Wandelaars op ruiterpad...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Wandelaars op ruiterpad...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:35

In Heerde lopen inderdaad ruiterpaden en moutainbike paden samen...Mijn vriend woont namelijk in Heerde en rijdt daar wel eens met een vriendin in het bos op haar paarden.

oei Lepeltje21 dat is wel eng dan Nagelbijten / Gniffelen

@ Miss_Montana, prima verwoord! Zo bedoel ik het nou ook! Wel fijn dat je in de Ardennen zorgeloos kunt rijden, lijkt me heerlijk! Haha!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:38

bij ons in het bos lopen er constant mensen, word er soms echt gek van, al helemaal als je netjes gaat stappen en dan blijven ze gewoon breeduit op het pad lopen zodat je er niet langs kan.
door dat soort mensen heb ik nu bijna altijd de neiging om gewoon lekker door te draven/galopperen, hun lopen op het ruiterpad, dan moeten ze ook maar een beetje uitkijken!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:39

Ik vind het gewoon eng wandelaars op het ruiterpad.
Onderlaatst was ik ook een buitenrit in het bos aan het maken netjes op het ruiterpad. Was lekker rustig aan het galopperen duikt er ineens een wandelaar op. Gelukkig kon ik snel mijn paard terug nemen anders had ik hem wel omver gereden denk ik. Ook vriendelijk verzocht beter op de borden te letten deze paden zijn niet voor niks voor ons ruiters aangelegd.
En als ze zonodig toch op het ruiterpad moeten lopen heb dan enig respect voor de paarden en ruiters door aan de kant te gaan.

@ foetsie; Inderdaad die moutainbiker vind ik al helemaal dood eng! Soms steken ze rakelings voor je neus over. Heeft er ook al voor gezorgt dat ik bijna naast mijn paard lag.

Inderdaad Miss_Montana!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:41

Ik en mn vriendin rijden vaak samen in het bos. Nu zijn wij al 2x dezelfde man met honden tegengekomen. Twee labradors dan. Ik zat net op een ponytje (mini shet) die een beetje schrok, die honden komen echt keihard op je afgerend Bloos

Heel irri
laura

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:43

Ik vind het gewoon een kwestie van fatsoen eigenlijk. Als Wandelaar kom je niet op het ruiterpad, en als ruiter kom je niet op het wandelpad.. Dan moet toch zo duidelijk zijn als het maar kan Knipoog
Nou hebben wij hier geen ruiterpaden Knipoog Maar ik zou me mateloos ergeren als er mensen waren die er niet horen en zou ze dat ook gewoon direct vertellen. Even netjes stilstaan en gewoon rustig uit leggen dat het een ruiterpad is en dat het niet bedoeld is om te wandelen.
Willen ze niet luisteren en komen ze later nog een keer langs dan zou ik gewoon aangalopperen met de mededeling "Pas op, Paard op hol" Knipoog Misschien leren ze het dan begrijpen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:43

het is ook vaak griezelig wandelaars op een ruiterpad...vooral als ze kinderen hebben. Die vinden het nogal eens leuk om voor je paard te springen met de woorden:"mag ik hem aaien?" aaaaarghhh! Nagelbijten / Gniffelen

@ Marjo_x, als iedereen zich aan die regel houd dan was het een stuk makkelijker Lachen

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:44

Hier in het bos kom je ze ook wel eens tegen. Je moet even goed kijken wat er op het bord aan het begin van het bos staat. Bij ons is het vrij wandelen op ALLE wegen en paden, dus mogen de wandelaars ook op het ruiterpad!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:45

Bij ons niet....staat ook voor het ruiterpad aangegeven "Alleen voor ruiters of paard en wagen"

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:46

_Skess_ schreef:
het is ook vaak griezelig wandelaars op een ruiterpad...vooral als ze kinderen hebben. Die vinden het nogal eens leuk om voor je paard te springen met de woorden:"mag ik hem aaien?" aaaaarghhh! Nagelbijten / Gniffelen

@ Marjo_x, als iedereen zich aan die regel houd dan was het een stuk makkelijker Lachen

Klopt Knipoog Dat is ook het hele punt, gewoon een beetje fatsoen hebben.
Maar ik vind ook dat er gezegd moet worden dat ik ook als ik dan al eens in een bos ben, ruiters op paden zie die niet voor hen bestemd zijn Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:47

Klopt....zie ook vaak ruiters op wandelpaden rijden, zijn even goed fout als wandelaars op een ruiterpad...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:48

Ik vind het ook niet leuk. Hier in de buurt heb je al nauwelijks ruiterpaden en als je dan eens lekker in draf of galop zit kun je weer stoppen om er weer van die mensen zijn die juist daar moeten wandelen veel al met een (loslopende) hond ook nog Boos!

Ik heb het al eens meegemaakt dat er een heel gezin midden op een ruiterpad zat te picknicken vlak na een onoverzichtelijke bocht! Ik was aan het draven opeens stuit ik op zoiets! Gestoord

Kon nog net optijd stoppen en na mijn (nog redelijk vriendelijke opmerking) wat ze hier in godsnaam deden op een ruiterpad en nog op een gevaarlijk punt ook?! (Ik was namelijk best geschrokken ook, je verwacht zoiets totaal niet!)

Moest ik opzouten met mijn pony! Boos!

Nou toen was ik zo kwaad dat ik "zoals u wilt" heb geroepen en dwars over hun kleedje met voedsel en spullen ben gesprongen. (ze waren met hun kinderen wel aan de kant gegaan, maar hun zooi lag nog op het pad, waarschijnlijk zat er na de sprong wel aardig wat zand overal. Dan moeten ze maar niet zo raar reageren)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:49

Ineke Huilen van het lachen Wat een actie Tong uitsteken

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:50

Zo vertelde mijn moeder ook weleens dat ze met de hardloopclub ook regelmatig even over de ruiterpaden gingen, om verschillende ondergronden te oefenen.

Mag ze nu niet meer van mij Schijnheilig ze had zelfs nog tegen die mensen van de hardloopclub waar zij ook rent gezegd dat dat eigenlijk niet zo handig is, maar "zo vroeg zijn er toch nog geen paarden" was het antwoord geloof ik Rolleyes

Of mensen die in de zomer languit op het ruiterpad liggen, heb ik ook de neiging om gewoon heeeel hard door te galopperen en te hopen dat paard springt Schijnheilig maja die gaat dan toch op de rem dus dan lig ik ook op het pad Huilen van het lachen

En mensen snappen idd niet dat het niet handig is, zelfs niet als je er gewoon netjes iets van zegt. Tijdje terug op buitenrit, waren bij het laatste galoppeerpad, ideaal lang pad Cool was er iemand aan het hardlopen, dus wij netjes in stap/draf er voorbij en zeggen nog dat het een galoppeerpad is "ja maar ik ben toch ook aan het galopperen" Gestoord

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:50

Picknicken op een ruiterpad hahaha Haha! ik heb wel eens gehad dat er een stelletje lag te zonnen op het ruiterpad in de zomer.....die schrokken wel heel erg Tong uitsteken

lekkere zandgebakjes hadden ze daarna zeker...stom zeg picknicken op een ruiterpad

hahaha een galloperende hardloper Koe

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:53

Lekker is dat Vork Ik zou echt flippen denk ik Nagelbijten / Gniffelen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:53

ruiterpaden?? wat zijn dat Clown
wij hebben niet eens ruiterpaden
wandel en fietsroutes genoeg
maar met je knol moet je het maar uitzoeken want staatsbosbeheer, natuurmonumenten etc hebben hier in de regio alle natuur verboden voor ruiters, menners en geleiders....
wij hebben daarentegen heerlijke smalle polderwegen waar mensen altijd veel te hard rijden Tong uitsteken

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:54

dat is ook flauw draumpje Knipoog Heb je mooie natuur mag je er niet eens met een dier doorheen Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:54

polderwegen zijn ook niet ideaal om te rijden inderdaad ivm die auto's....weet er alles van. In Steenwijk hadden wij ook veel polderwegen, maar daar reden ze zo belachelijk hard Nagelbijten / Gniffelen

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:56

ik heb dat vaak genoeg gehad, en dan ook vaak met een hond er bij.

dan worden ze heel geiriteerd als je een stukje over het waldelpad loopt ( wat soms dus niet anders kan )
maar als er over het ruiterpad wordt gelopen is er niks aan de hand Clown

zucht, ik ken het wel Huilen van het lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 20:57

Wij hebben wel ruiterpaden, maar mogen er ook van afwijken zeiden ze op stal.
Eigenlijk heb ik geen last van wandelaars op het ruiterpad, aangezien het bos hier zo immens groot is, dat je maar zelden mensen tegen komt. Alleen op de hele grote doorgaande paden kom ik soms wandelaars tegen. Maar ik moet zeggen dat ik er nog geen problemen mee gehad heb. Mensen staan netjes stil tot ik gepasseerd ben met eigenlijk 10 van de 10 keer een vriendelijke begroeting. Honden worden eigenlijk ook altijd vast gepakt tot we weer op veilige afstand zijn.

Ik merk wel dat we hier in een heel paardvriendelijke omgeving kunnen rijden.

Wel lopen er bij ons mountainbikeroutes over de ruiterpaden. Dat vind ik minder.
Toch moet ik zeggen, dat ook de mountainbikers die ik tot nu toe tegen ben gekomen zich erg netjes gedragen. Ze remmen niet allemaal af, maar gaan wel aan de kant zodat je elkaar netjes kunt passeren.

Wel moet ik zeggen, dat mam ook over de ruiterpaden fietst, aangezien zij altijd met mij mee gaat.
Uiteraard hebben paarden altijd voorang voor haar en is het een heel smal pad, zoekt ze wel een ander pad op.

Op onze vorige stal wist ik niet dat zo´n vriendelijke omgeving bestond en kan dan ook niet meer dan genieten nu we het zo fijn hebben.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 20:59

Hier zijn ze ook best paardvriendelijk als je gewoon op de weg rijdt...op de Slangenburgh ook geen last van...alleen op de Kruisberg (wat kleiner bos) heb ik er echt last van....

wel fijn dat de mountainbikers bij jou wel afremmen!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:11

tja het is ook nooit goed he.
heb je een ruiterpad gaan ze daar weer lopen en zeggen dat het gewoon mag.
tja ik heb een paard dat honden aanvalt.
ze heeft het vooral op bruine honden ( vraag me niet waarom heb zelf geen idee)
maar ik vind het gewoon brutaal als ze zo reageren.
ik heb het zelf 1 keer mee gemaakt op kamp.
we gingen met de beginners naar buiten en de groep die net had gedreden moesten er naast lopen.
op 1 plek was het zo drassig dat we even het fietspad voor 5 meter opgingen.
komen er een stuk of 12 oudjes aan gefietst.
"of we gewoon op het pad wouden blijven"
ik begreep het wel. we hoorden daar te lopen maar de bluber lag nog hoger dat het fietspad.
ik heb vriendelijk gezegt dat de mensen die er naast liepen ( waaronder ik zelf) gympjes aan hadden en niet door de modder konden.
so, ze waren beledigd Boos! om die 5 meter om de modder poel.
tja als ze mij niet vriendelijk behandelen doe ik het ook niet terug.
heb gewoon hard gezegt dat ze er maar zelf door heen konden rijden. Clown

ik weet dat we niet over het fietspad hadden mogen lopen maar 5 meter om een modder poel gaan somigen gelijk een probleem van maken.
en nee hoor ze lopen over het ruiterpad maar " hier mogen we tog ook lopen" te horen krijgen Clown

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:13

ruiters mogen over een fietspad rijden.....Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 21:14

Nou, echt remmen doen de meeste niet, maar ze gaan wel netjes aan de kant, zodat we allebei rustig verder kunnen zonder elkaar te hinderen.

Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, maar dat is altijd wel denk ik.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-08 21:14

Dat is ook zo...je hebt het overal wel. Op de ene plek meer dan op de andere plek in Nederland...