Verbod slofteugel op pensionstal in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ogrop

Re: Verbod slofteugel op pensionstal in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:32

Hoh,i k heb het artikel zelf niet gelezen maar ik zeker niet contra. Lachen Wel vind ik het jammer dat de slof dan in een verkeerd daglicht wordt gebracht. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ruiters zich hierdoor gekwetst voelen, zo komt het een beetje over dat een slof soort van mishandeling is. Een goed slofgebruik zie je zelden, maar het komt wel voor, al ben ik nog altijd niet pro hoor. En toch. Verder vind ik het super dat deze stal de paarden hun gezondheid voorop plaatsen! Ben nog steeds van mening dat een staleigenaar zijn eigen regels mag/moet bepalen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:32

Vjestagirl schreef:
Belachelijk. Als eigenaar moet je zelf kunnen kiezen wat je gebruikt, en daardoor niet gehinderd worden door een staleigenaar...

Dan zet je je paard toch op een andere stal?

Ik als aankomend pensionhoudster verplicht de ruiters/ amazones om met cap op te rijden .
Doen ze dat niet, dan kunnen ze wat mij betreft opdonderen.
Het is mijn erf, mijn stal en mijn regel. Haha!

Ik vind die anti-slofteugel regel persoonlijk overdreven, maar kan me wel in zijn mening vinden.
Er zijn immers genoeg ruiters die absoluut niet met een slof kunnen rijden.
En dan niet eens te spreken over het gebruik van alle andere hulpmiddelen die je tegenwoordig overal kunt kopen.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:33

joy76 schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik bedoel, word stang en trens dan ook verboden? En sporen ook? Want er zijn zat mensen die daar niet mee om kunnen gaan...

Pling Da's helemaal geen gek idee..

Afgod

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:33

geerke schreef:
er zijn zat paarden die wel 23 uur op stal staan per dag....en inderdaad stang en trens en sporen mag wel???beetje raar hoor... daar gaan we weer..het woord slof is erg beladen!!!

Maar er wordt toch nergens gezegd dat dat wél goed is.

Oftewel: dat verkeerd gebruik van de slof niet deugt, wil niet zeggen dat het wel deugt een paard 23 uur per dag op te hokken, of stang en trens en sporen verkeerd te gebruiken. Zou wat mij betreft allemaal verboden mogen worden. Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:34

geerke schreef:
er zijn zat paarden die wel 23 uur op stal staan per dag....en inderdaad stang en trens en sporen mag wel???beetje raar hoor... daar gaan we weer..het woord slof is erg beladen!!!

Als je nou even dat stuk leest wat ik daarboven geschreven heb, het gaat in dit geval over die pensionstal die het welzijn van de dieren voorop stelt ongeacht welke hulpmiddelen dan ook. Ik heb het niet over al die andere stallen die hun zaakjes niet op orde hebben!
Wat ik overigens mede verantwoordelijkheid van de eigenaar vind, mijn paarden zouden nooit op een stal komen te staan waar de paarden niet buiten komen Knipoog Dan zoek ik verder naar een stal waar dan wel mogelijk is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:37

Ook leuk voor mensen die al jaren tevreden ergens staan, en die dan moeten verhuizen omdat ze een hulpmiddel niet meer mogen gebruiken. Het is net zoiets als iedereen verplichten boomloos te rijden, een bepaald merk te voeren, te scheren, dekens om te doen, juist niet te scheren enz... Het zijn keuzes die je als eigenaar zelf moet maken, en niet de staleigenaar.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:38

Soet schreef:
Hoh,i k heb het artikel zelf niet gelezen maar ik zeker niet contra. Lachen Wel vind ik het jammer dat de slof dan in een verkeerd daglicht wordt gebracht. Ik kan me voorstellen dat bepaalde ruiters zich hierdoor gekwetst voelen, zo komt het een beetje over dat een slof soort van mishandeling is. Een goed slofgebruik zie je zelden, maar het komt wel voor, al ben ik nog altijd niet pro hoor. En toch. Verder vind ik het super dat deze stal de paarden hun gezondheid voorop plaatsen! Ben nog steeds van mening dat een staleigenaar zijn eigen regels mag/moet bepalen.

Ik kan het stuk helaas niet inscannen misschien dat er dan voor een hoop mensen meer duidelijkheid zou zijn. Deze pensionhouder werd dagelijks geconfronteerd met verkeerd slofgebruik
Dat hij het welzijn voorop stelt, daar ging het mij eigenlijk om het valt me namelijk op dat veel pensionhouders zoiets hebben van als ik mijn geld maar binnen krijg is het wel prima verder kan het me niet schelen hoe de paarden erbij lopen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:38

Het gaat toch in dit topic over de eigenaar van de pensionstal en niet over het wel of niet goed functioneren van een slof, cg stang en trens en wathever?

Het gaat erom zou jij je paard er wel of juist niet neer zetten omdat de pensionhouder best wel strenge regels eist. Vork

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 13:39

Vjestagirl schreef:
Ook leuk voor mensen die al jaren tevreden ergens staan, en die dan moeten verhuizen omdat ze een hulpmiddel niet meer mogen gebruiken. Het is net zoiets als iedereen verplichten boomloos te rijden, een bepaald merk te voeren, te scheren, dekens om te doen, juist niet te scheren enz... Het zijn keuzes die je als eigenaar zelf moet maken, en niet de staleigenaar.

Maar dan moet jij als pensionhouder maar overal in meegaan ook al gaat het tenkoste van de gezondheid van het dier?

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:41

Ik vind ook dat je als pensionhouder je eigen regels op mag stellen en gaat een klant daar niet mee akkoord?
Jammer dan, voor jou vele anderen. Haha!

Het is wel zo dat er van de een op de andere dag geen regels aangepast moeten kunnen worden, maar in goed overleg kan een hoop, toch?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:42

Vjestagirl schreef:
Het zijn keuzes die je als eigenaar zelf moet maken, en niet de staleigenaar.

Op zich heb je als eigenaar vooral de keuze waar je je paard neerzet. En als de staleigenaar heeft besloten dat hij bepaalde dingen op zijn terrein niet meer wil, is dat zijn goed recht. In het ergste geval lopen al z'n klanten weg, maar ik geloof dat hier precies het tegenovergestelde gebeurt, dus misschien een ideetje voor meer stallen? Vork

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:42

je doet net of een paard ten dode is opgeschreven als hij een slof omheeft...overdrijven is ook een vak....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:46

geerke schreef:
je doet net of een paard ten dode is opgeschreven als hij een slof omheeft...overdrijven is ook een vak....

De staleigenaar heeft er nare ervaringen mee en daarom een verbod op slof op zijn stal.
Wij hebben hier niks tegen een slof, MITS goed gebruikt. Vork

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:50

mmmm,dan moet je toch eens andere topics lezen die over een slof gaan....

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:51

geerke schreef:
mmmm,dan moet je toch eens andere topics lezen die over een slof gaan....

Die lees ik ook wel, maar daar gaat het in dit geval niet over.
Het gaat erover of jij je er in kunt vinden om je paard op zo'n stal neer te zetten.
Ja of nee.

geloof ik.... Bloos

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:55

o.k ,zou ik geen probleem mee hebben,ik rijd haast nooit met slof...

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:05

Ik vind het wel een goede regel , en ik vind ook dat hij het mag instellen want het zijn stal ( hij is er ook erg op vooruit gegaan ) . Maarja heel veel mensen gebruiken de slof ook gewoon goed.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:08

goede actie van die man Haha!

eigenlijk zou er een examen moeten komen, dat je met succes moet afleggen voor je een paard kan kopen Knipoog
net zoiets als een rijbewijs voor de auto.
en dan niet zo stom zoetsappig als dat stomme ruiterbewijs,wat geen ene reet voorsteld ..

maar echt een bewijs van bekwaamheid, dat je weet wat een paard aan verzorging nodig hebt, en dat je wat rijden betrefd, zonder hulpteugels een simpel proefje kunt rijden .
zo vallen er al een hoop mensen af, er zijn zoveel mensen die niets weten over de verzorging Nagelbijten / Gniffelen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:09

Wat mij betreft zouden een hoop dingen verboden mogen worden omtrend paardrijden Ja

Vind dit een goede stap in de goede richting Ja

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:10

@cross monster: Mijn moeder moest op haar vroegere manege een examen af leggen om met sporen te rijden *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:13

een manegeruiter zou van mij nooit een spoor mogen gebruiken, op een manegepaard. als een iemand het doet, wil iedereen het
maar goed, wel "goed"dat ze wel eerst een examen af moest leggen Knipoog

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:19

wat houd z'on examen dan in??iedereen die z'n benen stil houd mag van mij met sporen rijden hoor,maar ja,dat zijn er misschien niet veel.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:20

ben benieuwd wat er nog meer verboden gaat worden:

andere bitten als een watertrens??stang en trens hoofdstellen??elastieken,gogues,thiedemannteugels,andere hulpmiddelen??

sporen??wielsporen??

met een slof kan je verkeerd rijden,maar met een scherp bit ook...en dan,als je dus niet met slof mag rijden,gaan mensen wel naar andere hulpmiddelen grijpen...

vind het leuk bedacht van die persoon,maar wat mij geen oplossing wat betreft de vinding rijkheid van mensen om een paard nageeflijk te krijgen Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 14:39

Het zou al een heel stuk schelen als pensionhouders meer keken naar het welzijn van de dieren, het gaat niet zozeer om het slofteugel gebruik maar om het welzijn van het dier. Als iemand daar misbruik van een stang en trens, of noem maar op zou maken zou diegene daar ook op gewezen worden. Ben je het daar niet mee eens kun je een andere stalling zoeken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 14:49

Ik geloof niet dat het de bedoeling is dat dit een discussie over slofgebruik zelf wordt.

Ik vind dat jij als eigenaar van een stal uiteraard ook zelf de regels bepaald die op jouw terrein gelden. Ik vind wel dat deze ook vooraf gemeld moeten worden. (herinner me een verhaal waarbij iemand z'n paard geen deken om mocht doen, terwijl dat niet van te voren was verteld)
Zodat men kan bedenken of zij zich kunnen vinden in de regels van de stal, voordat zij beslissen of ze er komen staan.