Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: Verkoop jij je paard als je er VEEL geld voor krijgt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:14

Nee absoluut niet!
Ze is gewoon mijn maatje!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:16

Ja, mijn eigen pony wel.
Maar ik zou eerst mijn lievelingspony kopen, maar die is al aan iemand anders verkocht.
Als ik die nu had, zou ik haar écht niet verkopen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:17

Vind het best grappig om te zien dat het per pony/paard heel erg wisselt bij mensen. Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:18

ik heb 2 jaar terug een extreem hoog bod op haar gekregen, en dan mocht ik nog een ander paard ERBIJ uitkiezen ook. dus ruilen, en dan extreem veel geld vangen ook. was een fokker die zijn dochter mijn paard wel erg leuk vond.

om 2 redenen heb ik het niet gedaan:

1: indi is van mij en gaat alleen weg als ik haar niet meer kan verzorgen. dan liever gratis naar een goede baas, dan veel geld vangen.
2: die man gaat niet met paarden om zoals ik het graag zie. hij zal vast goed voor haar zijn geweest. ze zou geen fokpaardje worden, maar dan nog...

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:21

Alles is te koop. Zoals iemand al eerder zei; Genoeg leuke paarden! Dit wil niet zeggen dat ik niet aan mijn paarden gehecht ben maar als ik verder wil zal ik toch ook weleens wat moeten verkopen.
Laatst bijgewerkt door Tamara_ op 12-04-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:21

Nee dat zou me mijn hele leven achterna lopen als ik dat zou doen.

edit: Maar het ligt er natuurlijk wel aan welke band je hebt met een paard.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:22

Ik roep dan inderdaad meteen nee nog niet voor een miljoen. Maar de waarheid is dat er geen gek zo veel geld voor een kreupele haf en twee mini' s neerlegt dus ik hoef me er niet druk om te maken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:23

Ik roep altijd wel heel hard van 'ja' maar toen ze 10.000 op mijn huidige paard boden bij oefenspringen, heb ik toch heel hard nee geroepen....

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:24

als ik er veel geld voor kan krijgen doe ik het wel, ik heb er wel verdriet van maar dat gaat wel over

traan_beauty

Misschien dat ik makkelijk praten heb, omdat ik mijn paarden (/huis enz.) niet zelf betaal, maar ik zou ze voor geen miljoen verkopen.

Één is er blind en kan dus gewoon niet weg.. De ander is echt mijn droompaardje, er bestaat geen leuker beestje. Weer een ander is hoog bejaard en haar zou ik het absoluut niet aandoen. En de laatste is al te vaak verkocht/verplaatst geweest en ze verdient het absoluut niet om wéér verkocht te worden.. Hoe goed ze het ook bij een ander huis zou hebben Knipoog .

Ik denk ook niet dat mijn ouders, áls we een ontzettend hoog bod op één van onze paarden zouden krijgen, ze zouden verkopen . Daarvoor zijn dieren gewoon te belangrijk in ons leven.
Alleen als we echt problemen krijgen finacieel, en de dieren er onder lijden.. Dán gaan ze pas weg.

Tjaldur

Sizzle schreef:
Ik ben ook wel benieuwd naar de mensen die zeggen: nog voor geen miljoen. Werken jullie full-time en kunnen iedere maand ook maar krap aan rondkomen waardoor je weet dat je nooit een hypotheek zal krijgen of een huis met minimaal een stukje tuin?
Mijn paard is mij veel waard en mijn grote vriendinnetje, maar een aanbieding van boven de ton betekend dat je daarna paardjes aan huis kunt hebben bijvoorbeeld waarmee je ook wel weer een goede band zal hebben. Een paard is uiteindelijk maar beperkt houdbaar en kan morgen dood zijn. Je hebt op dat moment wel jezelf een kans ontnomen om eindelijk je huurflatje in een buitenwijk van een vervuilde stad om te ruilen voor iets waar je de rest van je leven plezier aan hebt.

Als je een leuk inkomen hebt en je een huis en auto kan veroorloven. Tja dan zou ik er ook niet zo nodig rijker van hoeven worden en er inderdaad vanafzien. Het is dus ook afhankelijk van de 'nood'

Ik werk fulltime en 60 a 70 % van mijn inkomen gaat naar mijn paard. En ik zal nooit meer zo'n band krijgen met een paard dan ik nu heb. Dat weet ik gewoon heel zeker.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:25

Nu wil ik niet direct nee zeggen, dus heb ik er een minuutje over nagedacht en het antwoord blijft nee. Voor mij is de emotionele waarde die ik aan mijn paardjes hecht echt niet in geld uit te drukken. Al zijn ze samen best wat waard, en al helemaal als er 4x zoveel voor wordt geboden.
Stel nou dat ik om welke reden dan ook afstand van ze zou moeten doen dan zou, zoals ikenindi ook zegt, een goed huis voor mij vele malen belangrijker zijn dan de prijs.

Bertvr

Ja. Bloos
Als ik wist dat mijn paarden het beter kregen dan bij mij en ik zou met dat geld mijn droom(4-span Vingers aflikken ) waar kunnen maken...Ja

Spaikey

Ja hoor als er veel geld wordt geboden zeker wel. Breng ik hem nog weg ook.

Tamara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:26

Ben ik het niet mee eens dat dat ligt aan de band die je hebt. Ik heb met alle 2 mijn paarden een hele sterke band en toch zou ik ze als er naar mijn mening genoeg geld voor geboden wordt en goed terecht komen, ze verkopen.

peehtje

ik zou zeggen ja.. Klinkt hard maar het is wel zo.
Mijn ouders die zouden hem zo weg willen doen..

xsimone

Hihi heel misschien als ze er 15.000/20.000 voor geven, en dat ik zeker weet dat hij een super huis zal krijgen, maar anders zeker niet Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:27

Hoogstwaarschijnlijk wel als het paard wat waard is. Bij shetjes ga je er al anders over denken omdat gewoon niet over zulke grote bedragen praat. Ons hondje (heb nog geen paard) gaat ook weg voor 5x zijn bedrag, strik erin. Ik ben daar heel simpel in. Moet ook wel, wil ik later handelaar worden.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:31

Voor een miljoen... Ik denk dat hij dan zooo weg gaat met een mooie strik eromheen!

Maar het scheelt dat ik nog niet echt een band met mijn huidige paard heb. Maar voor een miljoen, ik denk eigenlijk dat veel mensen dan ja zouden zeggen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:31

Tamara_ schreef:
Ben ik het niet mee eens dat dat ligt aan de band die je hebt. Ik heb met alle 2 mijn paarden een hele sterke band en toch zou ik ze als er naar mijn mening genoeg geld voor geboden wordt en goed terecht komen, ze verkopen.

Misschien is de band van andere nog dieper Lachen
dat wil dus niet zeggen dat jij niet om je paard geeft. Lachen

Ik merk bij mij ook verschil tussen Kawa en Zanda.
En toch ben ik helemaal gek op Zanda en moet ik er niet aan denken dat hem wat zou overkomen oid.
En bij het idee dat hij zou gaan krijg ik een brok in de keel... daarom ook alleen voor flink geld Lachen
Of het moet met rijden dadelijk niet gaan omdat hij dagelijks moet lopen en ik hem dat niet kan bieden.

Maar Kawa die gaat niet... gewoon nooit
(en hoop zanda ook nooit omdat ik denk nu een leuke bijrijder te hebben gevonden)

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:35

Ik denk dat het van de situatie afhangt.
Zo zou ik er alleen op in gaan als ik weet dat mn paard het bij de toekomstige baas het ook goed heeft. En misschien dat het ook wel meespeelt of dat mn paard en ik op dat moment qwa rijden ons max bereikt hebben. Als ik weet dat iemand anders er nog veel plezier van kan hebben/kan leren en ik een nieuwe uitdaging aan kan gaan.. wie weet zou ik er dan wel serieus over gaan nadenken Knipoog.

Maar nu gaat ie voor geen goud weg! Haha! Nog veel te veel plezier aan elkaar..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:36

Grappig dat iedereen er zo anders over denkt.
Ik denk dat het er ook aan ligt hoe het tussen jou en je paard zit. Als het niet klikt is het makkelijker dan als je een super goede band hebt.

Ik zeg ook nee. Dit is mijn eerste pony, en die blijft ook tot z'n dood bij mij (daar wil ik dus echt niet over nadenken).
Ik wou zo graag en zo lang een eigen pony en nu heb ik mijn droom pony! Wat wil ik dan nog meer? Helemaal niks Clown

Geld is altijd leuk, maar de band die ik met m'n pony heb zou ik er niet voor opgeven..
Ik raak altijd heel erg gehecht aan dieren, en helemaal aan m'n pony Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:37

Ja hoor, alles is te koop. Ja
Maar voorlopig wil ik hem graag zelf blijven rijden.

kaatje89 schreef:
Ik raak altijd heel erg gehecht aan dieren

Ik ook, maar als je weer een ander paard hebt dan hecht je je daar ook weer aan.

ChanOs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:39

Nee gewoon weg niet omdat mijn paardje die nu 5 is al 4 bazen voor mij gehad heeft en ik tot zijn dood wil houden bij mij! Die keuze heb ik gemaakt en daar blijf ik bij:)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:40

Was een keer op wedstrijd toen ik een heel goed bod kreeg op Punjab.

Mijn antwoord was direct nee, hij is niet te koop.

Iedereen verklaarde me voor gek, dat ik het niet deed.
Hij is gewoon mijn maatje en gaat voor geen goud weg.
Ben ook heel erg aan hem gehecht ook.
Punjab blijf echt tot zijn laatste dag bij ons.