knoflook nutteloos?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-02 16:25

Alles wat je jaar in jaar uit geeft is niet goed maar om knoflook een tijdje te geven tegen vliegen of bv in combinatie met foenegriek voor hoesten is oke. Als je knoflook altijd geeft kan het dus wel degelijk bloedarmoede geven maar dan praat je over een hele lange tijd. Het is goed om af en toe ergens een tijd een toevoeging van te geven als het nodig maar niet het hele jaar door. Betreft kruiden dan.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 00:25

Ik heb op grond van dit topic, en omdat ik nog iets moest hebben, gisteren even met de paardendrogist gebeld.

Het antwoord was dit: Het gerucht dat langdurig knoflook geven schadelijk zou zijn, komt om de zoveel tijd de kop weer opsteken. Meestal komen deze geruchten van Maneges.
De vitamines in knoflook zijn wateroplosbaar en worden bij overdosering gewoon door het dier weer uitgeplast.
Langdurig geven van Knoflook is NIET schadelijk voor het paard...

Natuurlijk wil de paardendrogist verkopen. Maar ik denk ook dat ze wel degelijk weten waar ze over praten, en als knoflook wel schadelijk zou zijn voor het paard, dat er dan duidelijk informatie over gegeven zou worden. Een goede naam van een bedrijf is sneller kapot gemaakt dan het zo'n bedrijf lief is...en soms voor altijd....

Ik denk zomaar niet dat Willeke Offereins haar naam daarvoor op het spel zou zetten....

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-02 18:24

hoi,

ik las net ergens dat foene griek niet zou helpen,ik heb daar wel degelijk goede ervaring mee hoor.
de pony van mijn vriendin heeft cronische bronchitus en door de foene griek heeft zij daar in de winter veel minder last van,als ze geen foen griek krijgt dan moet de dierenarts om de paar weken komen voor een injectie.

ik voer zelf foene/knof met zeewier om mijn pony weer een beetje in orde te krijgen en ben daar zeer over te spreken.
volgend jaar in de winter krijgt zij pavo vital en heeft ze waarschijnlijk de supplementen niet meer nodig.
maar het helpt wel degelijk,al ben ik ook van mening dat alles wat je te veel geeft op den duur schadelijk is.