Waar en hoe zijn jullie aan je paard gekomen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 01:46

Afbeelding
Het was mijn verlovingscadeau Lachen Gekregen dus ....

Afbeelding

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 05:03

Het was een jaar geleden in Augustus. In Juli hadden we hier de kermis met de paardenshows. We leerden toen een familie kennen die Appaloosa's had. We raakten aan de praat en een paar daagjes later ging ik naar haar paarden kijken. Ik was op slag verliefd op DC maar kon haar toen niet echt veroorloven. In Augustus hebben we haar dan eindleijk gekocht.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:08

Hoe ik aan Tjo ben gekomen:
Ik wilde graag een jonge fjord hebben en zag een advertentie op fjordennet waar zij werd aangeboden samen met dr moeder ivm studie.
Ben wezen kijken en was meteen verkocht. Na een week nog eens wezen kijken en praten (dan ben je al wat nuchterder en van die rose wolk af) maar was nog steeds weg van haar.
2 maanden later is ze gebracht (ivm verhuizing van mezelf) en gaat nooit meer weg. Heb haar inmiddels alweer bijna 3 jaar.
Tis echt een superpaard geworden in alle opzichten. Ik heb leuk contact met de fokkers (vorige eigenaren) en de eigenaren van moeder, oma en overige familileden.
Kort maar krachtig!

Viv

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 09:16

Mijn paarden waren steeds de eerste waar ik naar ging kijken. Ik schift de advertenties, waarbij voor mij afstamming en hoogte van belang zijn. Als het telefoon-gesprek met de eigenaar bevalt ga ik kijken en zo:

Roemer was toendertijd het eerste paard waar we daadwerkelijk naar gingen kijken, hij was toen 3 en net zadelmak. Hij werd verkocht door de fokker. Het was een mooie maar wat slungelige grote bruine (1.73m) met mooie gangen. Ik was direct verkocht en na de keuring hebben we hem opgehaald. Een jaar later hebben we toen zijn volle broer Zoronto gehaald bij dezelfde fokker omdat Roemer zo goed ging. Beide paarden zijn uiteindelijk lichte toer geworden en Zoronto is daarvoor nog NBVR kampioen in het Z geworden. Geen slechte keus dus.

Nadat Roemer overleden was wilde ik er graag een merrie bijhebben om evt in de toekomst een veulen te fokken. Met de hengstenindexen in de hand heb ik alle advertenties gespeld in de hoefslag en de strengen. Mijn oog viel op de 2 jarige cabochon met een aantal keren keur en pref in de moederlijn. Ik ben gaan kijken naar het toen nog kleine vosje dat een supergave draf liet zien. De fokker overtuigde me dat ze zeker 1.68m ging worden en ik heb hem op zijn woord geloofd. Achteraf heeft hij gelijk gekregen en is ze nu 1.68m. Ze is op de provinciale keuring ster geworden met een bijna kopplaats (uiteindelijk 2e geplaatst) en inmiddels heeft ze een onwijs gaaf merrrieveulen van 007. Dus ook dit keer was het geen miskoop.

Max heb ik van een advertentie op Horses. Ik had een gevraagd advertentie geplaatst waarin ik een leuk paard zocht voor een normale prijs. Daarop reageerde onder andere de eigenaar van Max, het verhaal erbij klonk goed en de prijs was niet al te hoog. De afstamming, hoewel springbloed, stond me aan, evenals de maat (1.68m). Ik ben gaan kijken en hoewel het niet echt liefde op het eerste gezicht was heb ik hem toch gekocht eigenlijk vooral door de goede motor van achteren. Uiteindelijk ben ik hartstikke blij met hem. Het is echt een allround paard dat ontzettend graag werkt en waar ik alles mee kan doen. Door de dressuurtraining van het afgelopen jaar begint hij zelfs mooi uit te groeien en gaat zelfs naar mooi type dressuurpaard.

Als ik alle zoekverhalen van iedereen lees vraag ik me af heb ik nou steeds zo'n geluk of zie ik gewoon in ieder paard wel iets goeds Verward . Als ik aan andere mensen vertel dat ik in de afgelopen 20 jaar 4 paarden op deze manier gekocht heb (dus zonder 'vergelijkings'materiaal) dan verklaren ze me voor gek. Maar toch hebben geen van de paarden me teleurgesteld.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 11:43

*hmz* ik merk nu dat ik mijn verhaal te lang vind om te lezen. Scheve mond

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 12:54

Yorghos:
Ik had een jaar lang hard gewerkt en al mijn verdiende centjes gespaard. Eindelijk had ik genoeg geld en heb ik een afspraak gemaakt met een handelaar waarmee ik al eerder contact had gehad.
Mijn ouders gingen mee om mij te behoeden van een overhaaste aankoop en ik had mijn centjes ook wijselijk thuis gelaten. Ik ging tenslotte alleen maar kijken... Haha!
Bij de handelaar aangekomen dronken we eerst iets en vertelde ik wat ik zocht: een grote tinker, liefst een merrie en goed bereden, vanaf een jaar of 5. Hij had wel een paar dieren staan die aan mijn wensen voldeden, maar ik wilde de anderen ook graag zien.
Na 3 weilanden met tinkies te zijn afgereden had ik mijn droompaard nog niet gezien. Het waren stuk voor stuk leuke dieren, maar de klik bleef uit. Tot we bij de stal kwamen met de net aangekomen tinkies. De handelaar stond mij net een 5 jarige driekleurruin te laten zien toen ik opeens een hoofd op mijn schouder voelde.
Ik keek om en daar stond Yorghos. Een 2 jarige ruin, onverzorgd en met een dikke wintervacht, maar een superlief koppie. Ik was meteen verliefd. Ik vroeg de handelaar hem even uit de stal te halen en ik vond hem echt geweldig. De tekening vond ik super, hij was alleen wat kleiner dan de bedoeling was (1.48) en erg jong. Maar ik wilde hem en geen andere.
Mijn vader is naar het dorp gereden om geld voor een aanbetaling op te halen en ik stond intussen te kwijlen voor de stal. Ik had een paard! Nu moest ik alleen nog stalling vinden en dan mocht hij mee naar huis.
Een week later had ik een leuke stal voor hem gevonden en weer een week later konden we Yorghos ophalen. Dit is alweer 4 jaar geleden en ik ben nog steeds blij met mijn paardje!

Kaylo:
Mijn zusje reed ook al een paar jaar paard en ook zij wilde graag op Yorghos rijden. In het begin vond ik dat niet zo erg, ik gunde het haar wel. Maar toch was het mijn paardje en die moest ik nu delen...
Dus besloot ik in maart 2000 dat ik wel genoeg geld had om er een tweede paardje bij te kopen voor mijn zusje. Ik had alleen 1 eis: het moest weer een tinker worden. Verder mocht mijn zusje binnen een bepaald budget zelf een leuk beestje uitzoeken.
Weer op weg naar een handelaar dus, een andere deze keer. Hij had 4 tinkers staan, waarvan hij er eentje afraadde. Die was nogal sterk en onstuimig en dus waarschijnlijk niet zo geschikt vor ijn zusje, die toen 12 was.
De eerste tinker die we mochten proberen was een 5 jarige ruin, klein maatje en met erg veel wit. Ik vond hem zelf niet zo leuk, maar mijn zusje was er weg van. De andere tinkies wilde ze niet eens meer proberen. Het moest deze worden en geen andere!
We hebben een afspraak gemaakt om het beestje te laten keuren en een week later werd hij goedgekeurd. We hebben hem toen meteen mee naar huis genomen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:16

In september 1999 kreeg het zusje (Cynthia) van mijn beste vriendin (Nicole) een eigen Tinkertje omdat ze te groot werd voor hun C-pony en ook niet zo goed met deze pony overweg kon. Toen ze Lowara bij de handelaar gingen ophalen was er toevallig een VA aanwezig die haar nog even opvoelde. En wat bleek? Mevrouw was zo'n 3 maanden drachtig. De ouders van Nicole en Cynthia kregen nog de keus om de koop ongedaan te maken en een ander Tinkertje uit te zoeken maar Cynthia wilde geen ander dus Lowara werd toch maar ingeladen en zo hadden ze dus 2 voor de prijs van 1 Haha! Maar goed, ik kwam (en kom) daar zeer vaak over de vloer (heb zo'n beetje alle sleutels van het huis en de stallen en weet alles daar in huis te vinden zonder al te lang te zoeken Tong uitsteken ) en langzaam begon de moeder van Nicole er steeds vaker over te hebben dat ik de eerste keus had als het veulen er was Verward Heb nog een hele tijd geprobeerd de boot af te houden (ik was immers student en doordeweeks zat ik in Leiden) totdat het veulen er zelf was..... Het was een merrietje, 3kleur, ontzettend lange benen en eigenlijk best wel lelijk maar zo'n ontzettend ondeugend en lief koppie! Lovers Tja, daar ga je dan..... aan mijn ouders had ik ook al niks wat steun betreft om te weigeren. Die vonden het ook alleen maar een schattig beestje. Nadat ik die zomervakantie van 2000 3 weken op het huis+beestenboel had gepast en dus 3 weken elke dag met dat kleine humpje was omgegaan was ik helemaal verkocht! Fayette zou mijn paardje worden!! Alle andere geinteresseerden konden opzouten Haha! Dus toen hebben we een letterlijk vriendenprijsje afgesproken en sinds 1 oktober 2000 ben ik de trotse eigenares van mijn eigen Tinkertje.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 13:29

Even een aantal in het kort:

Aagje,
we wilden graag een Fries en een kennis van mijn oom heeft nogal actief in de Friezen fokkerij gezeten, hij wist dat Constant in Wijdewormer een paar jonge merries weg wilde doen, de merries waren niet van zijn eigen hengsten en hij wilde liever alleen nog maar eigen fok aanhouden.
Er stonden toen we gingen kijken 4 stuks enters in de wei, een grote (te groot voor ons), een nogal schraal ding welke ons niet aanstond, eentje die hij niet wilde verkopen omdat ze vermoeden dat het diertje wat mankeerde (lag extreem veel en maakte geen gezonde indruk) Aag bleef dus over en leek ons het perfecte paard.

Lester:
we hadden net ons nieuwe stekje en konden dus paard aan huis houden, alleen een paard alleen is ook maar alleen en dus zochten we gezelschap.
In eerste instantie een shetje, maar wat heb je aan een shet? Een grotere pony? Tja, als je toch al naar wat groters gaat kijken waarom dan geen paard?
Toen ik hetzelfde weekend een advertentie zag staan in de Telegraaf waarin een paard in Soesterberg werd aangeboden ben ik gaan kijken, daar stond hij, 1.80, sokken, lange manen, geen papieren en was zo dik dat hij nauwelijks kon draven laat staan galopperen, het rijden moest in een wei gebeuren met een ponyzadel welke op de schoft drukte...
Toch gekocht en (bijna Haha! ) nooit spijt van gehad. Na 2 jaar wedstrijden rijden kwamen we in het M2 en daarin liepen we toch vast, het paard kwam tekort en trok het niet, we haalden sporadisch een puntje maar het was niet leuk meer, daarom heb ik hem verkocht.

Toen ik bovenstaande verkocht mocht ik een nieuw paard,
ik had besloten desnoods honderden paarden te gaan bekijken, mijn nieuwe moest perfect zijn.
Het eerste paard wat ik ging kijken was Ozep...
Was bij een handelaar en voor een 5 jarige kon hij nog nauwelijks wat, een volte was al een monsteropgave, maar het dier sprak me aan. Het was geen liefde op het 1e gezicht maar alles wat ik van een paard verwachtte had hij.

Triumph was stomtoevallig,
ik zou in Nijmegen bij Zep op bezoek gaan en de avond ervoor zag ik een Gribaldi te koop staan met hetzelfde netnr als Zep...
Bleek een gehucht in de buurt te zijn, even met Zep overlegd en die vond het wel leuk om mee te gaan kijken. Gewoon voor de leuk, want ik had geen zin in en nieuw paard en zeker geen 1,5 jarige hengst.
Eenmaal daar was ik gelijk verkocht en heb gelijk ter plekke de boel rondgemaakt.

Jonkvrouw,
ik had op woensdag eens even met mijn vader zitten dagdromen dat het in de toekomst wel leuk zou zijn om KWPN te gaan fokken.
De volgende dag zag ik een El Corona stermerrie te koop met volbloed erachter en drachtig van Flemmingh, aangezien ik altijd weg ben geweest van El Corona en deze maar weinig te koop staan ben ik de volgende dag wezen kijken.
Zaterdag ochtend mijn ouders nog een beetje voorbereid maar die wilden er niets van weten, toch de hele zaterdag stug volgehouden en die avond weer wezen kijken en ik heb haar toch gekocht. Gelukkig mocht ze toch thuis komen te staan Tong uitsteken

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:27

Ik ben aan Gamble als bijrijdpaard gekomen door een advertentie op onze manege. Ik reed er net drie maanden en wilde meer rijden om het beter onder de knie te krijgen. Het klikt enorm met Gamble en mij zozeer zelfs dat we nu bezig zijn om Gamble over te nemen van de eigenaar. We hebben beide onze "eisen" op tafel gelegd en van de week zullen we om de tafel gaan zitten om eruit te komen. (of niet natuurlijk maar daar gaan we niet van uit) Dus als alles goed gaat ben ik zo aan mijn eigen paard gekomen. Klinkt nog wel vreemd hoor als het zover is moeten mijn drie kinderen mama maar even knijpen.
Jullie horen hoe het afloopt, groetjes Gamble

Lautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 14:40

Nadat Dino verkocht was, gingen we op zoek naar een E-pony.
Mijn vader wilde niet helemaal naar de andere kant van Nederland om te kijken.
Na een paar paardjes hier in de omgeving bekeken te hebben en nadat die dus helemaal niets bleken te zijn, was ik het zoeken helemaal zat.
Werd er moedeloos van dat er geen een paardje bij zat dat meteen klikte.

Tot een zaterdagochtend in oktober. Mijn moeder zat met de paardenkrant op schoot en zat de kijken bij de advertenties.

Daar stond de volgende advertentie:
Te koop:
E-pony, Bruine ruin, 5 jaar.
Met papieren.
M-dressuur, B-springen.
Geen handelaren.

Mijn ouders waren meteen enthousiast, ik niet.
Dacht toch dat het weer niks zou worden.
Maar uiteindelijk heeft mijn moeder toch gebeld en heeft ze een afpraak gemaakt om te komen kijken.

Mijn vader had in die tijd gezegd dat hij Amaretto wel een mooie naam zou vinden, als ik een paardje kocht dat nog geen naam had, of geen mooie naam had. (hij drinkt graag zo nu en dan die likeur Lachen )

Toen we die dag bij hem in de stal kwamen, hing er een naambordje op zijn stal: Prins Ameretto (weliswaar met een e ipv een a, maar dat is een foutje geweest van de fokker Haha! )!
Mijn vader vond het gewoon geen toeval meer, dit MOEST hem gewoon worden.

Staldeur open en er bij in en het was liefde op het eerste gezicht! Lovers (bij Karin duurde dat 'iets' langer, haha Haha! ).
Rijden klikte ook super, dus mijn keuze was snel gemaakt!
Retje was voor mij!

Natuurlijk wel eerst op proef gehad en helemaal gekeurd en toen alles goed was, was Ret officieel mijn paardje Lachen.
Nu alweer 5 jaar.....de tijd vliegt!

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:04

WAUW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dacht ik toen ik Sharief ( toen Joop..) zag....Sharief stond in Zuidland waar Flaim toen stond, hij was bestemd voor de verkoop, de mensen waar hij van was hadden geen stal meer geloof ik en daarom stond hij bij "Domira".
Tussen de paarden, een pony van 1.33 kruising welsch/ new forest, 3,5 jaar oud, licht ingereden en net een half jaar daarvoor gecastreerd, stoere lange manen en een gigantisch machogedrag.
CUTE!!!!!... Tong uitsteken
Twee weken later was ik daar weer en heb gevraagd wat ie moest kosten, mocht meteen even uitproberen, YESS!! dacht ik.

HUPSAKEE, bij het opstijgen al de lucht in, maar oke, was vasthouden niet gewend dus poging twee.
Ging goed en reed heerlijk.
Meteen gekocht nadat de geldafspraken waren gemaakt.
Niet laten keuren of iets dergelijks, nee het was hem gewoon. Lovers

Helaas heb ik hem 5 jaar geleden moeten verkopen en daar heb ik heel veel spijt van, maar daar koop ik niks voor natuurlijk, had hem nooit weg moeten doen..

Maar goed, zo'n gevoel als ik bij Sharief had zal ik noooit meer krijgen met een andere pony denk ik. Huilen Huilen Huilen

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 15:29

M'n merrieveulen is hier geboren uit een pony die voor de slacht bestemd was, ze was zwaar verwaarloosd, had hoge en lage overhoef ... dus voor niets goed. Wij wilden een "grasmachien" en gingen shet's bekijken. Er liepen daar drie "grote" (130/140) tussen, een palomino en een schimmel en de donker bruine die voor de slacht was ... en precies zij is het geworden, zij kwam op ons af uit 'r zelf, en ze leek héél erg op m'n dravertje van al die jaren terug ... nooit geweten dat ze drachtig was kreeg ze in maart 02 een merrieveulentje Lovers ... We hebben 'r moeder moeten wegdoen, haar verleden bleek te veel voor haar om zomaar te overwinnen, en het risico met de kinderen werd te groot. We hebben haar een goede thuis gevonden waar ze volledig heropgevoed zal worden.
Normaal heb ik het niet voor veulens, vind ze vaak lelijk ... maar ons Little Suprise Zoë ... Die is PRACHTIG!!!!! Lovers

Na de keuze "Little Filly" weg te doen gingen we normaal geen tweede paardje meer houden, ik was echter al maaaaaaanden aan het praten over "tinkers" ... tinker dit, tinker dat ... Haha! Mijn man werd nieuwschierig en wou wel 's zo'n tinker zien. Via bokker Quinzy ben ik bij een melkerij in Peer terecht gekomen, ik ga niet in details treden, gewoon niet wat we wilden in een tinker, maar wel voldoende om de intresse van mijn man aan te wakkeren ... Via die man in Peer kreeg ik een naam van een invoerder, met veel moeite heb ik die man z'n adres achterhaald, en gebeld, m'n verhaal gedaan. Hij had twee hengstveulens staan en één merrie'tje. Het merrie'tje was héél leuk, zeer lief, maar boven ons budget(je) . De hengstjes stonden in Hulst, hun moeder was verkocht, en de veulens niet omdat het hengstjes waren, samen met een merriejaarling, dus na een ritje daar aangekomen. Het ene hengstje was vos bont, bijzonder mooi koppie, vreselijk lief snoetje, maar vrijwel geen behang, en krullende manen, dat had zijn moeder ook, was een nogal gebokt type ... de andere had superveel behang, chocoladebruin bont, moeder was minder grof van bouw, stevig dat wel ... en toen heeft mijn man de doorslag gegeven door me eraan te herinneren dat die tweede een échte tinker was, met haaaaaaaaaaar. Bleek achteraf dat het ander veulen een haf. als papa had, accidentje. Al bij al hebben we 9 dagen met één veulen gezeten ... hij was al uitgekozen voor dat m'n andere pony wegging, en hij is gebracht op de avond van m'n dochtertje 'r verjaardag.

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 22:26

voor dat ik isabella kreeg
had ik 2 welsh veulentjes
maar door een zwaar ongeluk (zie mijn profiel)
moets ik gaan paardrijden
toen hebben mijn ouder mij voor de keus gezet of manegelessen volgen of veulens verkpen en een nieuw paard
na lang wikken en wegen heb ik mijn veulens verkocht
mijn ouders waren op de manege voor voer voor mijn veulens
toen vroegen ze van bennie heb jij nog een leuke E-pony staan voor ons iris?
toen hebben ze 2 gezien en bella sprak ze erg aan!
bella was een moeijke pony die maar even moets heropvoeden
na 3 weken hebben mijn ouders haar gekocht omdat het super klikte
bij ons!

groetjes

p.s. zie voor mijn ander pony's het verhaal in mijn profiel

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:05

Toen ik hoorde dat ik een paard kreeg had ik eerst over internet gezocht enzo. Daar had ik ook een leuk paard gevonden, we zouden er ook gaan kijken met de manege eigenaar enzo (waren al alleen wezen kijken), gaat die man inene ontzettend moeilijk doen . Waarschijnlijk was er dus iets mis met dat paard. Toen zeiden ze op de manege dat ze nog wel een leuk paardje hadden, dat was dus Sher. Toen ik haar zag was ik meteen verliefd Lovers en we hebben eigenlijk ook vrij snel beslist om haar maar te kopen.

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-02 23:36

Mijn zus heeft Berber zo'n 16 jaar geleden gekocht. Bij een boertje. Twee grote flappers kwamen uit het luikje en ze was verkocht.

Vervolgens wilden we een veulentje fokken, daar kwam Isolda en twee jaar geleden wilde ook ik een veulie en daar kwam Udinde aan.

Kort verhaal he? *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:09

Ik heb Ivanka ook 'tegengekomen' op het internet Lachen Op Adverteergratis.nl

Ik had daar een advertentie op gezet en niet veel later, stroomde mijn inbox binnen met mailtjes van mensen die een paard te koop hadden. Eerst alle mailtjes doorgelezen, voordat ik ging beslissen bij welke ik wilde gaan kijken. Veel 'voldeden niet aan mijn eisen' en daar had ik al gelijk zoiets van: 'daar ga ik niet naar kijken'. Ik kreeg bijvoorbeeld mailtjes binnen van mensen die een haflinger te koop hadden staan, maar daar zocht ik helemaal niet naar, dus die vielen voor mij zowiezo al af Knipoog

Toen las ik het mailtje van de toenmalige eigenaar van Ivanka. En ik had al gelijk zoiets van: 'dit is hèt paardje voor mij Lachen'. Ik had echt gelijk het gevoel dat zij aan alle eisen zou voldoen, dus gelijk een mailtje terug gestuurd. Een dag erna kreeg ik een mailtje terug, dat ik snel zou moeten komen kijken, want er hadden al veel mensen gereageerd, die ook wilde komen kijken. Ik zou op een donderdag komen kijken, 28 juni als ik het goed heb...

Een paar dagen ervoor kreeg ik opeens een telefoontje; het was de (toenmalige) eigenaar van Ivanka, er was die dag iemand komen kijken en die hadden haar gelijk meegenomen op proef. Scheve mond *slik* En weg was mijn droompaardje... dacht ik...

Want op de donderdag dat ik eigenlijk zou gaan kijken kreeg ik weer een telefoontje en het waren weer de toenmalige eigenaren van Ivanka. Die mensen hadden haar niet genomen, dus ik zou kunnen komen kijken. Ik stond bovenaan hun lijstje voor meest-geschikte-nieuwe-eigenaar zeiden ze, dus ik had eerste prioriteit van toen af aan Lachen We hadden afgesproken om op een zaterdag te gaan kijken...

30 Juni 2002 is een dag die ik never nooit meer zal vergeten. Ik ging samen met mijn moeder en mijn zus kijken naar Ivanka (die toen nog Gentle Jolly heette). Eigenlijk zou mijn instructrice ook meegaan, maar die was toen net bevallen van een zoontje, dus die ging niet meer mee Knipoog. Eerst nog een hele ruzie in de auto gehad, want we waren de weg kwijt Haha! Maar na een lang uur kwamen we op de plaats van bestemming aan. We hadden afgesproken op een bepaald punt en daar stonden die mensen te wachten, toen zijn we achter hun aan naar de plek gereden waar Ivanka stond...

Eerst even in de bak gereden en toen zijn we een buitenritje gaan maken, mijn keuze lag al vast... 'Dit was hèt paard voor mij!' Lachen Mijn moeder was er nog niet zo van overtuigd en zij wilde nog even bedenktijd, ik had ondertussen al stiekem tegen die eigenaren gezegd dat ik haar wel zou nemen Haha! Mijn moeder zou ik wel om kunnen praten Knipoog
De dag erna moest mijn moeder werken en kwam mijn instructrice tegen, zij had het filmpje gezien (mijn zus had mij en Ivanka gefilmd) en had tegen mijn moeder gezegd dat we haar zowiezo wel op proef zouden kunnen nemen, het was gewoon een heel braaf paard, dat je voor die prijs niet snel meer zou kunnen vinden... Toen was mijn moeder ook overtuigd Lachen

Op 3 Juli 2002 kwamen ze haar brengen Lachen En ik ben nog steeds blij dat ik haar heb gekocht... Ivanka blijft voor de rest van haar leven bij mij Lovers Ik heb haar nu 5 maanden en een week en ik heb nu al zo'n goede band met haar en ik houd echt superveel van dr Lovers Ik wil haar nooit meer kwijt!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:26

Sunny komt bij de Nieuwe heuvel vandaan!! we zagen een advertentie in de paard en sport staan voor een welsh merrie van ongveer 1,50 voorheen M dressuur en M springen. Dus het sprak ons wel aan, en zijn weze kijken!! Het enige jammere was dat ze in twee jaar tijd (dat ze daar stond) compleet verpest was!! ze hebben haar daar altijd met slof gereden, en niet door de rug dus dat was een ramp bij ons!! Maar nu gaat mijn zusje er L2 mee starten 5 januari!! alleen het springen vind ze af en toe nog leuk, als het niet te hoog is!!
Voor de rest heb ik nog een new forest merrie gehad en een klein gebleven Kwpn paardje (deze is naar de slacht gegaan, vanwege hoefkatrol en ataksie, helaas want het was zo'n scheet, alleen jammer dat ie klophengst was)

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 15:53

Ik heb eigelijk weinig zin om het hele verhaal van Apollon weer op te moeten dreunen, ik zet het wel een keer in m'n profiel.
Dat van Bonnie wil ik wel vertellen, mijn zusje wou graag frutten (vlechtjes maken toiletteren etc. ) en omdat ik niet graag had dat Appie elke dag vlechtjes had en heel die mikmak heb ik tegen ons pap gezegd dat ze dat haar maar iets moesten geven waarmee ze zoveel kon frutten als ze wou. Na wat weken hadden ze besloten om een mini shet voor haar te kopen. We zijn bij best veel mensen langs geweest maar de meeste waren er slecht verzorgd of waren al oud. Na wat zoeken in paardenbladen zagen we een advertentie staan waarin Bonnie te koop stond (eigelijk Olga v/d Aarleseweg). Waren we er langs gereden en we hadden we haar bekeken, het was wel een leuk ding lekker ondeugend speels en knuffelig, precies wat we zochten al was ze net geen mini (89 cm ongeveer) we kochten haar en we wisten dat ze drachtig was gelukkig!
Zo zijn we dus aan Sultan gekomen, hij stond ineens in de wei! (hij was 4 dagen te vroeg dus het was een kleine verassing.
Belle komt van een tante af die haar weer bij een fokker heeft gekocht.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-02 23:03

Ik heb mijn antwoord even uitgesteld, maar nu heb ik zin om te typen Haha!.
Zoals sommingen weten heb ik natuurlijk eerst Avalon 'gehad'. Maar dat was niet genoeg, ik wilde zijn echte baasje zijn. Helaas kwam zijn echte eigenaresse niet over de brug. Ik heb het toen even laten varen. Ik ging wel mee met Aaf's fokker om arabieren te bekijken, want zij wilde nog een goede fokmerrie erbij. Ik was ook op zoek, dus dat kwam mooi uit, heb aantal mooie hengsten gezien, maar kwam toch maar tot conclusie dat een merrie veel makkelijker was dan een hengst, had niet echt veel op het oog. Nou op een dag ging ik weer mee kijken naar een merrie, want daar was aaf's baasje geïnteresseerd in. Alleen dat paard stond er niet, we kregen alleen videobanden en foto's te zien. Dat paard stond namelijk in Zweden, de fokker moest inkrimpen en ze kon niet kiezen tussen haar en een andere merrie, uiteindelijk toch voor haar gegaan, omdat zij zo makkelijk en lief was, ze had hierdoor meer kans op een goed tehuis. Ik vond het echt een heel leuk paardje, heel mooi koppie en goede bewegingen. Na heel veel bezoeken aan ETC en verslagen en gezondheidsverklaring, ben ik dus gegaan vor dat paardje. Na een lange tijd staat ze nu eindelijk bij mij, Galactica, en ik kan haar niet meer missen en ze is ook echt gezond. Dus het kan ook goedgaan, alleen ga ik nooit meer ongezien een paard kopen. Brengt teveel geregel met zich mee. Maar ik weet wel waar ik mijn volgende paard ga kopen (als die echt nog komt), want zo'n betrouwbare adres ben ik nooit meer tegengekomen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 01:42

Ik was een paar maandjes al aan het oriënteren wat zo'n paard nu eigenlijk kostte, en vooral wat de onderhoud e.d. met zich meebracht. Toen tegen mijn instructrice verteld dat we een paardje gingen zoeken vanaf ongeveer mei (ivm sparen voor aankoopbedrag). Vond ze erg leuk en alles. Toen kwam ze wat later met een paard naar me toe, wat niets bleek te zijn, weer een ander paard wat ver buiten ons financiele bereik lag, en toen had ze 2 jongere paarden in de opfok staan. Buddy was daar 1 van. Ben meteen verliefd geworden op hem, en heb hem toen gekocht. Hij bleek van een vriend van mijn instructrice te zijn, die Paints voor de hobby fokt. Dat was in maart...we hadden het aankoopbedrag nog niet bij elkaar, dus hebben we dat iets later mogen betalen Knipoog We zien zijn fokker nog regelmatig, hij had 2 paarden bij ons in training staan, en leste ook op 1 van die paarden. Hele aardige vent, en nu weet ik waar hij zijn perfecte opvoeding vandaan heeft Lachen

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:41

Pinky was mijn verzorgpony vanaf zijn geboorte.
Toen hij als 11 maande oude hengst besefte wat hij kon (dekken) moest hij weg.
Ik heb hem toen gekocht en dat is ondertussen al weer 2,5 jaar geleden Haha!

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:49

Ik werd gevraagt of ik fleur wilde verzorgen, en dat heb ik natuurlijk gedaan! Toen werd ze na 2,5 jaar verzorgen plotseling te koop gezet. Tenminste dat wilde ze! Maar na 4 uur dat ik het had gehoort, dat zo verkocht zou worden, was ze van mij! Lovers Jeeeuh! Ik had een pony! Mijn ouders hadden haar gekocht want ze zagen dat ik wel helemaal gek van dr was! En nog! Haha!

Het eerste wat ik gedaan had die donderdag (woensdagavond gekocht), is een stukje weg geknipt bij dr manen, voor het hoofdstel, en lekker met een vriendin naar buiten geweest! *LOL*

Ze is in januari alweer 3 jaar van mij! Lovers

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 11:57

Wij wilden graag een shetlander voor Robin der 1e verjaardag kopen.
Dus eerst op zoek naar (goedkope) stalling. Om een shet op een dure manege te zetten ging niet echt op. Stalling was vrij snel gevonden en toen zijn we bij een shetfokker in Oude Tonge wezen kijken.

Hij had een stuk of 30 shetjes staan. Alle maten, alle kleuren. Dus dat werd kiezen in het wilde weg Haha!

Robin zelf was te jong om te kiezen, dus hebben Ed en ik -onafhankelijk van elkaar- een shet uitgekozen. Uit die grote club van 30 pony's kozen we allebei dezelfde! Isabeau! Inmiddels al weer 2,5 jaar geleden.

Fleur heb ik via internet gevonden. Eerst hebben we een maand of wat gemaild en info uitgewisseld. Toen zijn we gaan kijken en besloten Fleur gelijk mee te nemen.

Mander is een verhaal apart. Ik had bij een handelaar een Haflinger gekocht, als deze afgekeurd zou worden kreeg ik mijn geld terug en hij zijn pony. Helaas werd deze haf grandioos afgekeurd, maar van een afspraak over geld terug wist de handelaar ineens niks meer! Frusty

We mochten (tegen bijbetaling) een andere Haf meenemen. Dat hebben we gedaan, ik was niet gelijk gek op Mander (Ed wel), maar je kan niks anders. Kan moeilijk die afgekeurde Haf weer meenemen en doorverkopen.......

De 'big boem' met Mander is toch gekomen! Ik ben hartstikke gek met hem. Ook voor Robin is hij superlief!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:44

Ik werd om een banketstaaf rede weg geschopt bij mijn verzorgpony's. Pepper en ik hadden het er al weleens over gehad dat we in de toekomst, als we ons eigen land hadden best een pony wilde.
Nu was ik helemaal in tranen...
Dus Pepper (zonder dat ik het wist) naar mijn schoonouders, om te vragen of er op hun weitje een shetje mocht, samen met de geiten.
Een paar dagen later (pepper had geen verstand van paarden) kwam ie naar me toe om te vragen of dat weitje groot genoeg was voor een shetlander. Dat was het wel zei ik. Nou zei hij, dan gaan we een pony kopen.
Eerst geinformeerd bij mijn ex verzorgpony, maar dat is een ander verhaal, en dat ging niet door.
Toen zijn we naar Wassenaar gereden op een advertentie uit de vondst. Een 3 jarige drachtige merrie met papieren, betuigd. Julia heette ze. Ik wilde toch rijden, en ging eens op julia zitten. Tja, ze was maar 90cm en ik zat met mijn voeten op de grond. Daarbij zagen we een veulen niet echt zitten omdat het weiland toch niet zo groot was. Dus verder zoeken, maar niet intensief.
We hadden een bepaald bedrag in ons hoofd, wat de pony max mocht kosten.
Op een avond belde pepper op dat hij met zijn vader bij een hobbyfokker vlak bij was gaan kijken.
Hier stonden 3 pony's in onze prijsklasse. Een jaarling hengstje, zwart, Een 8 jarige grote vos merrie, en honey.
We spraken af om te gaan kijken. Het hengstje vond ik erg leuk, en de fokker was inmiddels over de vos aan het vertellen. Toen zag ik hon, die me echt aankeek van, koop mij...... Haha!
Tja, toen was ik verkocht en kocht ik een 2 jarige merrie die nog niet eens wist wat een halster was. Toen de fokker haar papier op zocht bleek ze 3 te zijn en was hij een beetje gepikeerd. oliebol zei hij, ik had er meer voor kunnen vragen Haha! Nouja, jullie zijn er blij mee, laat maar zo.

Na 4 jaar Hon gehad te hebben werd de drang naar een rijpony groter en groter. Uit eindelijk kwam de dag dat we er een paardje bij konden kopen. Eerst in Loon op zand bij Mir wezen kijken (hier beter bekend als "de valk" Haha!) Ontzettend mooi en lief beest, maar rotstraal, liep niet zuiver en een vage eigenaar. Dit werd haar dus niet.
Toen via marktplaats gereageerd op een advertentie van een 3 jarige haflingermerrie, licht beleerd, met een vaag fototje erbij.
Tja, dat was jamaica..... De rest van het verhaal is bekend

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-02 12:51

Merilyn schreef:
) en ik wilde wel eens wat anders dan een KWPN dus ikwilde een PRE.

Neeeeeeeee!!!!

Jij wilde een zwarte lusitano en kwam met een schimmel PRE terug Haha! Haha!