Nounou, dingen uit zijn verband rukken is ook een vak….
Ik denk dat er op stal weinig zo goed naar hun paard luisteren en zoveel verschillende dingen met paard doen als ik. Alles wordt uitgeprobeerd, bitloos, met bit, met hulp, zonder hulp, mylerbit, geen mylerbit, enkelgebroken, dubbelgebroken bit. Ik ben zo'n beetje de enige die grondwerk doet. Noem het maar op. Ik denk dat als je mijn berichten over bokt een béétje scant dat ook wel duidelijk is. Dus als je dan zegt dat ik 'nooit een compromis sluit' of 'niet luister naar paard' dan kan ik daar nogal p*ssig om worden.
Het gaat er helemaal niet om dat er nooit een compromis gesloten wordt. En het gaat er helemaal niet om dat Jo weigert, of 'eigenwijs' is en dat ik dan de schuld bij haar leg. Als je goed kijkt zie je dat ik maar een klein stukje uit de beginpost heb gequote, en juist niet alles.
Het gaat erom dat als ik gewoon aan het rijden ben, zonder verzet of weetikveelwat, dat Jo dan naar mij te luisteren heeft tijdens het rijden. Dan ben ik de baas en daar blijf ik bij. Ik heb dan 700kg onder mijn kont, en die 700kg is erg goed in het trekken van haar eigen plan. Als ik een volte naar rechts wilt draaien, en mevrouw denkt 'hmm.. Ik vind links toch leuker' dan gaat dat dus NIET door. Want ik ben de baas en ik zeg 'nu volte naar rechts' en geen gedoe.
En als mevrouw in het begin van de training niet zo'n zin heeft en liever wat aansukkelt ipv gewoon doorlopen, ja, dan krijgt ze een tikje zodat ze wél doorloopt. Dan is het verder ook in orde.
Zodra Jo begint te staken, begint te bokken, steigeren of weetikveelwat, dan moet er HEEL wat aan de hand zijn (want zo is ze niet) en dan wordt er natuurlijk niet geslagen, geschreeuwd ofzo, dan wordt er als de wiedeweerga de fysiotherapeut van stal bij gehaald, of een zadelmaker, of een da, of noemmaarop.
En jah, voor het geval je het je nog afvraagt: ik heb heel veel plezier in mijn hobby.