paardenjaar 2002: een terugblik

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:30

Begin dit jaar wezen zoeken naar een paard. Once gevonden. Leek allemaal leuk en aardig, maar het liep toch eigelijk helemaal niet tussen ons. Ontzettend kl*te periode gehad met de paarden, had er helemaal geen zin meer in. Toen maar besloten Once te koop te zetten. Helaas was ze niet helemaal goed en staat ze nu op rust met medicijnen. Begin januari weten we meer.
Omdat ik er helemaal geen zin meer in had wilde ik bijna stoppen, totdat Jessica (obsession) met een goed idee kwam. Ik kon danny (haar pony) een jaar op stal krijgen. Na veel twijfel en gedoe van beide kanten is het gelukt, en heb ik nu een toppertje op stal staan waar ik zooo ontzettend veel van kan leren. Echt super.
Over een maandje ga ik verhuizen en komen de paardje bij huis te staan. Hoe dat allemaal gaat lopen zullen we wel zien.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-02 23:35

mijn mooiste moment van het afgelopen jaar was zonder twijfel de geboorte van Gypsy.
Haast een maand langer in spanning moeten zitten maar ze is er toch geraakt. Heb de geboorte van het begin tot het einde mogen meemaken en heb samen met m'n pa ondertussen al overleggend met de VA nog geholpen ook.
Ongetwijfeld de leukste ervaring, de geboorte van mijn eigen eerstgefokte veulen. Lovers

Mindere ervaring was het ziek zijn van Greg (darmifectie) maar verder heb ik al bij al niet echt "afgezien" dit jaar.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 09:12

Begin maart is bij mij achter de bak gebouwd, eindelijk kon ik 'echt' rijden met Jaike. Na flink oefenen dan toch maar besloten om een startkaart aan te vragen, waarvan ik altijd heb gezegd dat ik het nooit
zou doen Haha!
Met outdoor heb ik 3 wedstrijden gereden waarbij ik 5 wp. heb
behaald, nooit verwacht maar ontzettend trots Party!!

Vanaf eind augustus heb ik in een paardrijdip gezeten, het liep
allemaal niet lekker en ik wilde geen les meer hebben van mijn
buurvrouw. Zo heb ik 3 maandjes doorgesukkeld.
Begin december ben ik begonnen met lessen bij de Wieringermeerruiters,
het bevalt me prima en ik heb afgelopen weekend bij hun mijn
eerste onderlinge wedstrijd gehad met een geweldig resultaat!!
Dit geeft me weer doorzettingsvermogen.

Met Blossem gaat alles zoals het gaat, ze heeft nu 3 maandjes 2 meiden die haar ongeveer 3x in de week komen verzorgen en op haar rijden,
ze gedraagt zich boven verwachting voorbeeldig

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 10:16

Nou, op 6 januari werd mijn scheetje Spikey verkocht, dus 2002 begon qua paarden niet bepaald geweldig. Ik heb toen 5 maanden paardloos verder'geleefd' en in Augustus kreeg ik Leontien en mocht ik Frida verzorgen. Dus het liep uiteindelijk wel weer lekker. Maar toch, het was maar een saai paardenjaartje (voor mij)

gelderfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:28

Een slecht jaar............
Hij was begin van dit jaar nog kreupel van zijn peesblessure (linker achterbeen), in februari kon ik weer langzaam beginnen met rijden. In Maart is hij dan in de bak zo omgeknikt ( met zijn "slechte been natuurlijk) dat hij een paar spieren gescheurd had, weer rusten. In Mei kreeg ik sinds 2 Jaar! het positieve bericht dat mijn scheetje weer 100% in orde was en dat ik weer kon beginnen. Einde Juli ging het weer mis, zijn been werd weer dik en de dierenarts meende dat het weer zijn pees was, waarschijnlijk op de wei te wild gedaan. Midden August heb ik een telefoontje van de stal gekregen, Jaco had met zijn been (rechtsachter) over de tussenwand van zijn box gehangen..........Meteen in de kliniek gereden en toen werd me gezegd dat het waarschijnlijk helemaal niks meer werd, toch volgehouden en de wond verzorgt zovaak het maar ging en ondertussen ziet het er niet zo heel slecht uit.
foto, zo zag zijn been uit toen hij na twee weken uit de kliniek kwam:
Afbeelding
Omdat hij twee weken zijn been alleen achter zich aangesleept heeft, heeft hij in zijn andere been zijn pees weer overbelast en sindsdien moeten we weer rusten. En dat zal nog wel tot het voorjaar zo blijven.
Ik hoop dat volgend jaar een beetje beter uitziet voor ons.........

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 12:39

een onwijs fijn moment was dat mijn paard 1 oktober goed uit de operatie is gekomen in Bodegraven

toen hij weer wakker was en op z'n benen stond en mijn stem hoorde
begon hij te hinniken en zocht in m'n zakken naar iets eetbaars.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:22

Het paardenjaar 2002 was een wisselend jaar. De eerste helft van het jaar reed ik op Ips wat steeds beter ging. Ben zelfs met haar stappend een paar keer de polder ingeweest. Tot dat ze in juni ging kreupelen. Iedere keer wel kreupel en dan de volgende dag weer niet. Dierenarts erbij zes weken rust. Kraker erbij advies gewoon rijden. Uiteindelijk is ze 19 augustus naar Utrecht gegaan, in die week zijn er heel veel onderzoeken gedaan waaruit bleek dat ze hoefkatrol had aan beide benen (4-tjes) en artrose (ook al behoorlijk zwaar) en een cyste in haar rechtervoorbeen. Doordat ze volgens de DA eigenlijk altijd pijn zou houden is ze op 26 augustus ingeslapen in Utrecht. Als ze nou geen pijn had gehad zouden we veulentjes met haar gefokt hebben, ze was immers nog maar 7..

Toen heb ik besloten om zelf een paard te kopen en de keus was vlug gemaakt ik wilde een Fjord. Heel NL afgereden en Pablo hebben we op 13 september uit Friesland opgehaald!

Met Pablo gaat het erg goed (mede dankzij de hulp van mijn geweldige stalgenoten) en ik hoop dat ik nog lang plezier van hem mag hebben.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 19:41

Tja heel kort, maar toch! In januari mijn laatste B wp gehaald en na het veulenen van Jurga (wat mijn grote trots Voice opleverde) drie wp in de L1 behaald. Ik hoop nog voor het tweede veulen in april mijn punten voor de L2 te hebben.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:01

2002 was een fijn paardenjaar voor mij. Het Friezenzestal (wat begon als een viertal) dat ik train heeft als afsluiting van het trainingsjaar opgetreden op Paard & Koets. Vooral de handgemaakte kostuums maken het plaatje helemaal af.

Met Maestro ben ik na anderhalf jaar zonder wedstrijden weer begonnen. Volgens mij in juli voor het eerst weer L1 gestart en vanavond kan ik voor de tweede keer M2 gaan starten. Maar twee proeven heeft hij geen winstpunt gehaald; 1 keer de baan uitgesprongen en vorige week 154 in m'n eerste M2 proef.

Ik ben vooral tevreden over zijn karakterontwikkeling. Hij denkt altijd mee en loopt meestal het fijnst als het ook echt moet, ideaal.

Verder zijn we dit jaar twee weekendjes met de paarden weggeweest, 1 keer naar Drenthe en een keer naar de Veluwe. Daar was hij ook al zo superbraaf en makkelijk. Alle twijfels over castreren zijn nu definitief van de baan.

En dit jaar hebben we onze eerste endurancerit gereden. Toch is Maestro een beetje aan de relaxte kant hiervoor, hij heeft niet de enorme drang tot lopen en finishen als de arabier waar ik mee samen reed. Maar ik ga volgend jaar noig een keer meerijden voor de lol.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:29

Mijn paardenjaar 2002.... mmm, daar zijn hele leuke momenten in geweest maar ook hele trieste momenten. Januari begon goed (not Lips are sealed ): Fayette stond nog in de opfok en hoestte als een idioot. Om mij gerust te stellen heeft Bennie haar temp. toen opgemeten: sjips, te hoog. Dat had hij ook niet verwacht want ze gedroeg zich niet ziek.... (tja, het blijven bikkels die koudbloedjes Haha! Lips are sealed ). 's Avonds nog een keer opgemeten en nog steeds te hoog toen maar de VA gebeld voor de volgende ochtend. Conclusie: beginnende longontsteking Frusty Een week op de antibiotica (die Bennie lekker mocht geven }> ) en mevrouw was gelukkig weer helemaal beter. Toen in maart moest een kennisje van me een hele moeilijke beslissing maken: haar paardje verkopen Verdrietig Waarom dat verdrietig voor mij was? Ik reed al zo'n 2 jaar minstens een keer per week met hem, hij was het perfect warmbloedje voor mij maar helaas ik had (en heb nog steeds niet) geen geldboompje in mijn tuin In diezelfde periode begon Joey (paard beste vriendin) weer kreupel te lopen.... en met zijn geschiedenis van HKO vreesden wij het ergste. Twee weken rust hielp niet, hoefsmid er maar bij want hij moest hoognodig bekapt worden, weer 2 weken rusten en nog steeds liep hij kreupel en het werd alleen maar erger. Uiteindelijk met lood in de schoenen de VA gebeld, die heeft Joey precies op de plek waar eens een zenuwsnede is gedaan verdoofd en een paar minuten later loopt meneer weer oppietoppie....... zenuwen waren dus weer aangegroeid Huilen Huilen Hem nog een keer een zenuwsnede laten doen was geen optie (mijn vriendin studeert in België en ze waren net van plan (voordat ie kreupel werd) om een goed tehuis voor hem te zoeken waar hij weer genoeg aandacht zou krijgen). Dus een paar weken later hebben mijn vriendins vader en mijn instructrice Joey weg gebracht naar de slacht Verdrietig En eigenlijk ben ik blij voor hem, de laatste dagen had hij zo'n pijn dat zijn vacht helemaal dof werd en dat hij niet eens meer naar de wei galoppeerde maar heel voorzichtig stappend Moge hij nu zonder pijn lekker over de eeuwig groene grasvelden rennen. Twee maanden later begonnen de goede tijden eindelijk aan te breken Lachen Doordat Joey overleden was was er nu een stal vrij en zoals beloofd mocht Fayette daar in. Ik heb nog extra 2 maanden gewacht voordat ik mijn vriendin vroeg of zij dat goed vond: liever niet, maar zij wist dat het er eens van moest komen en dat ik het heel graag wilde en liever Fayette dan een ander paard. Dus toen een week later Fayette opgehaald uit de opfok en sindsdien staat ze heerlijk dichtbij huis (en mijn vriendin vind het nu best wel gezellig dat Fayette er ook bij is). Toen is een heerlijke zomer begonnen van elke dag naar Fayette toe, knuffelen, borstelen, spelen, wandelen, noem maar op. En al snel werd het 14 september: de dag waarop we met onze twee Tinkerdames naar de keuring van het NTS zouden gaan Lachen Na een paar keer oefenen stonden beide dames heel braaf in de trailer 's ochtendsvroeg en gingen we op weg naar Zuidwolde. Het was een zeer geslaagde dag! Beide dames werden goedgekeurd: Lowara kreeg een 2e premie en Fayette een 1e premie!! In de laatste maanden van het jaar ben ik Fayette een beetje gaan voorbereiden op het werk wat ze komende voorjaar moet gaan doen: de beginselen van longeren geleerd, zadeltje op, hoofdstel om, bit in de mond, etc. Dit pakt ze allemaal heel goed op en dus heb ik goede hoop voor 2003! Ik hoop dat 2003 net zo gelukkig mag worden als bij mij de 2e helft van 2002 was!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 11:42

In maart (16de) is bij mij een veulentje geboren, Little Surprise Zoë. Die deed en doet het prima, het is een pittige dame ...
'r Moeder begon luicht te zuigen met haar veulen bij haar, en werd na de geboorte steeds moeilijker ; zelfs gevaarlijk. Na veel twijfel is ze op 12 oktober verkocht.
21 Oktober is een droom werkelijkheid geworden, m'n eigen Tinkertje. We leren elkaar steeds beter kennen nu ...

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 15:30

In `mijn` 2002 was vooral de zomer erg leuk. Ik heb toen het weitje waar Beau altijd staat gekocht en daar hebben Beau en Pjelk samen de hele zomer gestaan. Voor het eerst mijn twee eigen paardjes in de wei! Ook was het de eerste zomer dat ik met Pjelk veel buitenritten ben gaan maken (vorige zomer verzorgde ik hem alleen en mocht ik van zijn eigenaar niet buitenrijden).
Maar het allerleukste dit jaar was wel onze vakantie naar Schiermonnikoog waarbij Pjelk meemocht!!! Echt geweldig was dat. Pjelk had er een prachtig weiland met allemaal duinen en watertjes en we gingen zowat iedere dag naar het strand en in de golven spelen. Daar heb ik ook twe supermooie foto`s van Pjelk gemaakt die nu op posterformaat in mijn kamer hangen te prijken Kwijl .
Voor Beau was het niet zo`n goed jaar want in de winter hoestte hij. Dat leek in de lente weer over en toen hebben we even leuk gereden maar net toen zijn conditie terugkwam stak die hoest de kop weer op. De hele zomer heeft hij dus weer op de ventipulmin gestaan. Daarbij leek hij toen kreupel te lopen en dacht mijn dierenarts aan artrose Huilen . Gelukkig bleek het enige probleem te zijn dat de knie van z`n achterbeen op slot ging zitten. Een veel voorkomende Shettenkwaal en niet zo ernstig.
Deze herfst ben ik opnieuw zoetjes aan gaan rijden maar weer kwam de hoest terug. De dierenarts is weer geweest en heeft geconstateerd dat Beau een chronische hoest heeft Verdrietig . Hij staat nu dus weer op de Ventipulmin en mag alleen rustige ritjes maken. Maar met de huisvesting die hij nuheeft (open stal met uitloop) zou de hoest wel eens lang weg kunnen blijven.

Dit najaar hebben we ook een stal gebouwd in de wei. Een open stal dus met een strohok erbij. Hierin overwinteren nu beau en z`n nieuwe vriendje Yngvar van Eva (dovish van Bokt). Maar helaas helaas heb ik nu onlangs een brief van de gemeente gekregen dat de stal afgebroken moet Huilen . Nu lijkt 2002 toch nog een heel naar einde te krijgen want waar moeten onze paardjes nu naar toe?

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:36

2002, begint voor mij als bijrijder van Gamble. In het begin me nog wel eens afgevraagd waar ik in vredesnaam aan begonnen was. Maar naar mate het jaar vorderde gingen we steeds beter. Tegen het eind van de zomer ging het echt lekker en zo gingen we de herfst in, meneer moest hard werken en zweten en moest geschoren worden ( 2e keer in zijn 15 jarige leven). Wat zou de winter worden? Hij was, en bleef braaf. Het rijden ging steeds beter en we gingen met kleine stapjes vooruit. En nog net op de valreep van 2002 is hij nu van mij. Jullie begrijpen dat 2002 voor mij niet meer stuk kan.
Groetjes Gamble en een goed 2003!

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 19:45

op paarden gebied?
Uhm:
Begin Februari: Berdientje vreselijke koliek, heeft ze zeker 2 weken last van gehouden (kramperigheid enzo)
15 Februari: Trap van een paard, rib gebroken, 1 nacht in het ziekenhuis.
1/1,5 week later: Op Berdien aan het stappen
een maand na mijn trap: weer voor het eerst op een paard: geen succes, geen vertrouwen, op het paard gegaand at me had getrapt en heerlijk gereden. (vertrouw en vertrouwde dat paard 90%, is mijn maatje)
25 mei: DVTmeeting in het Loo!! Party!! Party!! Party!! Party!!
mei/juni ongeveer: Berdientje droes
juli/augustus: geweldige (paarde)vakantie bij Buitenzorg Party!!
4-10 augustus: Ponykamp, daarna nog een week bij Buitenzorg
7 september: DVT BBQ Party!! Party!!!
herfstvakantie: week bij Buitenzorg
eind november/begin december: Berdientje blijkt alergisch te zijn voor het stof. Berdientje dus weer dag en nacht naar buiten. gaat nu een stuk beter.
straks:
22-24 dec. Naar Chatelaine toe, daar een nachtje slapen, dan samen naar mijn huis, dan blijt zij een nachtje bij mij slapen.
28 dec: WEER naar Buitenzorg, alleen dit keer zonder Berdientje Party!! (heb dus een hele coole kerstvakantie in eht vooruitzicht!!)

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:32

Tegenslag en geluk zullen we maar zeggen. Met mijn eigen paard is het eigenlijk een jaar van kwakkelen geweest. In januari wel begonnen met wedstrijdjes, na 4 wedstrijden wel L +2, maar n.a.v tot nog toe niet echt verklaarbare kreupelheid maar weer gestopt met echt rijden.
Heb gelukkig wel weer 'nieuw geluk'gevonden bij een 5 jarige nakomeling van mijn eigen merrie, is echt een ontzettend leuk paard waar ik erg veel lol aan beleef ondanks ook bij dat paard weer wat lichamelijk ongemak (lichte vorm van ataxie).

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 21:51

Om eerlijk te zijn goed KLOTE...
Het begon allemaal leuk, op mijn verjaardag!!! Haha! 9 juni werd Yoshi geboren, leuk vos-bont hengstveulentje, was wel weer geen merrie, maar je kan niet alles hebben hé...
Op de keuring kreeg hij een eerste premie Haha! , en mocht meelopen met het kampioenschap Haha! , toppie dus!
Al mijn merries werden nu drachtig, dus in 2003, 3 veulentjes! Haha!
Yoshi werd verkocht aan leuke mensen... Lachen
Yoshi werd boktveulen van het jaar... Lachen
En toen kwam de ellende... Scheve mond
Bouke bleek wat aan zijn oog te hebben, maanblindheid...
En het allerergste... mij lieve Jona ging dood... Verdrietig
Nee, mijn jaar is in de laatste maanden goed verpest...

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:00

het jaar van Tos Haha!
Heb Tos december 2001 gekregen...
het jaar begon gewoon K*T!
de eerste weken gingen goed, maar begin januari ging het mis en bleef het misgaan.
Tos werd een moordbeest waar ik maar bleef opstappen, en toen hij op 1 april het zo lomp maakte, mocht ik er niet meer op.
3 weken heeft hij op de wei gestaan,
bijna hadden we hem verkocht,
bijna hadden we al een ander paardje gekocht...
Toen kwam me nicht met haar instructrice aanzetten en zijn we op nieuw begonnen... een maand van vechten kwam,
toen heb ik ander halve maand met stang gereden (discussies op bokt) en vanaf dat moment is het met een stijgende lijn omhoog gegaan.
En nu heb ik de pony, die ik een jaar geleden zocht. Lovers

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 23:33

Een beetje wisselend jaar...

Het begon goed met de geboorte van Kyra in maart. Mooi zwart merrieveulentje.
Ook in maart Samson gekocht en die kwam begin april naar Nederland.

Begin mei werd Sian geboren. Ging niet helemaal zoals het hoorde en de eerste dagen zag het er niet goed uit. Ze dronk niet bij de merrie, gelukkig wel uit de fles. Toen ze eenmaal goed bij de merrie dronk, ging het een stuk beter.

Melony had het de laatste maanden van de dracht erg slecht. Erg benauwd, maar na de geboorte van Sian was dat binnen een paar minuten over.
Ook de DA dacht dat het wel met de dracht te maken zou kunnen hebben omdat hij een half uur na het veulenen niets afwijkends meer op haar longen kon horen.
Helaas ging het 2 weken later toch ineens weer veel slechter.
Ondanks hele zware medicijnen, verschillende DA en overleg met Utrecht bleek er niets aan te doen. We besloten dat ze iig nog de hele zomer in de kudde kon blijven met haar veulen, buiten ging alles goed.

In juni begon het keuringsseizoen goed.
Sian kreeg een 1A premie en werd veulenkampioen in Tolbert.

28 juni werd Fleur geboren. Weer een mooi zwart merrieveulen, waardoor we dit jaar 100% merrieveulens hebben gescoord Haha!

In juli gingen Copper en Kyra naar de keuring.
Beide wonnen ze hun rubriek met een 1A premie. Copper mocht naar de nationale keuring en Kyra ook. Kyra werd ook nog eens veulenkampioen.

In augustus dus de nationale keuring waar Copper ster werd.

8 oktober is Melony afgemaakt.
De beslissing was al eerder genomen maar het was toch even slikken om haar in te laden toen ze opgehaald werd.

En verder is het jaar om gevlogen. Copper moet nog een week of 10 en dan verwacht ze al weer haar volgende veulentje... Lachen

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-02 23:22

Ik heb een raar jaar gehad, eerst slechte, maar toffe uitbaters op de manege, en heel veel rijden. Dan een slechte, en een trut als uitbaatster(jaja, een nederlandse Knipoog), dat was echt erg.
En nu, een supergoede uitbater, en we gaan zo vooruit dat we op het moment elke dag 2-4 paarden te rijden hebben. Mijn hoogtepunt, dat was er niet echt denk ik...

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 00:03

Een gek jaar geweest. Sjaak was voor het eerst sinds anderhalf jaar weer kreupelvrij.
We zijn enorm hard gegroeid, maar daarbij ook in een ontzettend groot gat gevallen. Waarin we elkaar wel konden .

Inmiddels zijn we weer aan het opbouwen, dit wordt alleen wat gehinderd door het weer.

Maar ik verwacht dat we volgend jaar weer door kunnen groeien. Langzaam op weg naar mijn/ ons einddoel. Het Z in de dressuur behalen met veel plezier in onze samenwerking.
meestal dit Lovers , maar soms ook dat .

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:19

met up en donws!

3 januari weggegaan van de stoeterij war mijn veulens stonden
daar hebben mijn veulens nog een paar maanden gestaan
1 mei kwamen ze naar de manege heb toen de moeilijkste keuze gemaakt
wat ik toen heb moeten bedenken
1 juni veulens zijn vertrokken naar nadia en ik heb bella gekregen!
9 juni mijn eerste wedstrijd met bella!
met bella heb ik veel moeite gehad
ze heeft einschub gehad en 2 malen een verekking van de pezen Boos!
nu hebben we morgen een wedstrijd!
ben zeer tevreden wat we nu hebben bereikt!
het gaat de goede kant op en hopen dat het zo blijft

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:36

Mijn paardenjaar: het meeste bijgebleven is mij de dood van Kimmetje.
De komst van Myrthe op de manege die mij weer wat opvrolijkte. Verder eigenlijk niet veel.
OH ja, Jeltje die met mij onderuit ging en vorige week is verkocht (daardoor!)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:41

[***] en ik hebben allebij een fantastisch jaar gehad met o.a :SGW trainingen.Ook de titel Kringkampioen springen,clubkampioen,mijn eerste SGW op [***]:Meteen N-H kampioen.
en als afsluiting [***] is verkocht
als je dat zo hoort denk je vast zoiets van ''nou lekker eind'' maar ze staat bij ons in de straat en ik weet dat Robi goed voor haar zal zorgen en ik zal altijd bereit zijn om haar te helpen !

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-02 21:48

Ik verzorgde in Januari nog mijn verzorgpony. Toen ging ik opzoek naar een pony.
Toe vond ik Jordy en na veel vechten en leuke en rottige periodes heb ik rond oktober/november besloten om hem te koop te zetten.
Nu is hij van Alice (Supertje) en als het goed gaat worden hun een perfect team met z'n tweetjes.En nu ben ik dus paardloos maar na de vakantie begin ik een neiuwe start,dan ga ik opzoek naar een nieuw paardje en begin ik helemaal overnieuw!

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-02 11:31

Een jaar vol verassingen, vol twijfels en vol vreugde. Ondanks wat dipjes, een jaar om trots op te zijn..
Het begon minder, een zeer hevige schimmelinfectie die ervoor zorgde dat Navy vlak voor het wedstrijdseizoen een maandje stil stond. Daar ging de conditie dus.. Omdat ik het zelf ook zat begon te worden (schimmel, chagerijnige, wegkwijnende pony, alleen maar kunnen mesten, tegen Navy aankijken die alleen maar achteruit ging-mentaal en fysiek), ben ik in de eerste 2 maanden dit jaar niet helemaal trouw geweest. Vaak was ik ziek en belde ik iemand op of zij Navy niet konden mesten.. Tot de knop omging, ik wou weer 100% Navy helpen en er voor haar zijn. Na veel gedoe met Imaverol, wat weer allergische reactie´s met zich meenam, zijn we daarmee gestopt, en eindelijk begon het beter te gaan. Eind februari pakte we de training op en eind maart reden wij onze eerste Endurance dit jaar, Kootwijkerbroek. Een prachtig begin, 35 km, en te snel gegaan. Door alle veterinaire keuringen heen..
Zo volgde er nog velen, elke keer ging het beter, nettere hartslagen, betere communicatie, we genoten steeds meer. Elke keer bovenaan de klasserering, hier deden we het niet voor, maar was uiteraard iets om trots op te zijn.
Tranen van geluk in Holten: we werden eerste! Mijn Navy, die helemaal afgekeurd was (schiefels en hoefkatrolontsteking beide voorbenen, fase 4), dat gekke beest.. Inmiddels waren we ook van stal veranderd, waardoor we nuy alle mogelijkheid hebben om te trainen..
Helaas is de trektocht rond mei iets te veel geweest, een drukking wa shet gevolg. Na een ander zadel, leek het goed te gaan, tot vlak ná het seizoen weer die rug opspeelde. Kraker erbij, veel Dressuur, en nu hoop ik dat het goed blijft gaan.
We hebben zin in aankomend seizoen, onze eerste klasse 2 is gepland!