zoals dit.. Denk dat je het dan wel red ja 
Figo schreef:Haha wat doen jullie allemaal ingewikkeld![]()
Mn ouders betalen gewoon alles.
Ik maak iedere maand 100 euro over naar mn ouders (dus deel ik mee in de kosten)
.

) er word nml. echt wel goed overna gedacht. Het is niet iets wat je zomaar aanschaft, en niet voor niets zijn we een paar maanden van tevoren alles aan het uitzoeken, en aan het rond kijken naar paarden enzo. Neem aan dat iedereen dat doet voordat hij/zij een paard aanschaft?
dat is alleen maar verstandig lijkt mij.