Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

axdevil

Re: Pensionstal Driebergen... Geld belangrijker dan lot van Paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:08

Plukje schreef:
Ik vroeg me al af hoe het gisteren gegaan was. Heb je G. eigenlijk nog wel gezien?

Erg jammer al die mooie jaren daar zo moeten eindigen!

Stom eigenlijk dat ik in al die tijd dat ik Odette leaste en op pension stond, nog nooit een aanvaring met hem heb gehad.
Ik heb nog vaak gehoopt nog een keer met z'n viertjes naar het bos te kunnen Verdrietig .

Heb gijs vrijdagochtend nog gezien toen we net uit nijkerk terug waren.
Hij begon gelijk te zeuren dat ie de sleutel van mijn kast wilde hebben.

En inderdaad we zouden nog met zn 4en een ritje gaan maken ja....
Maar Plukje.... Wij hebben die ene zomer tegekke ritten gemaakt he?!
Zelfs toen we zwaar verbrand waren door de zon...!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:17

wordt er gewoon stil van..... Huilen
Jullie hebben er goed aan gedaan! Paard zal jullie dankbaar zijn. alleen jammer dat het dus zo hard gespeeld moest worden.
Hoe kan je in go..naam een doodziek paard aan een handelaar gaan meegeven? Ik ben waarschijnlijk Blond
Jammer dat instanties zoals de dierenbescherming hier in nederland niet veel uitmaakt........

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:36

Jammer dat instanties zoals de dierenbescherming hier in nederland niet veel uitmaakt........[/quote]

Klopt!
Want als het dier nog in bepaalde 'staat' is mag het overal naartoe vervoerd worden

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 21:12

Ik ben er helemaal stil van...
Top dat er mensen zoals jullie zijn!!
Schandelijk dat die boer er nog een slaatje uit probeerd te slaan door veel te veel voor een ziek paard te vragen. Dat is om te Misselijk .
Veel sterkte met het verlies van jullie paardje. Ach gut

_SC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 09:17

Hee Roos, toppie gedaan hoor OK dan!

Ik raadt idd niemand aan om daar een stal te huren, het is echt een eikel Stoom uit je oren Misselijk

Maar je spullen heb je nu toch terug Knipoog

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:02

Jee....

Ik wist dat hij hiertoe in staat was. Geld is alles en ik ben blij dat wij teoen weggegaan zijn daar.
Heel veel sterkte!! Vind t echt een super beslissing van je! Heel moeilijk maar met je hart bij het dier!!
Heb respect voor je!

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:03

zo wat een verhaal!
heel veel sterkte

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:07

Wat een beest van een vent zeg.
Heel veel lof voor jullie! Verder veel sterkte.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:12

axdevil schreef:
Nicole288 schreef:
Inslapen was geen optie zeg je, waarom niet eigenlijk?

Knap dat jullie zo voor het paard hebben gekozen, met die klachten in de handel terecht komen zou echt paard onwaardig geweest zijn.

Omdat hij hem daar niet langs de weg wilde hebben liggen met een zeil over zich heen.
Ook niet als wij alle kosten op ons zouden nemen.
Ik heb verhalen gehoord van inslapen en de slacht.
Ik heb gekozen voor de tweede.
Omdat het het snelst gaat en dat is het ook klaar...
Dan hoef ik hem niet langs de weg te zien liggen, dan hoeft hij niet tussen andere dode dieren te liggen zoals bij een distructiebedrijf en ga zo maar door.
Deze manier was de meest pijnloze...

appart dat ik anders al 2 paarden naar emmeloord heb zien gaan om te worden ingeslapen... Je kon het paard dus ook daarheen brengen hoor daar hoefde hij niet langs de weg voor te liggen ofzo...

maargoed jullie hebben evegoed goed gehandeld anders had het paard alleen nog maar meer onnodig moeten lijden..

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 17:48

__KELLY schreef:
appart dat ik anders al 2 paarden naar emmeloord heb zien gaan om te worden ingeslapen... Je kon het paard dus ook daarheen brengen hoor daar hoefde hij niet langs de weg voor te liggen ofzo...

maargoed jullie hebben evegoed goed gehandeld anders had het paard alleen nog maar meer onnodig moeten lijden..

Emmeloord is bijna 4x zover rijden vanaf Driebergen dan Nijkerk (ong 30 km tegen ong 110 km). Voor Getway is het al heel zijn leven geen pretje geweest om op de trailer te staan omdat hij, onder andere door zijn kromme voorbenen, ontzettend veel moeite moet doen om te kunnen blijven staan (in zijn jonge jaren is hij ook een aantal keer omgevallen, de laatste jaren stond hij nooit meer op de trailer). Het was dus geen optie om zo'n eind met hem te gaan rijden, dat was voor hem pas echt een marteling geweest. De rit naar Nijkerk is heel rustig gegaan en bovendien reed er ook continu een auto achter de trailer om te kijken of het allemaal goed ging. Getway is tot het laatste moment heel rustig gebleven en dus ook rustig gegaan...

Ik snap dat je het niet aanvallend bedoeld, en ik bedoel dit ook niet aanvallend tegen jou, maar wil je alleen duidelijk maken dat er niet 'zomaar' besloten is om hem naar de slager te brengen, maar dat er echt in het belang van het paard is nagedacht. jouw opmerking komt over alsof je denkt dat er niet in het belang van het paard gehandeld is, en dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover roos en iris, vandaar deze uitleg. Als ik je verkeerd begrepen heb, dan hierbij alvast mijn excuses Knipoog

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:00

welke stal is dat dan? Lachen
ik mag natuurlijk geen namen noemen van ideeën Tong uitsteken
zou je me een pb willen sturen? ik woon zelf namelijk in Driebergen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:31

Wat ontzettend triest dat zoiets in Nederland nog kan gebeuren

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:40

Mirjammie schreef:
__KELLY schreef:

Emmeloord is bijna 4x zover rijden vanaf Driebergen dan Nijkerk (ong 30 km tegen ong 110 km). Voor Getway is het al heel zijn leven geen pretje geweest om op de trailer te staan omdat hij, onder andere door zijn kromme voorbenen, ontzettend veel moeite moet doen om te kunnen blijven staan (in zijn jonge jaren is hij ook een aantal keer omgevallen, de laatste jaren stond hij nooit meer op de trailer). Het was dus geen optie om zo'n eind met hem te gaan rijden, dat was voor hem pas echt een marteling geweest. De rit naar Nijkerk is heel rustig gegaan en bovendien reed er ook continu een auto achter de trailer om te kijken of het allemaal goed ging. Getway is tot het laatste moment heel rustig gebleven en dus ook rustig gegaan...

Ik snap dat je het niet aanvallend bedoeld, en ik bedoel dit ook niet aanvallend tegen jou, maar wil je alleen duidelijk maken dat er niet 'zomaar' besloten is om hem naar de slager te brengen, maar dat er echt in het belang van het paard is nagedacht. jouw opmerking komt over alsof je denkt dat er niet in het belang van het paard gehandeld is, en dat vind ik niet helemaal eerlijk tegenover roos en iris, vandaar deze uitleg. Als ik je verkeerd begrepen heb, dan hierbij alvast mijn excuses Knipoog

Bedankt voor je uitleg mirjam!
Dit was namelijk inderdaad de reden!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:41

wat vreselijk zeg, gelukkig hebben jullie het zo kunnen oplossen en het beste kunnen doen voor het paard.sterkte met het verlies en ik hoop dat die klote eiegenaar snel de dierenarts op zn dak heeft!!! en dat hij geen dieren meer mag houden. helaas mag er in nederland veel te veel...

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:47

Via via via heb ik al een andere versie van het verhaal gehoord dan mijn verhaal die op waarheid is gebaseerd:

Het schijnt dat het verhaal de rondte gaat dat men het paard aan de handelaar wou meegeven zodat deze hem naar de kliniek zou brengen om het rustig in te laten slapen....
DEGENE DIE DIT GELOOFD EN DUS OOK NOG STEEDS OOGKLEPPEN OP HEEFT MOET EERST MIJN VERHAAL LEZEN
En dan wordt denk ik wel begrepen welke zijde van het verhaal waar is.

Om niemand aan te vallen op wat voor manier dan ook of om wat voor reden dan ook heb ik bij het openen van dit topic geen namen genoemd van betreffende personen.
Dit heb ik gedaan uit zelfbescherming dus voor mezelf en ik vind het ook niet erg dat er nu toch namen naar voren zijn gekomen van betreffende personen.
Ik probeerde het neutraal te houden, maar aan mijn verhaal te lezen is het wel makkelijk om uit te vinden om wie het gaat.
Nogmaals het is niet rot bedoeld naar jullie toe!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:48

Ik heb er geen woorden voor!! Wat een vreselijke nare vent! Hoe kan je nou een 19 jarig paard wat zo ziek is aanbieden aan een handelaar!!

Wat Kiwiko zegt, jullie hebben met recht een paard gered!! Mijn petje af voor jullie! Hadden alle paarden in Nederland maar zulke fijne mensen!!

Sterkte ermee! Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:49

Een handelaar gaat geen geld betalen voor een ziek paard om hem vervolgens ( met verlies dus ) naar een kliniek te brengen.. Een ieder die dit gelooft zal waarschijnlijk ook nog in de kerstman geloven Knipoog

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 22:53

Tallie_Ho schreef:
Ik heb er geen woorden voor!! Wat een vreselijke nare vent! Hoe kan je nou een 19 jarig paard wat zo ziek is aanbieden aan een handelaar!!

Wat Kiwiko zegt, jullie hebben met recht een paard gered!! Mijn petje af voor jullie! Hadden alle paarden in Nederland maar zulke fijne mensen!!

Sterkte ermee! Ach gut

Vanaf het moment dat ik een 'klik' had met dit paard heb ik altijd geroepen: Ik blijf hem verzorgen tot hij er niet meer is, en desnoods begeleid ik hem zelf naar het hiernamaals.
Ik vind dat ik dan toch wel trots op mezelf mag zijn dat ik deze belofte heb kunnen waarmaken.
Wat ik met dit paard heb gehad zal ik nooit meer met een ander paard hebben!
En als hij toch met de handelaar was meegegaan...
Ik heb G. gewaarschuwd: Ik rij er achteraan, al moet ik tot Frankrijk rijden, maar ik had het gedaan.!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:57

ik kan alleen maar zeggen, wat hebben jullie super gehandeld!
dat is pas liefde voor een paard, en kiezen voor het paard.

petje af!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 22:58

bah wat een naar verhaal! maar ik vind het super wat jullie hebben gedaan!!!

veel sterkte!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:01

axdevil schreef:
Tallie_Ho schreef:

Sterkte ermee! Ach gut

Vanaf het moment dat ik een 'klik' had met dit paard heb ik altijd geroepen: Ik blijf hem verzorgen tot hij er niet meer is, en desnoods begeleid ik hem zelf naar het hiernamaals.
Ik vind dat ik dan toch wel trots op mezelf mag zijn dat ik deze belofte heb kunnen waarmaken.
Ik heb G. gewaarschuwd: Ik rij er achteraan, al moet ik tot Frankrijk rijden, maar ik had het gedaan.!

En gelijk heb je! Echt, je bent een paardenmens, geen mens met een paard Knipoog Ik hoop dat je besluit om hem te begeleiden naar het hiernamaals je ook sterkt in het verwerken van je verlies!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:01

respect voor jullie
super dat je zo alles gedaan heb
sterkte met dit verlies Verdrietig

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:07

Super zoals jullie hebben gehandeld. Dat heeft zo'n paard wel verdiend. Sterkte met je verlies.

ps. Ben ook wel heel benieuwd welke stal dat dan is. Ik kom uit de buurt, maar ken geen pensionstal met binnenbak. Wil je me een pb sturen?

axdevil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-08 23:23

Sterkte ermee! Ach gut
[/quote]

Ik heb G. gewaarschuwd: Ik rij er achteraan, al moet ik tot Frankrijk rijden, maar ik had het gedaan.![/quote]

En gelijk heb je! Echt, je bent een paardenmens, geen mens met een paard Knipoog Ik hoop dat je besluit om hem te begeleiden naar het hiernamaals je ook sterkt in het verwerken van je verlies![/quote]

Dank je.... Bloos
Maar ik denk dat de echte harde klap nog komen moet....
Als ik straks op bepaalde dagen zoals in het weekend niet meer naar stal hoef...
Gelukkig hoef ik nu niet te zien dat er een ander in zijn box staat...
Dat zou ik niet trekken denk...
Dan zou ik net zo lang wachten tot ik getrap tegen zijn boxdeur hoor zoals Getway dat altijd deed als ik aankwam, dan trapte hij altijd met zijn voorbeen tegen de deur zo van: Joehoe!!! Hier ben ik!!!! Kom maar!!!!
Ach..... mijn arme jochie... krijg er tranen van in me ogen....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 23:25

Huilen mag hoor!! Ach gut Het zal je helpen met de verwerking!! Ach gut