waterleidingen bevroren

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 18:18

Grr wij hebben hier dus ook de waterleiding afgesloten en nu moet ik telkens met emmers slepen. Dat is me een pokke werk! Wordt er gek van.. En me pony's drinken ook niet een klein beetje.. nee gelijk 2 emmers water achter elkaar! Ik blijf heen en weer lopen. Ach je moet er wat voor over hebben maar nu ben ik het al zat.. De winter is leuk maar ben toch wel denk ik voor de zomer Knipoog Ach als er sneeuw komt te liggen is het weer goed gemaakt.. Schijnheilig

Tess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:05

Ach het heeft toch wel wat, bij ons is ook de waterleiding bevroren, dus ook sjouwen met emmers.
We wonen nou eenmaal in Nederland en dat heeft zo zijn nadelen Frusty .
In de zomer is het ook niet alles, hebben we weer dazen en schurende paarden Huilen .

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:23

gelukkig zijn de waterleidingen bij ons op stal wel geisoleerd en verwarmd Haha!
ik heb jaren moeten slepen met emmers/bakken/kruiwagens met water Boos!
alleen de bakjes zaten wat dicht maar een beetje warm water erop en het ijs was weg en het water stroomde weer
ik heb medelijden met jullie allemaal, al dat gesjouw met water Schijnheilig
toedeledoki
gillian

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 19:27

Bij ons is ook al het water afgesloten, maar gelukkig doet het stalpersoneel bij ons water rondbrengen. Hebben ze een heel handig wagentje voor

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:21

een blok hout in het water helpt wel wat tegen het bevriezen, ik heb helaas geen geschikt stuk hout, dus gooi naast koud water er elke morgen en avond een halve emmer heet water bij, drinkt het niet zo koud en bevriest het minder snel

tsjeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 20:32

Ik heb afgelopen zondag al afgetapt uit voorzorg.
Op stal een grote ton gevuld met water en daar uit de emmers vullen.
Scheelt een hoop tilwerk en makkelijk bijvullen door middel van een tuinslang van uit het huis.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 22:07

Bij ons zijn toevallig vanmiddag de leidingen bevroren. Met heet water aan de slag geweest en toen waren ze weer vrij. Kom ik vanavond op stal, zitten ze weer dicht! Inmiddels zijn ze weer vrij en zit er een wollen deken omheen en staat er een baal stro tegenaan *hoop* *hoop*

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:36

Ja idd Boos! Ik heb dus ook een gruwelijke hekelijk aan de winter. Van ons zijn ze gister afgesloten. De staleigenaresse geeft ze water en als ik kom dan geef ik ze ook nog. Bij Metel heb ik een bak opgehangen met water erin. Beter iets dan niets. Bij Armanda kan dat helaas niet. Ik kan de bak namelijk niet aan de stal bevestigen Boos! Frusty Hopen maar dat dit snel afgelopen is, baal er enorm van....

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 09:45

Bij ons zijn sinds zondag alle waterbakken al bevroren. Het is me zondag gelukt om met heet water de waterbak van Omar te ontdooien maar in de nacht van zondag op maandag was hij weer helemaal bevroren. Er wordt bij ons op stal 's ochtends en 's avonds na het voeren water rondgebracht en zelf geef ik ook water en heb een grote cementbak in zijn stal gezet. Het probleem is dat hij daar gisteren in gemest heeft.

Gisteravond wel erg geschrokken want hij begon gulzig te drinken en begon zicht opeens raar te gedragen... ging snuffelen in de hoek en staan "bedelen" met zijn been richting muur en toen zijn achterbeen optillen en opeens plofte hij op de grond... ik helemaal in paniek want Omar heeft nog nooit koliek gehad, bleek dat hij kramp had van het koude water Boos! en te gulzig gedronken in 1 keer... gelukkig ging het daarna weer over en ben ik met hem gaan wandelen en was hij weer helemaal zichzelf... Vanavond maar een jerrycan met heet water mee naar stal nemen om te mengen met het koude water.

Ik haat de winter geef mij ook maar de lente

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:20

Die van ons zijn ook bevroren. Nu staat in iedere box zo'n grote kuip en krijgen de paarden daaruit water.....
Wat dat betreft ben ik blij dat het nog niet sneeuwt....dan kunnen de paarden ook niet meer hun stal uit....

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 13:26

Zoals lusitano al zei zijn bij ons de leidingen bevroren dus dat betekent lekker met emmers lopen (en ach we hebben maar 32 paarden staan). Maar goed vele handen maken licht werk!! Gisteravond waren we met zijn vieren bezig.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 15:08

Bij ons zijn ze ook sinds gister afgesloten Boos!
Ik hoef gelukkig alleen `s avonds water te geven, overdag doet het personeel van de manege het. Anders had Flair namelijk pech gehad want ik kan alleen `s avonds naar haar toe.

Zaterdag verhuizen met Flair, ik hoop dat daar de waterleiding geisoleerd is Lachen voor zover als ik weet heb ik daar in 10 jaar nog nooit een bevroren waterleiding gezien in de binnenstallen.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 21:38

tja,bij ons is de drinkbak dus ook bevroren en alle kraantjes doen het niet meer dus als ik m'n pony water wil geven en de stalbaas is niet thuis.......geen water voor jordy en jordy drinkt me ook heel wat! ik baal er heel erg van! gelukkig heb ik kinderen op stal die de hele dag door de paardjes water geven!