Geplaatst: 12-12-02 18:02
Hmmm, ik werk vier dagen, woon samen en we doen samen met onze inkomens dus ik heb genoeg geld voor mijn pony en nog zakgeld. Ik heb wel een maximum van 250 euro per maand aan alle vaste kosten (incl. hoefsmid en wormenkuren ) Grote uitgaven als een trailer, zadel etc. spaar ik voor. Het kost mij tijd, naast een drukke baan, dus regelmatig ben ik echt erg moe. Ik heb een verzorgster die mij 1 dag vrij geeft, de andere dag rijden we haar naar les, en kost het mij dus meer tijd. Eigenlijk heb ik het nu redelijk... Af en toe een dagje vrij. Mijn pony staat elke dag buiten, ik mag de stal niet uitmesten omdat het een zaagselstal is, maar die extra kosten zijn geen probleem. Voeren wordt ook gedaan, evenals het water geven deze steenkoude dagen. Ik geef zelf ook wel, maar hij hoeft niets, dus ga ik er maar vanuit dat hij genoeg te drinken krijgt... Ik ben echt blij dat mijn pony elke dag buiten staat, anders had ik er veel meer zorgen om gehad en was ik veel meer tijd kwijt geweest. Nu is alleen even bijvoeren en borstelen ook wel voldoende als het rotweer is, of geen tijd heb of te moe ben...
samantha5
Geplaatst: 12-12-02 19:44
wat ik er voor over heb:
heel veel vrije tijd me hele maandsalaris (ook voor allemaal troep voor hem )
marel
Geplaatst: 12-12-02 19:52
Ik betaal ook een groot gedeelte. Behalve de kosten moet ik veel zelf doen, dus 2 keer per dag er heen. Een all-in stal zou wat dat betreft fijner zijn, maar ik heb het er graag voor over.
Antoinette
Geplaatst: 12-12-02 20:12
Goeie vraag!!
Maar jeetje wat ben ik verwend!! Mijn moeder betaald alles.. De aanschafprijs, stalling, spullen, wedstrijden. Echt alles.
Heel soms kopen mn zus en ik iets kleins. Bandages, sjabrak ofzo.. Maar nou is het de bedoeling als ik een baan heb, dat ik mee ga betalen, of uiteindelijk zelf ga betalen.
Nu verdien ik iets van 150 euro per maand, dat mag ik lekker zelf houden
blancatje
Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 21:23
PS, klein vraagje,... hoe ziet Polly eruit??? En heb je die al lang??? Want mijn liefste verzorgpony heette ook Polly, hij was plots weg, zonder dat ik afscheid kon nemen,... (misschien maar best zo, want anders zou het toch een emotionele boel geweest zijn,...) maar ik zou graag willen weten hoe het met hem gaat,...misschien heb jij hem wel,... wie weet?! (Maar het zal wel niet,... er zijn zoveel Polly's in Nederland waarschijnlijk,...) Is hij wit, ongeveer 17 jaar, ruin, een D-pony,....goede dressuurpony, die wel van springen houdt,... is hij dat??? (Zal wel niet hoor,...)
Groetjes!!!
verana
Geplaatst: 12-12-02 21:25
eerste mijn dag indeling op een maandag:
van 8.30 tot 2.20 naar school om 4 uur werken tot ongeveer 7 a 8 uur 8 uur eten en omkleden 8.30 s'avond naar stal bella doen! 11.00 thuis douchen en huiswerk maken
dit gaat bijna elke dag zo behalve het weekend en dinsdag+vrijdag
mijn loon gaat naar de stal de erst betalen mijn ouders er moest een nieuwe auto komen dus die kwam nu zijn we op zoek naar een trailer!
ik moet er veel voor laten! heb niet echt veel vriendinnen maar dat geeft niet! isabella geeft me er veel voor terug!!!! ik niks ander meer!
ik sta wel op een stal waar alles wordt gedaan en dat is wel heerlijk maar ik doe er ook wel dingen uit vrijewil met dit weer zijn de leidingen bevroren ik geef de paarden water als ik er ben en dat zijn er zo 80 paarden geeft niet vind ik niet erg! rij af en toe ook een paardje als ze weer moeilijk doen!
moet morgen vroeg ook weer heen om 7 uur bea is niet echt lekker dus ik voer de paarden samen met Anoeska
ik krijg er veel voor terug dus ik doe het met liefde
KiWiKo
Geplaatst: 12-12-02 21:35
20 uur per week...............
Gaby
Geplaatst: 12-12-02 22:05
Voor mijn verzorgpony ?
Elke maand betaal ik zowiezo 35 euro. Daarnaast nog al het geld wat ik uitgeef aan spullen voor haar. steeds al ik wat nieuws heb gekocht, is er wel iets anders wat ik moet vervangen. Ik heb een baantje, dat moet wel.
Daarnaast al mijn vrije middagen , met uitzondering van Zondag ( Dat is mijn huiswerkdag ). Dus geef ik veel vrije tijd aan mijn verzorgpony. Ik voel me vaak schuldig tegenover mijn vrienden. Gelukkig zie ik de meeste op school.
rooslover
Geplaatst: 14-12-02 21:30
Mijn vader betaald alles....ik verzorg ze het meeste..dus uitmesten,rijden, poetsen, voeren enz...
Destinietje
Geplaatst: 14-12-02 21:46
Mijn schema is ook school, paard, huiswerk, slapen:) Verder gaat bijna al mijn geld naar hem, en al dat geld is nog laaang niet genoeg, want ik heb nog zoveel voor hem nodig.. Verder moet ik vaak dingen afzeggen, omdat ik naar mijn paard moet:(
ultike
Geplaatst: 14-12-02 21:55
hallo ik heb een vraa ik kom van belgie en ik vraag mij af wat is loon ? ikzelf moet mijn lessen zelf betalen en ik heb geen geld genoeg voor een eigen paard te kopen maar ik doe er heel veel voor!!
Cowgirl
Geplaatst: 14-12-02 22:13
Loon= Salaris= geld wat je van je baas ontvangt na een maand hard werken= niet veel dus
Ik moet laten: dure kleren kopen en een beetje op de centjes letten. Straks helemaal omdat ik misschien het huis uit ga en omdat ik ook voor mezelf graag verre reizen maak.. Dan zal ik de auto moeten inruilen voor iets kleiners.Heb nu een 4x4 suzuki. Maar dat is niet erg mijn paardjes zijn belangrijker.
Franca
Geplaatst: 14-12-02 23:48
Ik moet veel tijd en geld over hebben voor Cheyenne....maar ja....Cheyenne heeft ook veel voor mij over
Rhys
Geplaatst: 14-12-02 23:56
Zoveel als ik kan missen.... dat betekent, dat ik twee bijbaantjes heb heel weinig uitga een beperkte vriendenkring heb nog thuis woon (anders ben ik toch 7 dagen per week thuis om te rijden...dus heeft niet zoveel nut hè) heel erg goed moet plannen ivm studeren...ik zeg weleens, m'n leven bestaat gewoon uit studeren en paarden. Heel veel mensen begrijpen dat niet en dat kan ik me ook wel weer voorstellen, maar ik wil het echt niet anders! (zelfs m'n moeder denkt eigenlijk dat twee paarden rijden en studeren en werken te veel is, maar zolang ik al die tentamens braaf haal...ik heb zelfs plannen nog een derde paard erbij te gaan doen vanaf het voorjaar (wel samen met iemand anders))
araber
Geplaatst: 15-12-02 12:42
ik sta op om 5:15 en loop dan vor dat ik naar school toe moet 2 krantenwijken, en dan naar school als ik thuis kom paard doen. Dan moet ik nog 2 avonden per week hockeyen en zaterdag ik sta in voll pension. Dat betekend dat ik niets hoe te doen eigelijk, Maar mijn paard heeft geen drinkbak mee dus die moet ik steeds vullen, en ik voer hem zelf extra bij. Ik betaal ook alles zelf dus incl. lessen (prive elke week) hoefsmid, en entingen, wormenspuiten enzzzz. Alleen betalen mijn ouders de dierenarts, als die moet komen. En met al mijn bonussen en kerstkaartje hou ik nog wel wat over om spuyllen en alles te kopen.
MilesNF
Geplaatst: 15-12-02 13:33
Qua geld niks, ja af en toe iets leuks, en al mijn kadootjes zijn voor mijn paard, maar ik heb het geluk dat mijn ouders mijn pony+stalling ed voor me betalen. Verder kost het me wel veel tijd, maar ik heb toch nog wel een hoop vrienden, school heeft er wel onder te lijden, maar ja prioriteiten he;)
Machie
Geplaatst: 15-12-02 14:28
Ik betaal alles zelf, mijn ouders vonden het goed dat ik een paard kocht, maar danmoest ik ook alles zelf betalen!!!!
Pink_Horizon
Geplaatst: 15-12-02 15:02
Ik betaal mijn pony ook helemaal zelf. Daar werk ik voor. verder uiteraard veel tijd afgeven, maar dat heb ik er graag voorover
steeffie
Geplaatst: 15-12-02 21:34
Ik heb gelukkig hele lieve ouders die mijn paard en zadel betaald hebben, en alle vast kosten betalen (stalling, dierenarts, hoefsmid, verzekering, dat gedoe). Ik moet zelf alleen de spullen voor Sher kopen. Verder kost Sher heel veel tijd, ik heb wel mazzel dat ze in vol pension staat, maar dan nog ben ik minstens een uur per dag bij Sher, meestal langer. Daarbij hebben we dit jaar ook nog eens vreselijk veel huiswerk , mijn school lijdt er eigenlijk ook wel een beetje onder. ( 2 vijfen op mijn rapport, vorig jaar allemaal zevens enzo . Maar ik ben van plan om na de kerst mijn leven te beteren ) Mijn vrienden zie ik eigenlijk alleen op school of op de manege, als ze wat gaan doen vragen ze al niet eens meer of ik mee wil Maar goed ik heb het er allemaal wel voor over
RockyLover
Geplaatst: 16-12-02 20:28
Ik heb alleen 2 verzorgpony's, ze zijn *gratis!* 1 is van de manege en 1 is van de vriendin van mn broer. Ik ben wel aan het sparen (= niets meer kopen, hooguit nieuwe spulletjes voor mn verzorgpony's) Ik cross uit school ook meteen naar de paarden. (Ik heb zelfs geregelt dat ik op 1 dag 2 uur eerder uitben)
Nouvel
Geplaatst: 16-12-02 22:52
Vanaf de eerste dag dat ik mijn paardje heb betaal ik alles zelf aan haar en doe ik ook alles zelf, alleen het voeren niet.
Leo
Geplaatst: 18-12-02 10:19
ik moest er voor alleen naar een nieuwe klas. Heb ik overleefd en nu blijf ik bijna zitten, maar dat ik niet haar schuld, ik besteede gewoon teveel tijd aan haar.......,
Nathalie
Geplaatst: 18-12-02 10:37
Ik heb de afspraak met mijn ouders gemaakt dat zij alles betalen, en ik geen zakgeld krijg. Vanaf dat ik zelf werk, betalen hun de stallings kosten nog voor Camilla en Onyx, en ik de hoefsmid en spullen e.d.
PridesRanch
Geplaatst: 18-12-02 13:06
Ik betaal 'm vooral zelf, krijg weleens de stalkosten van mijn opa, maar in principe is het de bedoeling dat ik hem zelf betaal. Ik ben gek op kleren, maar heb al tijden niet meer geshopt, maar ik heb het over voor Baduh, krijg zoveel terug!
_Charlotte
Geplaatst: 18-12-02 15:37
Anna-Jelly schreef:
mijn dagindeling zegt al iets: school paard huiswerk