23 jarige wordt geopereerd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1

Re: 23 jarige wordt geopereerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 15:08

Thx Ophelia! Knipoog zo stoer was ie net niet meer, stond midden in die box zo van ik verroer me niet meer. Dus echt danig onder de indruk. Voelde me echt een verrader om hem daar achter te laten. Da heeft best veel vertrouwen erin dat hij goed pensioen nu kan gaan krijgen. Sprak nog met een assistente, die bij zijn vorige operatie ook aanwezig was. Zij vertelde me dat ze nog niet had meegemaakt dat er een aan de narcose bezweek daar, en ze werkt er toch heel wat jaren al. Dus dat geeft toch weer een beetje vertrouwen. Is nog niet absoluut zeker dat het morgen wordt, kan ook nog woensdag worden. Hoop van wel morgen want dan heeft mn vriendin vrij genomen om met me mee te kunnen. Plus al was het niet voor mn paardje dan maar voor mij want als dit nog langer gaat duren kunnen ze mij ook meteen opnemen denk ik Knipoog

Nog even een foto van net op de kliniek:

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:08

Heel veel sterkte, hier wordt morgen geduimd!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 15:23

Dank jullie wel allemaal, moet toch goed komen met al die draaiende duimen!

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 16:31

En? Is ie vandaag geopereerd?
Is alles goed gegaan?

Ik ben érg benieuwd!!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 17:40

Hallo allemaal, de operatie is super gegaan! Van het neerleggen tot opstaan ging hartstike goed. Wel heeft ie een behoorlijke beschadiging op de diepe buigpees ook, dus hopen dat dat met de komende maanden landrust ook een stuk verbeterd zodat ie in iedergeval nog een fijn pensioen kan hebben. Onwijs bedankt voor het duimen, het heeft zeker weten geholpen!

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 18:11

Ah gelukkig maar Haha!

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:23

He, gelukkig is alles goed gegaan..Wel balen dat ze die extra beschadiging nog tegen kwamen..Maar ik begrijp dat dat verder niet teveel belemmering geeft voor zijn verdere leven?

Ik heb wel even extra aan je gedacht vandaag. Ik reed rond 12.30 langs je huis en vroeg me af of je toen bij je knollie aan de operatietafel zou staan...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:47

Thx lief van je Ophelia! Knipoog om half een was ie weer in de uitslaapkamer aan het bijkomen.

Op zich hoeft die beschadiging niet echt een probleem te zijn als het wat dunner wordt. De buigpezen lopen door de carpaalschede heen en de boel zit nu in de knel. Door het bandje wat weggehaald is kan de boel nog iets zakken waardoor de knelling ook een stuk minder wordt *als ik het goed begrepen heb, was nogal van slag vandaag* Dan is de pijn ook weg. Pezen zelf doen over het algemeen niet lang pijn geloof ik, maar als de boel in de knel zit wel natuurlijk. Afgelopen jaar was ie super opgeknapt van het land, maar door een grote struikeling aan de longeerlijn kwam dit weer terug. Dus hopen dat ie nu weer zo op gaat knappen.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:53

Hier nog wat fotos van vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:09

heej gelukkig dat het goed is gegaan. vreemd he als je dan je paard zo rustig op zon tafel ziet liggen. vond alleen het optakelen erg eng omdat dan de buik helemaal invalt.

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:13

Fijn dat alles goed is gegaan!
Hij ziet er echt nog wel goed uit voor 23 jaar te zijn!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:16

Goh gelukkig is alles goed gegaan zeg Haha!

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:42

Gelukkig!Het is goed gegaan!Nu kun je aan de genezing werken .Ik hoop dat je nog heel veel jaren plezier gaat beleven aan je kanjer:Je hebt het verdient(en Do ook)

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 12:41

Fijn dat alles goed is gegaan!
Indrukwekkende foto's!
Sterkte met het herstel!!!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 13:03

Hey meid,

Ik heb gister enorm zitten duimen voor je. Gelukkig is het goed gegaan. Het mooie weer komt er aan dus inderdaad lekker laten genieten op het land.
Spreek je snel...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-08 13:08

Bedankt allemaal weer! ja dat optakelen en daar liggen is echt raar, bedoel zo een groot en zwaar dier totaal van de wereld af. En zijn buik was idd helemaal verdwenen, dacht even dat ze hem een buik correctie ook meteen gegeven hadden Knipoog Hij kan trouwens gigantisch snurken. Pfff lag helemaal in een deuk daar. Hoop straks gebeld te worden en anders bel ik zelf even rond drie uur hoe het gaat enzo.

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 13:30

Jeetje, zeker indrukwekkende foto's. Lijkt me best naar om je paard zo te zien liggen, ookal weet je dat hij "gewoon slaapt"..

Maar hoe is het nu? Ik neem aan dat hij weer thuis is?

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-08 14:14

Ja ik vind het super interessant, maar je eigen paard pffff das toch wat hoor. Zat ook wel inmezelf van als ie maar weer goed opstaat zometeen. Alles is super gegaan dus drukte om niets.

Werd om half vier gebeld woendag middag dat ik hem op mocht komen halen. Bij de verband wissel zag het been er super uit, zelfs de peesschede was al dunner geworden dus dat is een goed vooruitzicht. Hebben besloten hem donderdag ochtend op te halen ivm files.

Hij had daar donderdag nog niet gegeten, wou niets hebben. Thuis wou hij wel zijn hardvoer maar hooi was nog even drama. Vrijdagochtend de dierenarts gebeld en hij zei ga maar grazen met hem. Gelukkig ging het gedurende vrijdag wat beter met eten, want beste is toch boxrust, dus nog niet hoeven grazen.

Wel is het drama als zijn maat de box uit gaat, maakt zichzelf en mij erbij helemaal gek. Gaan het vanavond proberen met een ander paard er naast en rustgevende kruiden. Mocht dat nog niet gaan helpen ga ik dus of dan grazen, of hij gaat traquiegel krijgen om mak te blijven. Is natuurlijk niet de bedoeling dat meneer geopereerd wordt en dan alsnog zichzelf kapot maakt met de boxrust he.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 17:06

Hier nog even een update. Afgelopen dinsdag moest meneer terug voor controle, en dit is het resultaat:

Afbeelding

Hij liep goed in draf, en de dierenarts vond hem 90% verbeterd door de operatie. Het gaat dus helemaal super. Hij is zoveel verbeterd als de dierenarts heeft durven hopen dus beter kon niet. Meneer kan nu heerlijk genieten op het land Pling Pling Haha! Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-08 17:10

ohh geweldig nieuws ::D
hij ziet er gelukkig uit Haha!

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-08 22:54

Hij is zeker heel gelukkig denk ik nu hij weer op het gras mag. Hij is wel nog ziek geweest na de operatie, eerst wou hij niet eten waardoor ik met een paar dagen al langs de berm met hem stond om gras te eten, daarna werd hij ziek, koorts, niet eten en dikke benen, moest toen met hem stappen terwijl het net een week na de operatie was en hij dus eigenlijk nog een week boxrust moest, en daarna heeft hij nog koliek gehad. Gelukkig gaat het nu weer super. Ik hoop dat dit de komende jaren nu eens zo mag blijven Knipoog