Imago01 schreef:Ik sta met mijn paard in pension op een manege en het lijkt wel of de kinderen van tegenwoordig meer watjes zijn dan 'in mijn tijd'. De ene na de andere papa of mama vertelt aan de instructeur of -trice dat het kind bang is en dat er wat voorzichtig mee omgesprongen moet worden.
Als er eens eentje afstuitert (op een normale 'valmanier') komt meteen de pa of ma de bak in rennen en kind hoeft er niet meer op.
In mijn tijd was dat anders; toen had je nog geen bodyprotectors en veiligheidshelmen om de klap wat op te vangen. Toen was het een kwestie van 'niet janken', en er weer op.
Tegenwoordig zie ik veel gebeuren dat het een kwestie van blèren is en niet meer erop willen c.q. durven.
De instructeur doet echt zijn best, is heel lief en doet heel verantwoordelijk. Misschien alles nog wel beter dan toen ik nog die leeftijd was en leerde paardrijden.
Hoe zien jullie dat of vallen mij nou net de uitzonderingen op?
Ik heb het hier over de leeftijdsklasse 8-12 jaar...
Ik denk dat het vooral door de ouders komt. Mijn ouders kwamen nooit de bak inrennen als ik viel hoor. Als de ouders de bak in komen rennen van oww ze is gevallen en ze mag er niet meer op dan maak je bange kinderen. Want kinderen zelf kennen meestel nog geen angst. maar word meestal gemaakt door de ouders haha.. Niet banketstaaf bedoeld maar ik denk gewoon dat het daar wel aan ligt.