Loolapelooza schreef:Bij deze groet ik dan ook alle voorstanders van de stands, tot gauw......op RT.
Nou dit vind ik zwaar overdreven opmerking hoor

[/quote]
Die is langst de ene kant ook wel overdreven, maar we weten allemaal dat een mentaal gezond paard fundamenteel is om goed te kunnen rijden. Ik geloof nooit dat een stand zo gezond is voor een paard z'n hoofd gezien het erg grote verschil tussen een paard zijn normale aard en de omgeving waar hij zich dan noodgedwongen in moet bevinden.
Ik blijf bij mijn standpunt dat ik tegen stands ben, alsook tegen kleine boxen. Best van al is een loopstal met een weide (ook dat heb ik) en ik begrijp heel goed dat niet iedereen dat z'n paard kan geven.
En al komt het paard in kwestie op de wei, ik denk dat iedereen het hier eens is dat enkel het beste voor een paard geldt.
Ik ben het ook eens dat je stands en stands hebt, neemt niet weg dat ik nooit voor deze keuze zou gaan. Hoe ruim hij ook mag zijn, om de 1 of andere reden doet me het teveel aan de kistkalveren denken. Die moeten ook de hele tijd dezelfde richting opkijken al hebben ze dan ook nog eens het "geluk" dat ze er 1 keer uitmogen om naar het slachthuis te gaan. (een paard mag dan nog eens op de wei als ie geluk heeft)
Paard de hele dag op stal hebben staan als is de stal nog zo ruim vindt ik evengoed onzin. Maar liever een ruime box dan die stand.
Ik zal m'n laatste zinnetje maar weghalen want er gaan teveel heftige reacties op komen en zo was hij niet bedoelt.