Ik denk dat hout ook gaat rotten in een vochtige container
Yentl
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 13:24
Dat zei sjuimpje net dat dat ook met hout is volgens mij.
ibikus
Geplaatst: 16-12-02 13:31
Betonplex oid rot niet, maar is ook niet luchtdicht dus vocht kan er nog gewoon bij...
Misschien dat je het nog een beetje kan inperken door heeeel goed te ventileren, dat staat iets hierboven, gaten maken in de wanden...
Ganna
Geplaatst: 16-12-02 13:52
He Sjuimpie,
Als de paarden het nou als schuilstal gebruiken (er dus eignelijk nooit in staan alleen als er voer ligt) is het dan nog zo gevoelig voor condens?
ibikus
Geplaatst: 16-12-02 18:08
Als hij continue openstaat wordt het wel wat minder... Maar vooral in de afgesloten gedeeltes is het huilen met de pet op.
VillaNeusjes
Geplaatst: 16-12-02 18:14
in plaats van zo'n u ding kun je ook gewoon van die isolatiescdhuimdingen kopen die ook om de slang heen gaan. fftjes in de langte een snee imaken en vastlijmen en dan laat dat niet meer los en kan ie zich geen pijn doen. is nog goedkoper ook. enne wat ventilatie betreft. ga naar de sloop en haal een oud caravan dakraampje. zet die erin en dan ben je zo klaar. voor mijn eerst pony had ik ook zo'n container!
Yentl
Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-02 18:30
Kan t ook met een gewoon raampje ofeen caravan raampje? Ok bedankt marije daar heb ik wat aan
ibikus
Geplaatst: 16-12-02 18:34
Raampje is niet nodig want je moet het juist openhouden, het moet goed ventileren zonder dat het tocht.
VillaNeusjes
Geplaatst: 16-12-02 19:36
voor condens is dat heel fijn hoor. ik zette het raampje zowieso als mijn paard er niet in stond (rijden en dergelijken) open dan lucht het goed door.
want doordat het aan 1 kant open is lucht het nogf niet. vuile lucht blijft vaak bovenin de container hangen een gewoon raam moet ook wel kunnen maar die is misschien wel moeilijk te openen en sluiten. let erop dat hij wel goed afsluit i.v.m. genoemde tocht. zeker als je er ook nog een zadelkamer of dergelijke in aakt moet het daar ook kunnen luchten.
obelix
Geplaatst: 16-12-02 20:08
lekker dat je een container hebt... Mijn paard staat ook in een container,ik heb als tussenwand wel hout.Heb de container zeg maar door 2 en gedeeld en deel deze met nog iemand anders.. Tussen onze paarden in zit dus een houten wand..Heb nergens last van... Ik heb me spullen er niet inliggen,ik heb een aparte kast... Waar je wel op moet letten is dat het in winter steenkoud kan worden in een container en in de zomer echt bloed en bloed heet! Succes met inrichten en dergelijke!
Keesje
Geplaatst: 17-12-02 17:07
Ik denk dat je nu al wel genoeg goede raad hebt gehad! Heel veel plezier en suc6 met ex! Hij vind het vast super, zijn container!
jamylover
Geplaatst: 17-12-02 17:13
Zal volgens mij best een mooie container worden.
Bij divoza verkopen ze van die alluminium kastjes, dat kan volgens mij niet rotten.
Veel succes!
missy_m
Geplaatst: 17-12-02 20:32
Zoals al eerder gezegd zien die randen er niet echt lekker uit. Denk maar eens hoe vervelend je jezelf kan snijden aan een blikje. Ook binnen goed controleren op uitstekende bouten en randjes. Ik zou idd ook een paar ventilatie gaatjes maken, dat is wel zo lekker voor je paard. Roest wegverven is het laatste waar je aan moet denken (natuurlijk wel het leukste gedeelte ). Veel suc6 ermee! Met wat werk zal het best een leuk stalletjes worden. Of het ook zo geschikt is als opbergruimte weet ik niet.
Cassidy
Geplaatst: 17-12-02 21:43
vinniefun schreef:
Ik ben gewoon jaloers en daarom zeur ik over randjes
Hmm, jaloers ben ik niet, maar ik zie helaas gevaren die een ander niet ziet, en wijs ze erop. Geen enkel paard hoort zijn benen open te halen aan de randen van een container. Dan zou je namelijk de container waar je het ene moment zo blij mee bent, het andere moment lopen vervloeken...
sonse
Geplaatst: 17-12-02 22:16
hoi,
mooi hoor. weet je wat je moet doen, je gaat naar een 2 de handssloop matriaalenwerf en je koop daar oude brand blus slangen op zo rol hebben ze altijd.als hun ze niet hebben bel je zo controle bedrijf op die dingen controleerd want ze worden na 5 jaar altijd vervangen.die snij je open voor de scherpe randen.en koop je ook gelijk isolatie matriaal dat bevestig je tegen het dak.gewoon van dat isolatie wol en je timmert het af met betonplex rot nooit meer.haal je ook gelijk even 2 dak koepels dan heb je licht en ben je van vocht probleem af.