Hij wil de stallen niet uitmesten.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jillie1994

Re: Hij wil de stallen niet uitmesten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:16

- Hoeveel dagen komen jullie?
2 tot 3 dagen in de week.
- Is het wellicht mogelijk om voor de andere dagen iemand anders te zoeken, die aansluit bij jullie ideeën en meedraaid in het rooster van voldoende beweging.
Dit wil hij niet, hij wou eerst ons 2 ook niet, maar dat is toch nog goed gekomen.
- Heeft hij de mogelijkheid de dieren elke dag te mesten?
Ja, soms even een dagje niet, maar voor de rest moet het kunnen.
- Is er een mogelijkheid om een deur op te laten zodat er een frisse bries door de stal kan?
Dit heeft hij soms al, mijn vriendin en ik doen altijd de luikjes (raampjes) al open, en hij soms de grote luik van de deur, maar ze krijgen dan nog geen beweging, en ze staan nog steeds nat.
En in een natte stal krijgen ze ook mok, althans, Meike wel.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:18

linda_arnold schreef:
Ik vind het wel een beetje apart dat jij als 13 jarige de Fries wel kan 'houden' en hij...............(geen idee wat voor type het is niet).........Daarbij kan een hengstenketting onder de kin van de merrie ook een oplossing zijn ipv een touw door haar mond

Ik kan Meike ook niet houden, ze rukt zich regelmatig los, ik probeer vast te houden maar dit lukt dan gewoonweg niet.
en hij heeft alleen maar normale halstertouwen en 1 met een paniekhaak, hij gaat hiervoor ook geen hengstenketting voor kopen.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:26

Ik denk dat je gewoon heel eerlijk moet zijn naar jezelf;

Ik denk niet dat jij deze man kunt 'bekeren' tot de meest 'geweldige' paardenhouder. Je gaat nu naar het betere weer, wellicht kunnen ze binnenkort weer voor een paar uur naar buiten.................,maar volgend jaar loop je waarschijnlijk tegen hetzelfde probleem.

Wil je dit wel?Je zult het waarschijnlijk niet kunnen veranderen en vroeg of laat gaat dat botsen....

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:30

Ik zal hem zeker voor volgend jaar proberen overhalen de paarden 24/7 buiten te laten staan, ik zal dan even een site op zoeken waarin staat dat het wel kan en het hem laten zien.
Want ik hou erg veel van ze, en wil ze dus niet kwijt, vandaar dit topic ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:59

VSW --> VP.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:01

jillie1994 schreef:
Ik zal hem zeker voor volgend jaar proberen overhalen de paarden 24/7 buiten te laten staan, ik zal dan even een site op zoeken waarin staat dat het wel kan en het hem laten zien.
Want ik hou erg veel van ze, en wil ze dus niet kwijt, vandaar dit topic ook.

Laat hem eens wat uitdraaien lezen van paardnatuurlijk.nl. Daar staat een heeeeele hoop in, waarin het hem als eigenaar "gemakkelijk" wordt gemaakt, althans zo kan je het brengen. Ondertussen zijn de paarden geholpen. Wil hij dat niet, denk ik toch dat je een x foto's kan gaan maken en die overdragen aan de db. Die paarden verdienen echt beter, en geloof me, een natte wei is ergens nog te verkiezen boven een hele dag in urinezuur staan. Een natte wei is ook niet alles, maar dan krijgen ze nog beweging zodat de straal nog doorbloed wordt terwijl alles stilligt als ze op stal staan. En stro duur!!?!?!? Geen dieren nemen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stoom uit je oren Extreme duivel

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:20

jillie1994 schreef:
Ik kan Meike ook niet houden, ze rukt zich regelmatig los, ik probeer vast te houden maar dit lukt dan gewoonweg niet.
en hij heeft alleen maar normale halstertouwen en 1 met een paniekhaak, hij gaat hiervoor ook geen hengstenketting voor kopen.

een hengstenkettig is echt zo duur nog niet...
ik zou gewoon tegen de eigenaar zeggen dat je graag wilt dat hij deze een aanschaft (zo nodig kunnen jullie hem in overleg nog gaan halen en het bonnetje meenemen voor het geld)
je moet ook denken aan je eigen veiligheid. en als je hem niet kan houden wordt zo'n paard nooit braaf in de hand. zeker niet als ze in de gaten krijgen dat als ze gek doen zo los breken.

paard in de ene hand zweepje of touwtje in de andere hand en voor het paardje houden zodat het paardje jou niet voorbij loopt.

en wta betreft dat stallen uitmesten is echt schandalig, hier moet je het toch echt nog eens duidelijk met de eigenaar over hebben.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 17:40

24/7 is niet mogelijk in de winter, hij heeft land, dat is veenland, maar vandaag heeft hij in opdracht van ons wel de stallen uitgemest.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 20:04

hoe heeft hij het nu gedaan dan?
paarden omstebeurt in een lege stal gezet, zoiets?
of zijn ze (allemaal) naar buiten geweest?
het voorjaar komt er ook weer aan, met zon, zoals het weer nu is kunnen de paarden (die volgens hem dus geen wintervacht hebben) prima naar buiten!
ik hoop voor jullie dat het helemaal goed komt!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 20:34

Marigold schreef:
hoe heeft hij het nu gedaan dan?
paarden omstebeurt in een lege stal gezet, zoiets?
of zijn ze (allemaal) naar buiten geweest?
het voorjaar komt er ook weer aan, met zon, zoals het weer nu is kunnen de paarden (die volgens hem dus geen wintervacht hebben) prima naar buiten!
ik hoop voor jullie dat het helemaal goed komt!

De oudste 2 zijn buiten geweest, maar Meike durf ik echt niet aan, en aangezien ik dit gevoel heb, moet ik het helemaal niet doen.
En de eigenaar heeft Meike toen in de stal gezet van Marianne, die toen buiten stond.
Toen Marianne weer naar binnen kwam stond Meike weer in haar eigen box.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 11:16

Endus heeft Meike haar benen niet kunnen strekken waardoor ze alleen nog maar onhandelbaarder zal worden. Is er niet een mogelijkheid dat jullie haar een x op een of andere manier buiten gooien, en als ze uitgeraasd is mee gaan oefenen dmv grondwerk, vaak laten stoppen en naar je laten luisteren? Dan zal ze wrs hanteerbaarder worden en kan je laten zien hoe het wel moet..

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 21:40

ik weet wel wat ik moet doen maar voor ons gevoel helpt het niet ,, en die man die zo vaag doet heeft een lichamelijke beperking Gaaaap dus dat zit wel even anders ,, liever zeg ik dit niet maar dat is wel een reden die een belangrijke rol speeld Boos!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 09:40

Grondwerk helpt wel degelijk, als je weet waar je mee bezig bent en hoe te handelen. En als hij een dusdanige lichamelijke beperking heeft dat hij niet in staat blijkt te zijn om voor de paarden te zorgen had hij op voorhand er geen moeten nemen. Ik heb zelf ook mijn beperkingen, en ik weet heeeeel zeker dat hier nog veel meer mensen zijn met een beperking. Ergo: als hij niet voor de dieren kan zorgen zit er niets anders op dan naar de inspectie te stappen ben ik bang. Veranderen zal hij niet, dus de paarden zullen het alleen maar slechter en slechter gaan krijgen....

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 21:13

Ik heb een tijdje een 2 jarig friesje gedaan.
Als je haar uit het Weiland haalde flipte ze ook helemaal. (Was namenlijk nooit zo goed in de hand geweest, weinig mee gedaan)

Het hoeft er dus niet persé aan teliggen dat ze op stal staat.
Is er geen mogelijk tot inloopstal?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 21:25

Romytjuuh schreef:
Ik heb een tijdje een 2 jarig friesje gedaan.
Als je haar uit het Weiland haalde flipte ze ook helemaal. (Was namenlijk nooit zo goed in de hand geweest, weinig mee gedaan)

Het hoeft er dus niet persé aan teliggen dat ze op stal staat.
Is er geen mogelijk tot inloopstal?

Toen ze in de zomer buitenstond, was ze makkelijk in de hand.
Nu ze in stal staat, dus helemaal niet.