Waar is jou paard bang voor?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:18

Dikke vind inmiddels niets meer eng; traktoren interesseren hem niet, over grote stukken plastik loopt ´ie zonder het een blik waardig te keuren, een "klapperzak" (zo´n jute zak met allemaal blikjes, kroonkurken enz.) naast zich mee trekken is géén probleem en zelfs bij een enorme vrachtwagen die met 100 km/h op armlengte afstand aan hem voorbij rijdt Boos! , knijpt ´ie hoopuit z´n kont samen, maar bij
Margreet schreef:
Spuitbussen
is het voorbij, dan wordt ´ie bijkans hysterisch Scheve mond ! (Watje Schijnheilig !!) Na jaren te hebben geoefend, heb ik het afgelopen zomer opgegeven met proberen en smeer ik het anti-vliegen spul maar via een sponsje op hem Knipoog !
Beer is ook absoluut cool in de kop, hij vind meestal alleen iets "eng" als hij het nog nooit gezien heeft, kent ´ie het na 1 á 2 keer, vind ´ie het ook niet meer eng.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:21

Barb is alleen bang voor kabouters. Hoe zal ik het zeggen daar schrikt hij gewoon van als die plotseling opduiken. En als ik dan kijk zijn ze weg. Snel hoor!!

someone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 13:32

Men pony heeft bang voor : water en spuitbussen en zwepen
men arabier heeft enorme bang voor Tong uitstekenlastice zakken!
men ander paard heeft bang voor :een lange dressuurzweep en een groep
fietsen.

GRoetjes JUlie

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:26

Voor tracktoren, sjovels en vrachtauto's die te dicht bij komen is Omar wel bang. Voor de rest is hij vrij onverstoorbaar. Als ik in galop door het bos ga dan kunnen de konijnen en fazanten en honden voor ons uit de struiken schieten en dan trekt hij zich daar helemaal niets van aan gelukkig.

Lindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 14:52

Spuitbussen,ook zonder gas.
Ze vond het eerst heel erg eng wanneer ik haar benen af ging spuiten,maar nu niet meer.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:01

Prakkie is bang voor andere paarden. Tenminste als we in de bak rijden en ze tussen het schot en een paard door moet. Is ook erg vervelend bij wedstrijden en helemaal bij kleine losrijbakken.
Prakkie heeft heel veel eigen ruimte nodig en dan is het rijden in een kleine binnenbak met nog 3/4 andere paarden erbij helemaal niet te doen.
Als dit het geval is, ga ik ook liever buiten losrijden, dan gaan de proeven ook bijna altijd beter... Haha!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:07

Codex is best wel een held. Komt de boer het stro brengen, dan eet hij het stro van de rijdende tractor af. Als ik ga buitenrijden loopt hij overal langs (drilboren, auto's in tunneltjes,spelende kinderen, marathonwedstrijden, paraplu's enz enz) maar als er een blaadje uit een boom komt vallen............. Ook als dat blaadje een halve meter naast hem valt, het blijft eng. Heb je nou ooit zoiets gehoord.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 17:30

Yorghos is voor zover ik heb kunnen ontdekken nog nergens bang voor. Auto's treinen, mensenmassa's en bewegende dingen... hij wordt er niet warm of koud van.
Lucas vindt op dit moment nog alles eng...

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:59

Lex is een beetje voor grote mannen, maar dat komt waarschijnlijk door z'n verleden. Verder vindt hij bewegende plasticzakken etc. eng, maar dat wordt steeds minder Lachen Maar soms schrikt hij ook om de kleinste dingen, een omvallende bezem etc..

missy_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:37

Tja wat vind ab niet eng... het is echt hittepettit af en toe en schrik dan zelf van het kleinste blaadje of alledaagse dingen als een borstel of een fiets Haha!

PinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:41

Die van mij is niet zo snel ergens van onder de indruk, het is niet voor niks een echte stoere Fjord! Soms heeft hij wel eens van die zeikbuien en dan is alles zogenaamd eng. Maar laatst had ik dus wel iets waar hij echt bang van was. Ze hebben een paar huizen verder een trampoline staan, dat ding was in t begin toen dr net stond al een beetje eng, maar ging goed de laatste tijd, totdat er gisteren dus kinderen op aan het springen waren. Ik heb m nog nooit zo bang gezien!

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:51

Voor van die mannetjes in knaloranje pakkies met lichtgevende strepen ( en als ze der dan willen aaien nou nou nou)
En voor de kerstman!

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 22:57

Alles als het aan hem ligt, om mij te klieren uiteraard.
Maar meestal is daar nog wel een stokje voor te steken Lachen
De dingen waar hij ECHT bang voor is zijn spuitbussen, nauwe straatjes, en witte busjes Haha!

Gabbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:28

Gabber is nergens echt bang voor, ik krijg hem overal langs als hij een beetje loopt te drammen. Het enige waar meneer echt een fobie voor heeft is mensen die in hun tuin aan het werk zijn Verward Gewoon mensen die de tuin aan het schoffelen zijn! Ik heb een raar paard....

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 00:35

Mijn bijrijpaardje Aron is nogal wisselvallig......als we langs een boomstam rijden die er al jaren ligt is er niets aan de hand....maar ligt die boomstam er net een dag en ziet hij hem voor het eerst dan is hij wel bang....nou ja....voorzichtig! En dan op de terug weg zal hij waarschijnlijk die zelfde boomstam weer spannend vinden, want ja....van de andere kant ziet zo'n boomstam er natuurlijk weer heeeel anders uit! Knipoog

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 20:38

jeetje waar is me paardje niet bang van kun je beter vragen!
in elk geval:
-alles wat rijd
-lintjes (van die rood/witte)
-die stok om de schofthoogte me te meten.
-witte strepen op de weg (maakt trouwens niet uit welke kleur)
-een vernieuwd bruin blakje op het bruggetje (die voor de rest groen uitgeslagen is)
-stiekem volgens mij ook de andere hengts op stal (zijn rivaal dus) *LOL*

maargoed het scheelt ook al of ik alleen in het bos rij of met zn tweeen,
alleen is zo goed als uitgesloten aangezien die vanmij echt dingen gaat zoeken om bang van te zijn. (zoals een bepaalde boom of bepaalde takjes waar hij al honderd keer langs is geweest, erg handig in het BOS)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 21:56

Zal ik bij shalan maar eens even alleen de dingen opnoemen die we tegen komen als we in de bak aan het rijden zijn? Haha!

Mensen die stilstaan aan de kant.
Iemand die de gang aan het vegen is.
iemand die met een kartonnetje aan het knisperen is.
iemand die rustig loopt.
een paard in de bak.
de instructeur met een pilon in zijn handen Extreme duivel
iemand die een krant vasthoud
iemand die de bak in komt lopen.

enz enz

Hoezo Shalan is een Extreme duivel Haha!

Nee, hoor is niet zo erg. Ze is super lief alleen schiet ze er nogal eens vandoor in de bak.

pompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:12

Hoefsmid.... Boos!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:19

mijn paard weet écht niet meer waar die het zoeken moet als er ligfietsers voorbij komen.
mensen horen namelijk gewoon met hun hoofd bóven en niet ter hoogte van hun voeten...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:31

Mijn paard is bang van vrachtwagens
-auto,s die hard langsrijden.
-vallende blaadjes
-witte strepen op de weg
-wapperend plastick
en nog veeel meer dingen,maar dat is teveel om op te noemen.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:35

Eeeuuh, alles ? Haha!
(Het is niet echt mijn paard, maar Michel(baas) zegt altijd: heb je de jouwe al gereden? Ik rijd die ook voornamelijk, alleen als ik er niet ben gaat er soms iemand anders op.)
Maar hij heeft schrik van dekens, zwepen, plastic zakjes, etc. Echt veel! Buiten eten Haha!.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 22:49

Tja bang... hij zal niet gauw aan de kletter gaan, maar kijkt wel een beetje bang bij het passeren van ..... hekken! of alles wat daarop lijkt. Rollen gaas, springt hij van opzij en bulten ... van die hekkelhoeden ehhh da's fries...van die drekbulten die aan de kant van de sloot liggen als de baggeraar is langs geweest. Ik denk dat hij net als barb bang is voor kabouters... kan ik me voorstellen,zeker als ze een geel jasje aan hebben. Knipoog

Ik ben hem aan het bom proofen en een rondje bak met wapperende vaandel gaat al geweldig!

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:50

Mijn Haf ziet ook vaak kabouters langslopen Tong uitsteken , voor de rest vind hij het erg eng als auto's hem achtervolgen, rode linten en dingen die je niet vaak tegenkomt in het bos (van de zomer reed er dus een zeilboot langs, errug eng *LOL* )

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 08:43

[***] wordt heeel erg bang als ik met een longeerzweep naast haar loop Haha! de ouwe sok (nee hoor)

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 09:32

Mananzo is bang voor honden.