Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als ik het nu zou zien bij zo'n show zou ik mezelf niet kunnen beheersen.
daar hing echt de spirit van kan me niet schelen hoe die loopt als ie maar loopt! wat ik een van de ergste keren vond; er hing daar altijd zo'n vrouw rond die iedereen altijd rond liep te bazen (zelf had ze ook gewoon les) en toen kwam ze ineens in mijn groep rijden en eiste ze dat ze op het paard mocht waar ik altijd op reed,, nou bijna niemand wou ooit op hem omdat ie eigenlijk alleen liep als je hem respecteerde,, bij mij liep ie altijd maar ik was uitijndelijk nog maar vrijwel de enige die op hem wou/kon rijden,, nou die vrouw er dus boven op ,, had ze een stangbit en een hoop hulpteugels eropgebonden,, vervolgens enorm scherpe sporen en een zweep.....
dat beest werd hélémaal gek! ze heeft hem gewoon een heel uur lopen martellen en uitschelden! en dat mens dat mij les gaf,, ging maar door van ja goed zo laat maar zien wie de baas is! hij verdient het! na de les ging ik bij hem kijken (ze was te arrogant om hem ook even droog te stappen!) er stonden striemen op z'n rug..... z'n zij lag open..... en z'n mond was helemaal kapot!
de paniek was ook nog steeds in hem te zien ..... kort daarna ben ik daar ook weg gegaan,, want het gebeurde er gewoon te vaak!
Martine123 schreef:Op de manege waar ik vroeger reed gebeurde dat echt heel vaakdaar hing echt de spirit van kan me niet schelen hoe die loopt als ie maar loopt! wat ik een van de ergste keren vond; er hing daar altijd zo'n vrouw rond die iedereen altijd rond liep te bazen (zelf had ze ook gewoon les) en toen kwam ze ineens in mijn groep rijden en eiste ze dat ze op het paard mocht waar ik altijd op reed,, nou bijna niemand wou ooit op hem omdat ie eigenlijk alleen liep als je hem respecteerde,, bij mij liep ie altijd maar ik was uitijndelijk nog maar vrijwel de enige die op hem wou/kon rijden,, nou die vrouw er dus boven op ,, had ze een stangbit en een hoop hulpteugels eropgebonden,, vervolgens enorm scherpe sporen en een zweep.....
![]()
dat beest werd hélémaal gek! ze heeft hem gewoon een heel uur lopen martellen en uitschelden! en dat mens dat mij les gaf,, ging maar door van ja goed zo laat maar zien wie de baas is! hij verdient het! na de les ging ik bij hem kijken (ze was te arrogant om hem ook even droog te stappen!) er stonden striemen op z'n rug..... z'n zij lag open..... en z'n mond was helemaal kapot!
![]()
de paniek was ook nog steeds in hem te zien ..... kort daarna ben ik daar ook weg gegaan,, want het gebeurde er gewoon te vaak!
ik rijd nu western en ik heb niets tegen sporen,, zolang je er maar geen dierenmishandeling van maakt,,, geld ook voor bitten, zwepen etc,, zolang je het als extra hulp gebruikt is er niks mee mis.... .maar dan.......
connie1964 schreef:gister bij de expo was er ook niemand die er wat van zei en ik dacht dat daar toch zat mensen rondlopen die er wat van "mogen"zeggen....