Ik zag hem op MP, maar ik vind hem niet mooi opgezet. Daarnaast heb ik er geen probleem mee, ik hou zelfs wel van mooi opgezette dieren. Maakt voor mij geen verschil of het een paard of een konijn is.
Ik zag trouwens ook een opgezette arabier. Ja weet je er zijn mensen die er van houden. Mijn zus had ooit een vriend en bij hun in huis stonden ook opgezette dieren, een beer kan ik me nog herinneren en een ooievaar..
Ik vind er niks aan van die opgezette dieren, maar zielig vind ik het ook niet. Er zijn ook mensen die hun dode hond op laten zetten en in de kamer zetten. Mijn keuze is het in ieder geval niet. Je moet maar denken het dier voelt er niks meer van en zo blijft hij toch nog een beetje bestaan als het ware. Ik heb ook niet veel met urnen met as, ik ben daar gewoon te nuchter voor.
Een kennis van mij, was eens in ijsland en daar kon je kleden kopen van veulens. Helaas kon je ook nog een kleurtje uitzoeken en dan kon je het een paar dagen later ophalen. Dit hebben ze dus niet gedaan. Kleed hebben ze ook direct weer terug gebracht, want ze dachten dat het van een overleden veulen was. Maar helaas ze werden ervoor gefokt!! Maar goed er zullen er zat zijn die het prachtig vinden. Die maken het niet uit of het nu een koeie/bere/leeuwen/veulen kleed voor de openhaard ligt
. Die maken het niet uit of het nu een koeie/bere/leeuwen/veulen kleed voor de openhaard ligt
alsof dat erg is... Waarom wel een koeien/beren/leeuwen kleed en geen veulen kleed? Op ijsland worden veel veulens voor het vlees gefokt, waarom zou je de vacht dan weg gooien als daar een markt voor is? Dat veulen wordt toch wel geslacht (voor het vlees dus).
Tjah, ik vind het wel kunnen.. doen ze namelijk ook met genoeg andere dieren. Ieder zijn eigen mening, de ene vind het mooi.. de ander niet. Ik zou zelf geen opgezet veulen (dier) in huis willen hebben. Aan de ene kant lijkt het mij wel wat om je paard op te zetten als het is gestorven, zodat je hem altijd blijft herrinderen, maar denk niet dat ik dat zou willen.. want dan word ik elke keer verdrietig als ik hem/haar zo zie staan.
Ongeveer 15 jaar geleden was het een "rage" en toen werden er veulens, voornamelijk shetjes en mini's gestolen uit de weides voor dit doel. Een kennis van mijn ouders is zo in 1 nacht 5 veulens kwijtgeraakt- varierend van 3dgn oud tot 3mnd oud.
Persoonlijk vind ik opgezette dieren sowieso luguber, maar met deze achtergrond....het zou je maar gebeuren !