ponykamp op de bosch hoeve in soerendonk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eleven

Re: ponykamp op de bosch hoeve in soerendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 08:15

Als je gewoon invult op je inschrijfformulier dat je graag op een fries/haflinger wilt is dat beter dan dat wij gaan gokken voor jou

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 15:09

ow is goed op het inschrijf formulier had ik opgeschreven het liefst een koudbloed Knipoog

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:46

Ik ben ook drie jaar geweest.
Vond de buitenritten ook altijd nogal 'wild' maar ik kon er wel van genieten!
Ik reed altijd op Bart. een grote vos.

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-08 17:48

En ik kwam dan Inge daar tegen Tong uitsteken

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-08 16:21

Marina!! :-P

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 20:03

Dit ponykamp; is het ook leerzaam of alleen maar boscrossen; is het een ponykamp met allemaal pennykinderen of een serieus ponykamp waar ook met sport e.d. wordt beziggehouden?

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:00

Als je verwacht super dressuurles te krijgen, dan zou ik het niet doen. Als je een leuke week wil en leren om eens een ander te paard te berijden, lekker te willen genieten van het bos en een x te zwemmen met je paard. Dan moet je wel gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:09

Ik ben daar 3 keer geweest en heb het er enorm naar mijn zin gehad! Toen was ik rond de 11- 14 denk ik. Ik vroeg om een groot paard en ik kreeg Jarno, dus met je vraag wordt wel goed rekening gehouden. De dressuurles is niet je van het, maar ook niet slecht. Buitenrijden daar is erg gaaf, ik heb ook meegemaakt dat 1 groep inderdaad aan de kletter ging, omdat ze schrokken van een auto met een luidspreker die dingen omriep. Jarno en ik reden achteraan en hij ging wel harder maar niet mee met de rest. Het ligt echt aan je paard.. Persoonlijk vind ik de haflingers daar niet makkelijk, verschilt ook per haflinger. Je hebt wat ik me kan herinneren ook hele lieverds ertussen. Maar mijn vriendin werd op een haflinger gezet en ze lag er steeds af, was echt erg. Maar als je van paard wil ruilen mag dat ook altijd.

1x ging Jarno weg met iemand anders en ging ik op een fries, ook heb ik een keer meegemaakt dat ik i.p.v. mijn toegewezen paard op een ander paard moest rijden, alleen dat paard was onvindbaar omdat hij er vandoor was gegaan in het bos. Dus toen mocht ik op het paard van Peer, reed echt heerlijk moet ik zeggen Haha!

Kortom: Het hangt echt af van op welk paard je zit.. Als je een lief paard wil, maar wel supergroot kun je om Jarno vragen Tong uitsteken (als hij er nog staat natuurlijk)

Edit: Alle friezen daar zijn echt super!! Als ik jou was zou ik voor een fries gaan en niet voor een haflinger.

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 10:06

LoutjeLouLou schreef:
Ik ben daar 3 keer geweest en heb het er enorm naar mijn zin gehad! Toen was ik rond de 11- 14 denk ik. Ik vroeg om een groot paard en ik kreeg Jarno, dus met je vraag wordt wel goed rekening gehouden. De dressuurles is niet je van het, maar ook niet slecht. Buitenrijden daar is erg gaaf, ik heb ook meegemaakt dat 1 groep inderdaad aan de kletter ging, omdat ze schrokken van een auto met een luidspreker die dingen omriep. Jarno en ik reden achteraan en hij ging wel harder maar niet mee met de rest. Het ligt echt aan je paard.. Persoonlijk vind ik de haflingers daar niet makkelijk, verschilt ook per haflinger. Je hebt wat ik me kan herinneren ook hele lieverds ertussen. Maar mijn vriendin werd op een haflinger gezet en ze lag er steeds af, was echt erg. Maar als je van paard wil ruilen mag dat ook altijd.

1x ging Jarno weg met iemand anders en ging ik op een fries, ook heb ik een keer meegemaakt dat ik i.p.v. mijn toegewezen paard op een ander paard moest rijden, alleen dat paard was onvindbaar omdat hij er vandoor was gegaan in het bos. Dus toen mocht ik op het paard van Peer, reed echt heerlijk moet ik zeggen Haha!

Kortom: Het hangt echt af van op welk paard je zit.. Als je een lief paard wil, maar wel supergroot kun je om Jarno vragen Tong uitsteken (als hij er nog staat natuurlijk)

Edit: Alle friezen daar zijn echt super!! Als ik jou was zou ik voor een fries gaan en niet voor een haflinger.

dankjee Haha! heeft iemand ervaring met de pannekoekenrit?

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:00

pff, ik ben er jaren geleden ook op ponykamp geweest.
Ik vond het op zich best gezellig en leuk, zat alleen met 2 meiden op de kamer waar ik het niet goed mee kon vinden maar er mocht niet geruild worden.
De Haflingers waren erg leuk, zaten wat moeilijkere tussen maar ook een paar die makkelijk te rijden waren. Ik reed zelf alleen op een pony waar je niet mee naar buiten kon, dus op de buitenritten moest ik op een andere.
Ik vond alleen dat de niveau's een beetje raar verdeeld waren. Ik reed toen toch wel al 4/5 jaar, maar zat ook in een groep met kinderen die net 2 jaar reden. In het niveau wat dan hoger was dan mij, zaten er ook die net zo lang reden dan mij en, voor mijn gevoel, net zo goed. De kamers waren verdeeld in leeftijden maar ook dat klopte niet helemaal. Ik zat met 1 meisje en die was 2/3 jaar jonger dan mij en een meisje en die was 2 jaar ouder dan mij.
Voor de rest had ik een leuk kamp gehad, ben er alleen wel me poetspullen kwijt geraakt Nagelbijten / Gniffelen
http://www.de-boschhoeve.nl/, dit is de site, daar staan ook nog foto's Knipoog

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 16:52

Er zijn maar een beperkt aantal bedden en dan moet je het op zijn best indelen Knipoog . De haflingers zijn idd verschillend. Erg leuk!
Jarno staat er nog steeds Loutje.
Pannenkoekenritten zijn leuk!
Nog 2 weken en dan zit ik weer op de boschhoeve! Kijk er echt naar uit!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:03

Jarenlang geweest, oa ook met Marina Knipoog En een vriendin van ons. Onwijs veel lol gehad, ik zat meestal op Laura, ook een keer op Victor gereden, dat was echt helemaal top! Voelde mij toen echt heel machtig, naar mijn idee was dat ook echt een paard van 1.85, maar ik was toen een jaar of 12? Denk ik, dus hij zal wel rond de 1.65 hebben gezeten. Haha.

Kan me nog een buitenrit herinneren, gingen we met 4 verschillende groepen, allemaal een kant op. Op een gegeven moment ging het heeeeel erg hard regenen en toen kwamen we iedereen tegen op een hei. Geloof toen met 40-50 paarden terug gereden. Erg grappig vond ik toen. Enorme stoet.

Biiianca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:31

Hooiiii
ik ga ook op ponykamp in week 30....
maar denk jij dat je het echt moet geloven wat die silence allemaal zegt??
want ik heb op die hyves gekeken van die manege en in de krabbels staan dat mensen het super leuk vonden enzo....
dus wat denk jij??

xxx Bianca

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 15:47

gewoon heengaan en kijken wat je er zelf van vind. Ik ken alleen maar mensen die t er super hebben gehad

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:18

Ben het met Inge eens. Jij vind vast ook niet elke manege leuk die daar bij jou in de buurt is.
Ik ga in week 17 Haha!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:23

ik ga in week 18 Gestoord

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:32

heej heej.

ik ben 2 jaar geleden daar op ponykamp geweest!
en ohhh wat was dat gezellig!!! Haha!:D:D
bij ons was alles heel goed geregeld, en de pony's ja die zijn ook heel leuk.
ik zelf moest eerst op Diva (haflinger) maarr die is enorm sterk en was ook heel erg druk.
daar was ik de eerste keer al bijna van afgevallen want hij ging enorm bokken.
toen kreeg ik een andere pony belle ( een haflinger) ohh dat is echt zo een schatje!
de buitenritten zijn ook heel erg gaaf!
alleen ik ga er niet meer heen, want het is 2½ uur rijden toch aardig ver.
IK VIND HET ECHT EEN LEUK KAMP HOOR!
ik kan de foto's hier niet opkrijgen sorry.

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-08 15:35

oja ook toen ik de pannenkoekenrit ging makn mocht ik op Arno (haflinger) echt een schatjje!!!
wij gingen ook met de pannenkoeken rit zwemmen was echt gaaf!
dat ga je trouwens ook doen!!!

sofietjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-08 21:20

wij gaan ons nu inschrijven voor de pannekoekenrit Haha!

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 07:30

En ik ga nu naar de boschhoeve Doei!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:11

Dank je voor je vriendelijkheid Bianca.........
Geloof wat je wilt geloven, maar waarom zou ik over zoiets liegen???
Op de eerste pagina staan toch nog meer slechte ervaringen.
Enne nee....we hebben echt niet eerst overlegd en toen die berichtjes geplaatst hoor.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:28

Ik denk dat je gewoon lekker moet gaan... Wat iedereen al zegt ieder heeft zo zijn mening,

Helaas onthouden mensen vaak eerder de slechte dingen dan de goede dingen, Daar mee zeg ik niet dat Silence het allemaal verzind, maar wel dat je het zelf moet ontdekken.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 10:27

Dat is inderdaad zo.
Alleen hier in het dorp hoor je niks positiefs, dus dat kan ik er ook niet over zeggen.
Maar als je mijn eerste reacties leest, merk je ook dat ik heus wel vertrouw op een leuk ponykamp voor de ts.

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 20:31

Ik hoor van diverse mensen hier uit het dorp leuke en positieve ervaringen over boszicht hoor...weliswaar zijn dit allemaal mensen zonder ervaring met paarden/ponies, hun kids lessen hier op de manege, spreek die mensen dus aan de school.
Kampen weet ik niks van....heel vroeger was t altijd een enorme zooi op die manege tegenwoordig is dit minder...ook qua aanzicht.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:47

Ik vond het er nog steeds heel erg uitzien.
Toen ik een stalling zocht voor Silence ben ik gaan kijken, maar heel snel weer omgedraaid.