Barmat schreef:Wat is nu eigenlijk een logical?
- Iemand die zijn paard lekker op het land zet, maar ook wel inziet dat 6 meter blubber te veel van het goede is en zijn paard dan binnen houd;
- Hetzelfde geldt voor een bevroren plak met levensgevaarlijke toestanden - frisse lucht okee, maar niet tegen elke prijs;
- Iemand die zijn sportpaard scheert omdat het gezonder, beter of mooier is, maar een weidepaardje dat het niet per definitie nodig heeft, gewoon in zijn eigen vachtje laat;
- Iemand die zijn sportpaard van ijzers voorziet maar zijn binnen in de bak hobbel knolletje dat alleen op het zand komt, gewoon lekker blootvoets laat lopen als er geen ijzers nodig zijn (scheelt weer geld);
[...]
Iemand waarbij paardenliefde voorop staat, en die er alles aan doet om zijn paard een fijn leven te bieden, leert van zijn fouten en toe durft te geven dat hij fout zit, maar ook anderen bereid is te leren over paardenwelzijn, zonder te veroordelen of oordelen in het algemeen.
En zeg nu eerlijk, zijn we dat stiekem nu niet allemaal?
Ik vind de voorbeelden die je noemt overigens niet heel goed (met nadruk op ik vind
). Waarom zou je een sportpaard moeten scheren of op ijzers zetten? Naar mijn mening onzin.Het stuk wat je er onder schrijft ben ik het zeker wel mee eens. Maar met name het stukje oordelen en veroordelen achterwege laten blijkt voor een hoop mensen nogal lastig helaas.

(jouw onderschrift)

eindelijk een plekje!