Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Maanling schreef:Ik ben het er een beetje mee eens.
Vaak gaat het om verkeerde hulpen. Maar soms zijn de hulpen zo duidelijk als maar kan, en weigert paardlief gewoon.
Bijv: al 3x als een zonnetje geweken voor het binnenbeen, en dan ineens *poof* kan ze het niet meer en denderd gewoon rechtdoor. Of ineens *poof* gaan we niet meer netjes in draf na een drukje met been.
Tjaaa... dan is het paardje gewoon beetje dwars. Maar dat mag best een keertje. Ik ben ook wel eens dwars. Maar dan weet ik wel heul zeker dat het niet aan mij ligt.
arno8 schreef:Maanling schreef:Ik ben het er een beetje mee eens.
Vaak gaat het om verkeerde hulpen. Maar soms zijn de hulpen zo duidelijk als maar kan, en weigert paardlief gewoon.
Bijv: al 3x als een zonnetje geweken voor het binnenbeen, en dan ineens *poof* kan ze het niet meer en denderd gewoon rechtdoor. Of ineens *poof* gaan we niet meer netjes in draf na een drukje met been.
Tjaaa... dan is het paardje gewoon beetje dwars. Maar dat mag best een keertje. Ik ben ook wel eens dwars. Maar dan weet ik wel heul zeker dat het niet aan mij ligt.
Ken de situatie niet... maar het zou ook kunnen dat je de oefening voor het paard niet afwisselend genoeg maakt... na drie keer laten zien dat ze kan wijken voor druk heeft ze misschien zoiets van: "ik heb al laten zien dat ik dit kan, geef me eens iets nieuws!"
Of misschien vindt ze het nog moeilijk om te doen en vraag je teveel in een keer.
Mijn merrie weet bijvoorbeeld dondersgoed wat het betekent als ik mijn hand opsteek en "hier!" roep: als ze dan haar neus tegen mijn hand legt, krijgt ze een snoepje.
Mijn ruin vindt het een geweldige stunt en herhaalt het graag eindeloos. Mijn merrie vindt het 'onwaardig' om zo'n debiel trucje over en over te doen. Na drie keer gaan de oren plat en zou ze mijn kop wel af willen bijten omdat ik haar behandel als een domme gans die alleen op snoep reageert.

miss_lizje schreef:KiWiKo
vertel me dan maar hoe.
ik weet het namelijk niet meer.
ze loopt er altijd normaal langs en dan ineens niet meer.
ik heb het met meerdere dingen, dan is dit ineens eng en dan is dat ineens eng. terwel ze de keer daarvoor of de keer daarna weer normaal lang gaat.

miss_lizje schreef:KiWiKo
vertel me dan maar hoe.
ik weet het namelijk niet meer.
ze loopt er altijd normaal langs en dan ineens niet meer.
ik heb het met meerdere dingen, dan is dit ineens eng en dan is dat ineens eng. terwel ze de keer daarvoor of de keer daarna weer normaal lang gaat.