Waarom moet een ander altijd alles beter weten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

33Bonita33Jarig

Re: Waarom moet een ander altijd alles beter weten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:32

Zammie schreef:
runningkawa schreef:
Natuurlijk kan iemand met een stal meer ervaring hebben..maar dat haal je dan ook wel uit het profiel Lachen

Chiqa op de man spelen is niet netjes...en nu niet zeggen dat je niet weet wat ik bedoel

Moet toch maar eens wat aan m'n profiel gaan doen, maar ben daar denk ik (paardengedeelte) zo'n beetje een week mee bezig.... en zou dan alle leuke discussies hier gaan missen....

haha sja dan zou ik ook maar eens wat meer in mijn profiel moeten gaan zetten, maarja komt nog wel ooit.
snap dat topic ook niet helemaal over hele dag op stal zielug..
maargoed ik houd er overop

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:17

Ik ben het met ts eens.

Ik heb ook het gevoel dat mensen hier het idee hebben dat hun eigen ervaringen de juiste zijn en ze soms dus het totaal plaatje uit het oog verliezen.
Maar eerlijk is eerlijk...wat verwachten wij van Bokt?
Bokt is, op een paar uitzonderingen na, een internetsite waar paarden liefhebbers komen die allemaal het beste voor hebben met hun dier en diens omgeving en dit allemaal op hun eigen manier aanpakken.
En waarom zou de ene liefhebber meer kennis bezitten dan de andere?
Door veel boeken te lezen, of al langere tijd met paarden bezig te zijn ect?
Dan nog moet het gevoel er ook zijn, en die haal je niet uit boeken ofzo.

Ik herinner mij nog een discussie in het luchtzuig topic op dit forum die tegen mij gericht was.
Wat ik jammer vond aan die discussie was dat mensen de details niet wilde lezen.
Maar misschien waren het ook mijn onbegrip en vragen die niet werden beantwoord.
Veel informatie had ik al en dan word het al snel vervelend dat mensen die blijven herhalen. ( want die oplossingen had ik allemaal al geprobeerd en het hiep niet)
Wat ik wel wilde is dat ze mij gericht antwoorden gaven op specifieke vragen die betrekking hadden op mijn paard en zijn koliek aanvallen.
Wat ik kreeg waren de algemene punten van luchtzuigers, een beetje theorie, en een hoop ervaringen die zo goed geholpen hadden dat ze ook de oplossing voor mijn luchtzuiger moesten zijn.
Maar nogmaals...wat verwachtte ik van Bokt toendertijd en waarom verwachtte ik van andere paardenliefhebbers dat zij mij de antwoorden konden geven aan de hand van de informatie die IK ze had gegeven?
Na die discussie voelde ik me helemaal gefrustreerd en bleef ik achter met alleen maar meer vragen en ben er dus op die manier achter gekomen dat het voor mij belangrijk is zelf het juiste antwoord te zoeken bij mijn paarden en hun problemen.
Natuurlijk kunnen mensen, met een andere kijk op de situatie, je helpen maar dat kan alleen als je goede informatie geeft en als de ontvanger ook goed kan lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 11:20

Citaat:
ben er dus op die manier achter gekomen dat het voor mij belangrijk is zelf het juiste antwoord te zoeken bij mijn paarden en hun problemen.
Natuurlijk kunnen mensen, met een andere kijk op de situatie, je helpen maar dat kan alleen als je goede informatie geeft en als de ontvanger ook goed kan lezen.

Hier ben ik het dus ook helemaal mee eens.
Op RT wordt daarom ook vaak gezegt, neem goede les.
Simpelweg omdat je achter de pc niet ziet wat paard en ruiter doen.
En de ruiter een heel andere beleving kan hebben in wat er gebeurd en zodoende ook de juiste info niet geeft.
Maar op die info komt wel dan het advies.

Uiteindelijk is toch irl wat het belangrijkste is....
Alleen lijkt het soms wel of mensen van bokt verwachten dat dè oplossing komt...en dat kan gewoon niet.
Hoogstens enkele bruikbare tips.