Wel of geen cap?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:22

De laatste keer dat ik dukkelde (alweer bijna een jaar geleden Knipoog ) kreeg ik een van die hoeven tegen me cap aan, een flinke klap, als ik geen cap op had gehad, had ik er nu denk ik wel anders bij gezeten.
Ik droeg daarvoor altijd al een cap (onbestuurbaar moordbeest Knipoog ) maar die val was toch wel heel duidelijk waarom ik dat ding ophad.
Sindsdien is Tos super veranderd, en heb ik de controle, toch heb ik hem altijd (99 van de 100x Knipoog ) op.
heb een fijne cap, nooit last van...
Laatst reed ik een keer zonder (2 maadne terug ofzo Knipoog ) en toen zat ik er net op, heej, ik mis me cap...

Ik vind het ook wel een voordeel dat dat ding me haren uit me gezicht houdt Haha!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 19:35

ik rijd bijna nooit met cap op mijn eigen paard,
aleen bij wedstrijden zet ik hem op,maar dan is het verplicht.

Als ik op een paard stap wat ik nog niet zo goed ken zet ik hem wel op.

Moonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:04

Toen ik nog op de manege ree moest het altijd, daarna kreeg ik een verzorgshet waar ik veel mee dee en zo mak was als een lammetje waar ik dus nooit met cap op ree. Nu ik op een welsh pony rij, dus altijd omdat ze best pittig kan zijn en vorige x een ongeluk hebben gehad (dit was zonder cap en zonder zadel Frusty, ik had overigens nix maar rooslover hier op bokt wel..) vandaar nu dus altijd met cap, ondanks het soms super irritant zit.. Boos!

Boogiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:08

Ik rijd vrijwel altijd met cap.
omdat het op de manege verplicht is en niet meer zo vaak op 'niet-manege paarden' rijd.

áls ik zonder rijd, is het meestal omdat ik vantevoren niet weet dat ik ga rijden.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:12

ik heb altijd een cap op! Bij ons is het in de lessen verplicht en als je dan zelf zonder gaat rijden is dat geen goede reclame Knipoog Nee hoor, ik zal altijd een cap blijven dragen als ik ga rijden, maakt niet uit wat het is!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:22

Altijd een cap. Mijn hoofd en hersentjes zijn een kostbaar bezit waar ik erg zuinig op ben Haha!

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:25

ligt eraan. Op de manege wel want daar is het verplicht en je weet niet waar ze je op zetten. Voor de rest als ik het paard vertrouw en er nooit afval niet en als ik er nog niet helemaal zeker van ben dan wel.
Het is bij mij niet dat ik vind dat het eigenlijk zou moeten maar het niet doe. Soms vind ik het gewoon niet nodig.

Alieska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:37

Ik draag vrijwel altijd een tok. Niet zozeer omdat ik schrik heb om eraf te vallen hoor. Gewoon dat is een vastgeroeste gewoonte bij mij! Je zal me op bijna geen foto's vinden zonder cap. Ookal heb ik er overlaatst een paar ontdekt Haha!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:43

Ach, ik rijd eigelijk van mezelf altijd met cap. Weet niet zo goed of ze bij ons op de manege erop letten maar ik rijd altijd met cap. Ik moet toegeven dat ik op Sun nooit met cap reed, alleen op lange buitenritten Schijnheilig Ik sprong er eigelijk altijd op zonder zadel, hoofdstel, halster e.d en crosste naar de voorkant van het weiland Schijnheilig zonder cap... Scheve mond

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:44

Alieska schreef:
Ik draag vrijwel altijd een tok.

Een tok??? Bloos *LOL*

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:54

In de vorige topics stond er altijd dat ik zelden met cap reed. Maar nu kan ik zeggen dat ik altijd braaf mn champignonnetje op heb!

Lautjuh123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 20:59

ik heb eigenlijk bijna altijd mijn cap wel op. nu vooral met lucky omdat ik hem nog nauwelijks ken en op de manege is het verplicht en trouwens zelfs het betrouwbaarste paard kan uitglijden ofzo. waardoor je op je hoofd valt!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 21:46

Tot afgelopen zomer reed ik altijd zonder maar toen begon mijn dochter commentaar te geven. Zij moet van mij een cap op en ze vond het belachelijk dat ik haar dwong met cap te rijden terwijl ik hem zelf niet opdeed. Toen heb ik zo'n ding met luchtgaten gekocht en die verdraag ik wel (van gewone caps krijg ik altijd knallende hoofdpijn en vreselijke jeuk).
Sindsdien rij ik dus met cap want mijn dochter heeft natuurlijk gelijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:48

Altijd met. Het is zo'n enkele keer dat ik zonder rijd en ik 'mis' dan echt wat.

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 22:58

Altijd, die is heilig bij mij Schijnheilig Tja, ookal val je toch nooit van je paard af, het paard kan altijd met je onderuit gaan (door ongelukkig struikelenen bijvoorbeeld) en je hoeft maar een keer flink raar met je hoofd terecht te komen.... Nee, dan toch maar liever de cap op, die letsel kan voorkomen of in ieder geval verlicht vergeleken zonder cap

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:12

Amadeus is enorm braaf en zal noo9it wat doen, maar ik rijd in principe altijd met cap. Heb twee keer zonder gereden, de tweede keer gaf ie een bok in galop (was het niet eens met dat ie harder moest galopperen en daar een tik voor kreeg). Sindsdien is mijn cappie weer trouw op mijn hoofd als ik rijd...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:27

Ik rijd nooit met cap, ik weet het, het is dom...

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-02 23:58

In het begin reed ik altijd met cap op Risco, maar het word steeds minder omdat ik het soms irritant vind. Maar als ik buiten rijd met hem zet ik hem altijd op. Op de weg vertrouw ik hem niet voor 200%, dus is beter.
Op vreemde paarden zet ik hem ook altijd op. Eigenlijk kan ik het beter altijd doen...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 00:45

Ik rijd nooit met cap alleen op wedstrijd omdat het moet, maar zo gauw ik weer in het Z zit komt dat hoedje weer uit de kast!!!!

SuperQuinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:24

ik rijd nooit met cap,
ik heb er trouwens niet eens een... Bloos

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 01:30

Ik heb hem bijna altijd op,maar soms als ie nog thuis ligt,en ik alleen maar wat dressuur ga doen,doe ik niet zo moeilijk.
Maar met springen en buitenrijden heb ik hem wel altijd op.
Ik ben een keer tijdens een buitenrit er af gevallen,
en met m'n hoofd behoorlijk hard tegen de weg geklapt.
Het deed helemaal geen pijn,omdat ik m'n cap op had,
maar het was wel een harde klap.
dat is al weer een heeeele tijd geleden,
maar daarna wist ik wel dat ik met buitenritten altijd m'n cap op zou doen!

Hier zijn trouwens wel al veel topics over geweest.
Dit zijn er een paar:

[VMR] Wanneer rij jij met cap?

[VMR] Rij jij met cap?

[SC] Waarvoor draag je een cap

[VMR] Wat voor cap dragen jullie?

Maar nog lang niet allemaal.
Probeer de zoekfunctie maar eens.

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 15:27

Ik rij altijd met cap!!:D
Ik was een x van luna af gedondert en me hele cap lag aan gort....anders zag me hoofd er nu zo uit...............

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:04

jamylover"]
[quote="Alieska schreef:
Ik draag vrijwel altijd een tok.

Een tok??? Bloos *LOL*
[/quote]

Ja, zo noemt dat in België!!
(nen tok)

Ik draag altijd een tok(voor de NL-ers cap), omdat het verplicht is op de manege, vroeger moest je niet met een cap op eigenaarspaarden, toen deed ik dat ook weinig(zomer he Knipoog). Nu dus altijd...

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 19:51

]ik ben heel stout!!Ik draag geen cap zelfs niet met buitenritten hahahaha oeps,ja ik weet t ik ben dom!!!En het is ook niet verplicht een cap te dragen bij ons op stal,alleen de lessertjes bij ons(van dat kleine grut)moeten een cap op.

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-02 20:10

Ik rijd op bonita nooit met een cap...dom, ja alleen op wedstrijden dan wel..
Op vreemde of 'wilde'paarden rijd ik wel met cap.