Mijn pennydroom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sirius_

Re: Mijn pennydroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:29

Toen ik 14 werd, bleven mn vriendinnen maar volhouden dat ze een paard hadden gekocht voor mn verjaardag. Ik geloofde ze niet maar het was écht! En ik vond een plukje stro en moest naar t schuurtje.. Zou t??? Toen ik de deur open deed vond ik...

Een knuffelpaardje van 20 centimeter hoog met een echt halster om. Ja ze hadden niet gelogen, en een paard voor me gekocht Clown

Zaterdag komt mn pennydroom uit, en gaan we einelijk mijn super knappe lieve paardje halen Haha!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:35

Sirius_ schreef:
Toen ik 14 werd, bleven mn vriendinnen maar volhouden dat ze een paard hadden gekocht voor mn verjaardag. Ik geloofde ze niet maar het was écht! En ik vond een plukje stro en moest naar t schuurtje.. Zou t??? Toen ik de deur open deed vond ik...

Een knuffelpaardje van 20 centimeter hoog met een echt halster om. Ja ze hadden niet gelogen, en een paard voor me gekocht Clown

Zaterdag komt mn pennydroom uit, en gaan we einelijk mijn super knappe lieve paardje halen Haha!

gefeliciteerd Pling

dat zijn nou van die momenten in het leven die je nooit meer zult vergeten(het ophalen van je penny-droom) OK dan! (wel foto`s plaatsen he van je penny-droom Knipoog)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:40

Sirius@: ik heb net ff in je profiel gekeken en zag je zwarte schoonheid al staan...ik wens je heel veel geluk, liefde en plezier met je nieuwe aanwinst! Pling

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:41

Ik heb van alles foto's Haha! Van de keuring, eerste ontmoeting, zn nieuwe halster had ik meegenomen naar ede. Zaterdag komt de tandarts voor we gaan vertrekken en ook daar komen foto's van Haha!
Ik zal t ook nooit vergeten, sterker nog, ik kan het nog niet eens geloven Haha!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:48

Ja leuk he die pennydromen...Ik heb ze nog steeds.
Mijne is: dat ik op mijn verjaardag een mooi Fries paard krijg, die helemaal perfect is, met daarbij een groot weiland, met daarin een stal, mesthoop, hooiopslagplaats, poetsplaats, en er tegenaan gelegen een buitenbak. Haha! Please make my dreams come true Tong uitsteken

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:59

ooh en ik was ook altijd zo kwaad, mijn vader had een crosmotor en ik niet eens een paard,
en toen mijn ouders zijden dat een paard duurder was had ik ook mijn woordje klaar

*paard moet elke dag eten
- in een motor moet benzine
* paard kan ziek worden
- motor kan kapot gaat
* pappa maakt de motor zelf als die stuk gaat
- ik paard ook, kusje erop en een snoepje dan is het over ( zo ging het toch ook als ik bloed had? Vork )
* paard moet hoefijzers
- en een motor heeft banden

etc etc..

en natuurlijk groen zien van jaloezie naar iedereen die wel een pard had, en dan het liefst met veel mensen erbij schreeuwen dat mijn ouders mij niet lief vonden, omdat ik geen paard mocht, en naar iedereen wijzen: kijk die heeft WEL een paard.. en dan de hele dag niet meer praten omdat ik ooh zo kwaad was.. Bloos

en bij opa en oma zeuren, die hadden een hele grote tuin Vork maar ook dat haalde niks uit, ja op mijn verjaardag een nieuwe penny o.i.d Clown

maarja.. mijn vader is alergiesch en ziet paarden liever gaan als komen, dus ik zal moeten wachten tot ik het huis uit ben en alles een beetje op een rijdje heb, en financieel etc.. maar mijn paard komt er ooit Duivel

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:17

Oooohhh, wat heb ik een medelijden met jullie ouders... Nagelbijten / Gniffelen En wat mogen mijn ouders blij zijn dat ik de paarden pas "ontdekte" toen ik 24 was... Haha! Toen ik 26 werd heb ik mezelf wel het meest fantastische verjaardagskado ooit kado gedaan; mijn geweldige arabier merrie Escala. 2 Dagen voor mijn 29e verjaardag is Escala gedekt door Krimh en een jaar later was daar dat prachtige arabierhengstje. Ik heb de hele dracht geroepen dat ik het veulen zeker zou verkopen, dat ik geen 2 paarden ging houden en dat het veulen meteen na het afspenen verkocht zou worden... maar Eclipse is nu bijna 6 en wordt never nooit verkocht Haha! . Dus misschien heb ik de pennydroom van een van jullie wel gerealiseerd Knipoog . Mijn eigen droom was vroeger om stewardess te worden... maar aangezien ik vliegangst heb was het niet zo'n heel strak plan om die droom te realiseren Nagelbijten / Gniffelen .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:28

Ik singelde de zadeltassen van mijn ooms (stalen) ros aan. Bloos

Speelde altijd paardje waarbij we over zelfgemaakte hindernissen sprongen. Bloos

In het bos wandelend reden we dan op denkbeeldige paarden en mijn broertje moest dan op een oude fjordenruin want die kon immers toch niet paardrijden en ikke op een zwarte arabische hengst. Bloos

Ik maakte iedereen wijs dat mijn ultieme sportpony wissels om de pas kon. (nou kon ze een vlakke wissel springen in een parcours, maar daar hield t wel bij op) Bloos

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:42

Jennylicious schreef:
Ja leuk he die pennydromen...Ik heb ze nog steeds.
Mijne is: dat ik op mijn verjaardag een mooi Fries paard krijg, die helemaal perfect is, met daarbij een groot weiland, met daarin een stal, mesthoop, hooiopslagplaats, poetsplaats, en er tegenaan gelegen een buitenbak. Haha! Please make my dreams come true Tong uitsteken

Kan allemaal gebeuren hoor! je kunt je eigen dromen waar maken, heb ik ook gedaan en heb nu dat wat jij beschrijft alleen geen fries, maar 2 mooie rijpaarden en een tinkertje...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:55

Ik speelde vroeger altijd Jurassicpark met mn neef en broer, zou ik dan ooit mn eigen dino krijgen? Clown

Verder ben ik eerlijk gezegd nooit zo heel penny geweest, heb leren rijden op een privépaard op een pensionstal met allemaal 'oude mensen'. Clown Dus mij is het niet gegunt om penny te weten. Clown
Wel altijd die dromen gehad, ik had dan gewoon een hele stal vol paarden. Quarters, Fjorden, Tinkers, Arabieren, Newforesters, Friezen, Kwpn'ers. Ik wilde altijd alles in mn dromen. Bloos
(Had wel een hele mooie stal toen trouwens)
Naja, mijn ultieme pennydroom komt over een tijdje wel uit. Dan koop ik mijn pennypony, een zwarte nfmerrie die een heule dikke grasbuik heeft, voor alles bang is en alle kante op schrikt, vroeger mishandelt is, maar waar ik oh zo'n geweldige band mee heb gehad. Helaas na 4 jaar gestopt met verzorgen daar door privé omstandigheden, en nu 2 jaar later mis ik haar nog steeds. Dus ooit zal ze van mij zijn. Misschien niet wat ik vroeger droomde met de mooiste en beste paarden, maar wel de pony waar ik één mee was, de pony waar ik miljoenen voor over heb. (word dan wel flink rood staan als ze miljoenen vragen..) Nagelbijten / Gniffelen

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 00:58

hahaha heel herkenbaar!! ik was ervan overtuigd dat er makkelijk een pony in de achtertuin kon, die was namelijk twee keer zo groot als een stal dus ja dat kon makkelijk. en ik zou dan wel iedere dag met m pony naar het grasveld lopen tegnover om te laten spelen. pony's en honden waren voor mij bijna hetzelfde haha.

en ook dat huilen en krijsend naar je kamer rennen als je ouders weer eens zeiden dat het echt niet kon. ik snapte het dus echt niet we hadden toch genoeg geld. geweldig als ik er nu over na denk.

* al heb ik natuurlijk nog steeds de droom dat mijn pa me ooit een paard cadeau doet ma goed Tong uitsteken *

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:04

ik droomde vroeger altijd dat als ik in de auto zat, dat m'n arabische zwarte hengst mee gallopeerde, langs de snelweg! Clown

en natuurlijk elk jaar dat ze voor de deur zouden staan met een arabische zwarte hengst ! Vork

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:19

en dat ik naar school werd gebracht naar mijn arabieren hengst, hij even stoer ging stijgeren met mij erop dat iedereen dacht: woow
en dat ik aan het einde van de les floot en dat die me dan in volle gallop kwam ophalen natuurlijk..

dus:P

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 00:20

Wat heeft iedereen toch met die Arabieren hengsten :p

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 11:38

Jennylicious schreef:
Wat heeft iedereen toch met die Arabieren hengsten :p

Duidelijk de (natte) Penny droom van menig jong meisje... Clown

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:55

Heeeeel herkenbaar! Wij hadden een groot konijnenhok met een klein schuurtje eraan, ik vond altijd dat daar best een pony inpaste. Grappig want nu hebben we een stuk weiland erbij en hangt mijn hoofdstel in datzelfde schuurtje.

Ik moest ook elk jaar janken op de paardenmarkt, had altijd het idee: dit jaar gaat het lukken...

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:59

Via mijn nichtje ben ik begonnen met barbiepaarden (ik had er een stuk of 10 en een grote houten stal) en daarna kwam het stokpaard. en de klompen, en de hindernissen. En mijn god, ik ging er nog mee p straat en naar het bos. Mijn nichtje kreeg al snal een eigen paard, wat ik vreselijk vond, want ik mocht van mijn ouders nieteens op paardrijden.
Toen ik toen ik 12 was en wel mocht rijden had ik besloten dat ik het beste een paard van de dierenbescherming kon kopen, want die waren goedkoop en dan deed ik nog iets goeds.

Ik heb tot nu toe geen eigen paard, maar vaak met sinterklaas gaven mijn ouders mij wel 'hints', zoals een kratje met een stukje wei erin, of wortels. Helaas zijn die hints wel voor de grap, een eigen paard komt er nog echt niet.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 12:59

haha herkenbaar alleen ik kwam altijd met mijn verzorgshetten aanwandelen, bij ons de pad op en dan mooi is die he, lief he, hij is te koop anders hebben we hem onderant op ons bord maar helaas nooit kreeg ik er een, nu komt min droom uit Lachen

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 13:33

Geweldige verhalen hier ROFL Dan durf ik mijn Pennydromen ook wel neer te zetten want ik was ook echt erg vroeger, maar tussen al die andere verhalen valt het misschien niet zo op Schijnheilig

* Ik verzon altijd mijn eigen maneges, kladderde complete schriften vol met tekeningen van de indeling van de stallen, namen en beschrijvingen van de paarden, inclusief prikbord met zelf verzonnen briefjes ROFL
* Ik speelde te pas en te onpas paardje, nam het paard zelfs mee naar mijn opa & oma *ahum* Galoppeerde de hele tuin door in uitgestrekte draf en verzamelde galop.
* Voor buitenstaander moet het er ook wel heel vreemd hebben uitgezien want ik poetste dat paard dus ook altijd netjes, met alle borstels die ik thuis had. Paard stond dan ook netjes vast aan mijn kast o.i.d. Oftewel, ik was gewoon lucht aan het poetsen Bloos
* Zelfs op de basisschool speelde ik met een paar andere meisjes paardje, we hadden allemaal onze eigen stallen, elk raam was een stal ROFL
* Elke hindernis (lantaarnpaal, drempel) moest natuurlijk in verlichte zit genomen worden Haha!
* Als we in het bos of op het strand aan het wandelen waren, hoopte ik altijd dat er een losgebroken paard langs zou komen wat ik dan natuurlijk zou vangen en kon berijden Bloos En vervolgens natuurlijk dat paard mogen blijven rijden als we eenmaal de ruiter weer hadden gevonden *LOL*
* Had ook de nodige speelgoedpaardjes waar ik uren zoet mee was.

Gek genoeg ben ik nooit echt actief op zoek geweest naar een eigen paard. Wel hing ik altijd uuuuren rond op de manege, alle pony's poetsen e.d. En dat eigen paard gaat er ook niet komen Bloos

Heb wel vorig jaar van mijn vriendengroep een knuffelpaard voor mijn verjaardag gehad ROFL Was kort daarvoor van het paard van een vriendin gevallen en die was op mijn bovenbeen gaan staan, dus liep ik behoorlijk mank. Het leek ze verstandiger als ik het in het vervolg maar bij knuffelpaarden hield en als het dan echt moest, dan moest ik maar eerst proberen vriendjes met ze te worden door ze paardensnoepjes te voeren die ik ook kreeg ROFL

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:12

Urielle schreef:
En emmers met bezems erop in de tuin, de hele middag er zelf overspringen met je 'onzichtbare paard' en in je hoofd een heel springconcours gedaan als zijnde verschillende deelnemers, inclusief barrage en ereronde... ROFL

En zat ik in de trein dan 'sprong' ik in gedachte over alle palen die voorbij kwamen. Dan deed ik in gedachten ook passen verkorten en verlengen want het kwam niet altijd goed uit (en dan had ik vier strafpunten want er vielen balken *LOL* )

Dat komt me heel bekend voor!! Clown Niet alleen in de trein maar ook in de auto was ik een geweldige springruiter (die zelden een noodsprong hoefde te maken omdat ik heel goed oplette en alle passen goed uittelde!) en had ik een geweldig springpaard.. Wat zeg ik.. één, nee joh, ik had er drie, dan kon ik kiezen! Eerst bekeek ik het "parcours" en dan maakte ik mijn keuze! Ze waren ten slotte niet allemaal even ervaren! Huilen van het lachen

(Ik zat op de fiets trouwens ook vaak in verlichte zit, want drempels/gaten/oneffenheden/lijnen op de weg en scheidingen in wegbedekking moesten ook gesproken worden!) Dromen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:31

Ik was (ben) natuurlijk één van die verwende kinderen die bij het huis de paarden had staan Haha! .

Heb wel héél lang gedroomd dat ik eindelijk les mocht nemen.. Mijn ouders wilden het pas als ik 12 jaar was, maar ik had last van een scoliose oid. en mijn therapeut zei dat paardrijden wel heel goed zou zijn daarvoor Ja . En uiteindelijk mocht is dus op les!

Als wij op het schoolplein paardje gingen spelen (en ja, wij hadden échte teugels Ja ) werden er zelfs kinderen aan de lantaarenpaal gebonden, zodat ze niet weg zouden lopen..

Heb ook altijd een eigen manege willen hebben.. (stiekem nog steeds wel Duivel ) Bedacht inderdaad ook altijd alle namen. Mijn little pony's, die ik spaarde, waren dan altijd mijn paarden die ontzettend lief en goed konen rijden.. Mijn manege was dan ook wereld beroemd!

*Heb me wel kapot gelachen om jullie verhalen zeg.. Mijn ouders hadden het wat minder zwaar daarmee, omdat ik dus niks te zeuren had..

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:03

Hahahaha Jaa je mooie hengst die je naar school bracht. Bij mij was het dan net iets realistischer, bij mij kon hij wel de hele tijd op het veldje naast mn basisschool staan. hahaha Echt heeel grappig dit om te lezen en zo zie je ook dat je niet heel raar was met je wilde dromen maar dat bijna iedereen ze heeft!

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 15:03

Mijn droom komt ook ooit nog uit! Dat weet ik zeker!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:13

Maks_ schreef:

de droom dat je hengst op je wacht op het veldje naast je school Vork ?

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 16:19

Cavaliere schreef:
Maks_ schreef:

de droom dat je hengst op je wacht op het veldje naast je school Vork ?

Je weet maar nooit, toch? Tong uitsteken