Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Krijg je vanzelf vertrouwen in Mijn en zij in jou. Komt helemaal goed
Ein-de-lijk die stap gezet en ik zag het aan je gezicht, daar had je geen spijt van
nickynicole schreef:Ik ben Jo + Willemijn fan........ Echt SUPER gedaan ik ben trots op jullie
En die longeerlijn... Nou dan stop ik ook maar met fietsen. Want stel je voor dat je paard er vandoor gaat en je het paard niet meer kan houden.. Als een paard geleerd heeft om netjes aan een lijntje te lopen en bij druk niet weg te schieten dan is er volgens mij geen enkel probleem. Ik ga JUIST met een langere lijn (longeerlijn) wandelen/fietsen. Als madam dan gek doet heb ik nog ruimte. Wat ga je doen met een kort touwtje als je paard op zijn achterbenen staat.. Dus zeker een goede keuzen om 'gewoon' een lijntje er aanvast te doen
Jojet schreef:En Adil18 hoe zou jij een onervaren, jong paard dan voor het eerst meenemen op buitenrit?? En als we dan toch bezig zijn: als je naast je paard staat heb je er ook niet zoveel over te zeggen hoor, als die het in z'n hoofd heeft om er als een haas vandoor te gaan. Dan hang je er ook achter als je niet loslaat.
Citaat:Ik zou ook de angst hebben dat wanneer het jonge paard ophol slaat de oudere er achteraan gaat (kuddeinstinct) en je dan helemaal nergens meer bent...
Maar ieder zijn eigen aanpak