Drama: pony meegenomen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joepju

Re: Drama: pony meegenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:43

Ik vind het ook een topactie van je! Sta 100% achter je. Als ik in die situatie zou zitten, had ik ook maling aan de wet gehad....en trouwens; ze zullen je heus niet de bak in gooien hoor, en mocht dat wel gebeuren; dan komen wij bokkers je wel ophalen!! haha Vork Vork Vork Vork
We willen natuurlijk wel een fotootje zien van het diertje...ben ik natuurlijk erg benieuwd naar... Haha!
En dat het nog steeds mag om een pony aan een paal te houden vind ik ook onbegrijpelijk... Gestoord

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:48

Lynn_Nikita schreef:
wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?

Hier ben ik het wel mee eens. Jij hebt een eigendom afgenomen van iemand.

Hoe dan ook. Volgensmij is het idd handig dat je bewijzen hebt waarom je de pony hebt afgenomen..

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 20:52

Lynn_Nikita schreef:
wat jij gedaan hebt is gewoon diefstal en kan je voor opgepakt worden!!
ben benieuwd wanneer de inspectie komt
heb je al foto`s gemaakt om te bewijzen hoe je hem aangetroffen hebt?

Als je de politie ervan op de hoogte hebt gesteld is t geen diefstal hoor. Volgens mij valt t dan onder civiel recht. Veel foto's maken zodat je bewijs materiaal kan laten zien. Sterkte ermee!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:38

hey carole, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen sterkte met het purkje! OK dan!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:40

Ik zie het anders, ik heb het niet in eigendom genomen, ik wil die pony helemaal niet houden.Ook heb ik in het belang van de pony gehandeld en niet in mijn eigen belang. Daarom heb ik juist zelf de politie gevraagd om direct te komen kijken.

Ik hoop eigenlijk maar 1 ding dat het beestje het beter krijgt als dat het diertje tot nu toe gehad heeft. Ik heb niets met mijn buurman maar als hij beloofd vanaf nu goed voor haar te zorgen in het bijzijn van de inspectie, geef ik het dier direct af. wel zou ik dan melden dat ik het wel heel scherp in de gaten ga houden omdat ik gezien de geschiedenis niet zoveel vertrouwen meer heb.

Maar het welzijn van dit diertje was de aanleiding en dat moet ook het del blijven. De rest is bijzaak, denk ik.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:42

Cayenne schreef:
Ik snap je wel, maar wat jij doet is diefstal.
Het dier is nou eenmaal niet van jou, en daar zal je vanaf moeten blijven. Je maakt het nu alleen maar moeilijker.
Nogmaals, ik vind het echt bewonderingswaardig wat je hebt gedaan hoor! Echt heel knap van je.
Maar je bent nu zelf ook fout geweest. Dat zal niet helpen om het recht te laten zegevieren.

Hier ben ik het toch wel mee eens.
Ik bewonder enorm wat je voor die pony doet en over hebt, maar je kan niet zomaar een pony bij iemand wegnemen!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:43

Het was niet zomaar.....

En ik heb niet iemand zijn eigendom afgenomen, ik bied opvang aan een dier in nood.

Ik sta er gewoon helemaal achter. als hij immers zijn dier goed verzorgd en er toezicht ophoud, was deze actie niet nodig geweest en zeer beslist niet gebeurd.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 27-02-08 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:44

heel goed gedaan!!!diefstal???kom nou,het duurt twee dagen voordat ze erachter waren,als jij niet had gehandeld was het misschien anders afgelopen,een pony kan geen twee dagen zonder water.....harstikke goed gedaan hoor!!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 21:53

hmm aan de ene kant: respect! jij hebt hier duidelijk gehandeld met het welzijn van de pony voorop! Wat ik erg moedig en nobel van je vindt.
Aan de andere kant, je haalt je heel wat op de hals!
Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:01

Bewijzen zijn er wel maar daar wil ik voordat de inspecteur van de dierenbescherming is geweest, in het belang van de pony, nu niet op vooruit lopen.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:06

Misschien een goede actie, maar ook een Shetlander leeft niet van lucht alleen, dus als hij/zij er nog best goed uitzag, zal er toch wel eens iemand naar gekeken hebben.
Mijn voorkeur heeft het ook niet om een pony aan een paal vast te zetten, maar Shetjes kunnen echte ontsnappingsmonsters zijn en dan is dit misschien de enige oplossing.
Ik meen wel eens meer van jou gelezen te hebben en ook je site wijst erop dat je erg diergericht denkt. Ik hoop dat je er geen problemen mee krijgt en ik hoop dat de buurman inziet dat hij misschien beter een ander tehuis voor zijn pony kan zoeken.
Wel jammer dat je niet eerst contact hebt gezocht met de buurvrouw. Zij heeft blijkbaar andere ideeen dan haar man en misschien had zij, zonder tussenkomst van de politie toch iets voor de pony kunnen doen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:10

Ik wil het verhaal wel eens van de andere kant horen.

Zo was er ook ooit iemand die de dierenbescherming had gebeld en ook met ditsoort dingen dreigde.

Wat bleek, die mevrouw dacht dat we nooit kwamen, nou was mijn moeder net geopereerd en zat ik lange dagen op school, s'ochtend vroeg werden de paarden gevoerd en savonds tegen het donker.

Ik snap van haar kant best waarom ze zich zorgen maakte, maar toch niet leuk om dat later terug te horen dat iemand zonder jouw weten je paarden wel even wilde gaan voeren met weet-ik-veel-wat, wie weet wat nog meer...

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:15

ik vind het wel een strakke actie, meer om naar die mensen een statement te maken, zodat ze inzien dat het echt niet kan zoals hun met de pony omgaan.
maar anderzijds vraag ik me af of je niet gewoon dagelijks naar de pony had kunnen lopen, de ketting goeddoen, het halster losser zetten, en water geven.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:26

Ik heb naar eer en geweten gehandeld in het belang van de pony, niets meer en niets minder. Ongeacht de eigenaar.

Een paard van en ander ongevraagd verzorgen lijkt mij geen optie omdat je op het terrein van iemand anders komt. Bovendien heb ik de buurman toen zijn paarden weer eens uitgebroken waren achter een slechte omheining, wel verteld wat ik vind. Toen zei hij zonder blikken of blozen en zonder schaamte `Als je vind dat ik het niet goed doe, moet je de dierenbescherming maar bellen` Dat heb ik toen maar weer eens gedaan. Dit is overigens al een tijd geleden

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:30

voor de pony hoop ik in elk geval dat ze niet weer terug naar af hoeft, dus niet vanuit wat ze nu meemaakt weer terug aan de stik met zo weinig verzorging, en geen water.
tuurlijk is het goed wat je voor de pony doet, en idd elke keer op andermans terrein is ook niet oke.
als ze er niet meer wonen zou je kunnen stellen dat ze de pony zo ongeveer achtergelaten hebben? (misschien een tip)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:34

Op de boerderij heeft die buurman gewoon zijn werk. Hij komt er dus dagelijks, zoals maandag en dinsdag ook het geval was. Maar als je niets met paarden hebt, let je er niet op zeker niet als je het druk hebt.

Dat hij niets met paarden heeft kan, daar heb ik geen moeite mee....maar zoek dan iemand anders voor het de pony die het dier verzorgen wil.

Er zijn mensen geweest die dat hebben aangeboden maar ook dar reageert hij negatief op.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 27-02-08 22:37, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:37

Pure diefstal.... Je hebt het dier meegenomen zonder eerst een klacht in te dienen bij eigenaar of DB of politie?? Te gek voor woorden. Kan je nog een aardige duit gaan kosten. En lang geen borstel gezien? Pffff daarvan zijn er veel meer in Nederland. Pony's die buiten staan hoeven ook echt niet geborsteld te worden hoor!

Volgens mij is TS een beetje über bezorgd.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:39

Er is al veel vaker contact geweest met de dierenbescherming en de politie over deze pony.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:40

Ik vind het heel goed dat je het gedaan hebt! Moet ie maar voor z'n pony zorgen. Iemand die zo met zn dier(en?) omgaat zou een verbod moeten krijgen. En dan nog doodleuk bellen of ie weer terug mag komen .. Boos! Ik hoop dat het beestje in beslag wordt genomen door de dierenbescherming ofzo .. in ieder geval dat het goed terecht komt!!

Volgens de wet is het wel diefstal dus ik hoop dat je niet in problemen komt "officieel" is het natuurlijk niet goed wat je gedaan hebt, maar de shet zal er zeker blij mee zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:40

en als ze dat al niet was, waarom dan zo lang wachten?
als zo erg was had al eerder db en politie gebeld kunnen worden, ipv om meteen " in beslag te nemen"
en niet bijvoeren omdat je dan bij ander op terrein moet komen? je kwam er ook om hem in beslag te nemen?
Ik ben bang dat je hie recht nog problemen mee krijgt hoor, ook al was het voor het belang van het paard.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:41

CaroleKlomp schreef:
Er is al veel vaker contact geweest met de dierenbescherming en de politie over deze pony.

Wanneer ga je de pony's en paarden ophalen die nooit buiten komen?

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:41

Nou ik vind het goed wat je gedaan hebt. heb je wel foto's gemaakt van toen je hem ophaalde en van dat ingegroeide halster? Hoe meer bewijs je hebt hoe beter. heb dit zelf ook een keer gedaan, maar dan met een schaap en heb hierbij Dierenbescherming bij ingeschakeld. DA erbij en de volgende dag natuurlijk de poppetjes aan het dansen. Was een handelaar en dacht dat ik wel onder de indruk van zijn dikke lijf zou zijn. Werd ook door politie gezegd dat het geen diefstal was, maar poging om het dier in leven te houden. Schaap heeft dezelfde ochtend nog een spuitje gekregen, was helaas niet meer te reddn, maar echt toppie wat je gedaan hebt. Ik zou het ook zo (weer) doen...

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 22:45

Ik verwacht van niet en ik ben er ook niet bang voor. De pony verkeerde nu in nood en waarschijnlijk heeft ze daar allang gestaan. Ik neem de pony niet in beslag, ik heb hem meegnomen om haar uit haar benarde positie te bevrijden. Had ik dat niet gedaan dat ze er nog langer zo gestaan. Ik kan dat niet aanzien.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:51

maar jhad de pony al vaker gezien
waarom niet meteen aangifte gedaan ipv af te wachten en nu zomaar mee te nemen
ik zeg niet dat ik niet geloof dat de pony hulp nodig heeft hoor.
maar vraag me af waarom niet eerder aangifte is gedaan van mishandeling/verwaarlozing en foto`s gemaakt zijn en opgestuurd naar instellingen of media?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 22:53

Als er al vaker contact is geweest, waarom werd er dan niet opgetreden? En wel toen je hem je toegeëigend had ??