__KELLY schreef:appart dat ik anders al 2 paarden naar emmeloord heb zien gaan om te worden ingeslapen... Je kon het paard dus ook daarheen brengen hoor daar hoefde hij niet langs de weg voor te liggen ofzo...
maargoed jullie hebben evegoed goed gehandeld anders had het paard alleen nog maar meer onnodig moeten lijden..
Emmeloord is bijna 4x zover rijden vanaf Driebergen dan Nijkerk (ong 30 km tegen ong 110 km). Voor Getway is het al heel zijn leven geen pretje geweest om op de trailer te staan omdat hij, onder andere door zijn kromme voorbenen, ontzettend veel moeite moet doen om te kunnen blijven staan (in zijn jonge jaren is hij ook een aantal keer omgevallen, de laatste jaren stond hij nooit meer op de trailer). Het was dus geen optie om zo'n eind met hem te gaan rijden, dat was voor hem pas echt een marteling geweest. De rit naar Nijkerk is heel rustig gegaan en bovendien reed er ook continu een auto achter de trailer om te kijken of het allemaal goed ging. Getway is tot het laatste moment heel rustig gebleven en dus ook rustig gegaan...
Ik snap dat je het niet aanvallend bedoeld, en ik bedoel dit ook niet aanvallend tegen jou, maar wil je alleen duidelijk maken dat er niet 'zomaar' besloten is om hem naar de slager te brengen, maar dat er echt in het belang van het paard is nagedacht. jouw opmerking komt over alsof je denkt dat er niet in het belang van het paard gehandeld is, en dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover roos en iris, vandaar deze uitleg. Als ik je verkeerd begrepen heb, dan hierbij alvast mijn excuses