kies de goede kleur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: kies de goede kleur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:05

Nee die zijn vos.

hikari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 18:05

@ Sodeletuut,

Ja, die zijn ook bruin

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:06

okee..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:06

haha leuk geschreven verhaal!
en stiekem ook wel heel makkelijk

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:07

hikari schreef:
@ Sodeletuut,

Ja, die zijn ook bruin

Absoluut niet dit zijn vossen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:08

Ze zijn natuurlijk wel bruin Tong uitsteken maar zo noem je de kleur niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:10

wahha okee, laten we het nu maar weer over de site hebben Tong uitsteken

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:11

Hmm ik doe het toch fout dan, ik ben namelijk gek op oranje met bruin en dat vind ik dan ook super leuk staan op het vosje dat ik rij Tong uitsteken

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:16

Noemen ze die kleur niet Silver Dapple? Haha!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:04

Ik heb zelf een zilverappelbruine Haflinger en ik ben dol op knalkleurtjes. Haha! Bij hem vind ik oranje (gewoon en neon) heel gaaf, maar ook mintgroen, lime, knalroze en turquoise staan erg goed. De standaard kleuren donkerblauw, donkergroen, bordeauxrood, zwart, wit etc. staat ook wel aardig, maar ik ben er niet weg van. Donkerbruin is ook wel mooi bij hem. Ik heb eigenlijk nog geen kleuren ontdekken die hem niet staan... Tong uitsteken Jullie een idee ?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:05

ik heb dit verhaaltje vorig jaar als eens gelezen..?

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:00

Ik heb een bruin-bont paardje, daar kan ik ook heel veel op combineren hoor! Zal alleen geen motiefje erop zetten en de don't kleuren: fletse kleuren (bv.beige), pastelkleuren, wit en groentinten (bv. army, jade...). Heb voornamelijk bruin en blauw tinten maar heb ook een roestkleur, een roze, een zwarte (staat lekker chique Cool ) en een turqouise. Staat allemaal super gaaf Haha!.

Als je een bonte hebt wordt het wel wat moeilijker maar als je bij effen kleuren blijft en kijkt welk kleur van je paard overheersend is kan het prima Haha! .

Foto's staan in profiel als je wilt kijken..

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:41

Hmm... geloof toch dat ik me fjord maar een andere kleur spoeling moet gaan geven.
De kleuren die ik mooi vind staan zouden volgens het artikel niet mooi zijn.

laura_peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:08

Charaz schreef:
hikari schreef:
@ Sodeletuut,

Ja, die zijn ook bruin

Ja een koffievos en een zweetvos!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:16

hikari schreef:
Zoals jullie waarschijnlijk wel vaker gezien hebben: een paard of pony met een kleur dekje/chabrak/bandages die totaal niet bij de kleur van het paard passen! Iets vreselijkers kan je je niet voorstellen.

Is dat niet een beetje overdreven!? Nagelbijten / Gniffelen

Kijk maar niet naar mij als ik aan het rijden ben. Een bruin paard met een BRUIN dekje. Vreselijk... Haha!

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:47

Charaz schreef:
hikari schreef:
@ Sodeletuut,

Ja, die zijn ook bruin

dit zijn volgens mij silver dapples Clown maar goed, het gaat hier niet over paarden kleuren Knipoog

Ik vind het persoonlijk allemaal een beetje ver gaan, ik heb vrijwel nooit een dekje onder mn zadel en anders 1 die ík leuk vind staan (oejoej géén dekje onder mn zadel, half bokt een hartverzakking Clown ). Echt hoor, als ik rekening zou moeten houden met wat jullie leuk vinden ben ik daar meer tijd aan kwijt dan zorgen dat mn paard er goed uit ziet zónder al die extra's Schijnheilig. tuurlijk zijn dekjes leuk, vooral de kleurtjes worden steeds flitsender en frisser. Maar ik lig er echt niet wakker van of de kleur wel leuk staat, ik pleur hetzelfde dekje op mn schimmel als op mn zwarte. wedstrijd=wit dekje, training is geen dekje, of diegene die schoon is Lachen maar ik houd niemand tegen die er wel tijd voor heeft om allemaal keurig uit te zoeken, voor diegene is het een leuk artikel en scheelt een hoop uitzoek werk of het wel of niet zou passen op je paardje Knipoog

Maar je hebt er wel veel tijd in gestoken Ja , ik zou het hier en daar alleen wat subtieler brengen. Wat jij 'verschrikkelijke mode' vind kan een ander leuk vinden. Misschien kan je daar beter do's and don'ts van maken. Do: Rood, staat op veel paarden goed Don't: wit op schimmel, maakt paard gelig. Komt wat vriendelijker over dan dat jij meteen iedereen de grond in trapt die dierenprintjes wel leuk vind. Of iets anders natuurlijk, t'is maar een suggestie

Daarnaast is het leuk om wat meer (goede) foto's erbij te zetten. Van mooie en minder mooie combinaties. Was je al mee bezig begreep ik. Ook hier en daar even de spelling nakijken, ik ben zeker geen spellingswonder (in tegendeel Clown ) maar dit zinnetje valt me erg op: Met fraaige, gekleurde spullen ben je helaas nog maar op de helft. Wat voor zin heeft de mooiste hoofdriem als de trens er als ee noud vod bij hangt?

hoofdriem zou ik ook als 'frontriem' vermelden, duidelijker.

Je hebt een leuk begin gemaakt Ja , beetje verder uitwerken en je maakt een hoop bokkers gelukkig denk ik!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 02:17

hahaha! ik doe wel veel fout dan...
heb een zwart met oranje zadel met een knal oranje dek eronder en leg m op een bonte met veel wit een driekleur en soms een zwartbonte Tong uitsteken en ik heb ook knal oranje endurance hoofdstelletje die gaat op t bruine hoofdje van een bontje valt lekker op voor langs de weg hahaha (kleurt alleen nét niet met t zadel.. hij is zo al auwtsj mn ogen maar dan issut helemaal van oei! (gelukkig heb ik nog 4 andere hoofdstellen :p)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:31

Het zou idd goed mogelijk kunnen zijn dat je wat mensen voor het hoofd stoot, maar ik denk dat het niet te persoonlijk opgevat moet worden. Het is een leuk geschreven artikel! 'een groot paard met een fijn hoofdstel ziet eruit als een bodybuilder in een tangaslip!' Mooi verwoord. Haha!
Laatst bijgewerkt door Sjel op 06-02-08 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:32

hikari schreef:
Ja, dat klopt. Maar dan moet het wel een bruin paard zijn met zwarte manen, ben ik van mening.

Mocht één van jullie een foto hebben van een bruin paard met bijv. een zwart dekje, kan je het naar me opsturen.
Dan kan ik evt. het artikel aanpassen, en met jouw toestemming misschien de foto in het artikel plaatsen;)

Ik heb helaas geen zwart dekje meer,misschien kan iemand anders je er wel aan helpen!
Heb evt. wel chocobruin op bruin...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:47

^Ik heb dat vast wel. Ik heb heel vaak zwart op mijn bruine paard Tong uitsteken.

de wiki schreef:
Bruin (bay)

Het tweede gen dat van belang is, is het Agouti-gen. Dit gen veroorzaakt in combinatie met de basiskleur zwart, de kleur bruin . Een bruin paard heeft een bruine vacht en zwarte manen, staart en benen. Ook de oorpunten zijn vaak zwart. Het zwarte pigment wordt dus teruggedrongen naar de uiteinden: manen, staart, benen.

Het agouti-gen (code A) is dominant maar heeft alleen invloed op zwart pigment. Een vos kan dit dus ongemerkt bij zich dragen.

Eigenlijk hoort 'bruin' niet bij de basiskleuren, het heeft namelijk als basiskleur zwart. Omdat alle andere verdunningsfactoren of patronen terug te brengen zijn op vos, bruin of zwart, wordt dit hier toch bij de basiskleuren genoemd. Dat is makkelijker om de rest te begrijpen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:51

Volgens hun past turqoise niet bij een vos... nou volgens mij staat dat prachtig Haha!
(zie de foto in mn avater of mn profiel)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:54

Citaat:
Vos: Donkerrood, staalblauw, donkergroen; geen oranje turkoois of zwart.

Pardon? Waar is dat op gebasseerd? Op meningen of feitelijke feiten?

Oranje staat het best op een vos. En zwart staat er beter bij dan blauw hoor Hamer Hamer

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 10:59

Tjonge...waar je al geen energie in kunt steken.
Ik vind dit net zo erg als het programma: de mode politie...
Laat iedereen lekker doen wat ie wil...smaken verschillen en als je het vreselijk vindt, kijk je toch de andere kant op.... Knipoog

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:03

Citaat:
1*De combinatie van verschillende patronen. Bijvoorbeeld een roodgroen geruite schabrak en een geel-blauw gestreepte zweetdeken.
2*Zadels met meerdere kleuren en versiersels.
*Plastic en lak aan zadels en trenzen.

1* Wil je als je een nieuw sjabrak hebt gekocht meteen een bijpassende deken/bandages/halster enz. gaan aanschaffen? Boos!

2* Ik zie zat zadels waar meerdere kleuren in zijn verwerkt. » Lees: Zwart met zilver of gouden afwerking en bijvoorbeeld een bruine rand/kniewrongen en ga zo maar door. Clown

3* Dus een Wintec is uit? Wintec is helemaal plastic en waar je benen liggen is allemaal lak. Vork

Wat een onbenullig artikel... Koe

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 11:06

ik zit goed met mijn zwartje haha Clown