Zo maar dekens gekregen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yorin

Re: Zo maar dekens gekregen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:27

Zo zo dat is een aardige man.. ik zou iets terug doen of een mooie grote bos bloemen of iets voor zijn shetjes.. dekentjes of weet ik veel wat.. Lachen wat een aardige man zeg

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:30

Wat leuk Lachen

Inderdaad, voor hem is dit wellicht ook leuker. Weet niet of jij je paarden aan huis hebt staan, maar dan ziet hij dus nog af en toe zn dekens in de wei staan. Weet hij tenminste dat het goed gebruikt wordt Lachen.
Als hij alles via Marktplaats moet verkopen is het lastiger.

Goede fles wijn wellicht die nog een jaar of wat moet liggen Lachen of iets voor de shetten.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:33

Wat geweldig... als ik jou was zou ik hem af en toe uitnodigen voor de koffie of even bij hem langsgaan, ik denk dat hij vooral behoefte heeft aan iemand die even naar hem luistert, dat hij niet zo eenzaam is. Lief dat hij je met zoiets bedankt, jij weet hoe je hem kan helpen en hij hoe hij jou kan helpen. Mooi dat dat nog bestaat Ja

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:36

Hartstikke leuk joh dat je dat gekregen hebt. Ik denk dat die meneer ook blij is dat hij iemand met de spullen blij kon maken.
Ik heb wel hetzelfde mee gemaakt. Bijna 3 jaar geleden is mijn vriendin zeer plotseling overleden. Zij had 3 paarden en zat altijd al in de paarden.
Haar man heeft in een hele korte periode alles maar dan ook alles van mijn vriendin weg gedaan. Er is op het erf en huis niets meer dat aan haar herinnert. Hij belde mij dan ook op, dat ik dan direct alle paardenspullen op moest halen anders bracht hij alles naar het vuilstort. Van de medicijnkast, tot borstels, zadels, rijkleding, laarzen, dekens, hoofstellen,etc. Je kan het zo gek niet opnoemen. Ik ben dagen bezig geweest om alles uit te zoeken. Ik heb voor alles een bestemming gezocht. Als ik iemand blij kon maken gaf ik het weg. Aan vrienden, bekende en aan een stichting gehandicap ruiters waar zij vrijwilliger was.
Als klap op de vuurpijl moesten haar paarden natuurlijk weg. Ik heb zelf de jongste merrie gekocht en voor de andere 2 een nieuwe eigenaar gezocht. Ik had bij haar kist gezworen dat ik voor ze zou zorgen dat ze goed terecht zouden komen. Haar man wilde ze meegeven aan een handelaar en de oudste merrie moest naar de slager. Ik ben mijn belofte nagekomen.
Iedereen zal wel zijn eigen manier van verwerken van verdriet hebben, maar met de vriendin van mijn man heb ik geen contact meer.
Geniet van je mooie spulletjes! Ik denk dat alleen jouw dankbaarheid al erg fijn is voor die meneer.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:38

Wow, ieder zijn manier van verwerken ja...
Ja, ik lees mee. Knipoog

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:39

polly2 schreef:
ik merkte dat hij het fijn vond om zijn verhaal even kwijt te kunnen.
....je krijgt het van me, omdat je zo goed naar me hebt geluisterd.
Hij was blij dat de spullen nu gebruikt zouden worden en dat iemand er plezier van had

hoi! heb ik nou nooit he, en ik luister ook altijd zo goed haha Haha! grapje hoor, heel erg fijn voor je dat je deze spullen hebt gekregen, en ook fijn voor je buurman dat hij zn verhaal eens kwijt kon. denk dat je zo iemand als dit het meest blij kan maken door er nog afentoe eens heen te gaan.hij klinkt wel een beetje eenzaam Ach gut
groetjes deess

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:40

Wat aardig zeg van die man!
Ik zou zelf wel iets terug doen ofzo, bosje bloemen met merci ofzo Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:40

pfoeh wat een verhaal, tjady

het is idd wel een manier van verwerken,
die vriend/ man kon het echt niet aan.
sommige mensen halen idd alles weg van de overledene,
een ander maakt een heus altaar met spullen van de overledene,de rest van de mensen, zit tussen hen in Knipoog

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:44

Het verhal zo lezende zou ik niets voor hem kopen, maar wel iets voor hem maken. Bak een grote cake ofzo, zo te lezen hecht die man meer waarde aan vriendschap dan geld. Mochten jullie in de herfst into de zelfgemaakte jam zijn dan kun je hem daar een pot van geven, of ga eens om echte honing bij een imker.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:46

Das nog is een leuk "welkom".
Hij is waarschijnlijk blij dat hij iemand er een plezier mee kan doen, iemand die oprecht interesse heeft, en de moeite heeft genomen om naar hem te luisteren.
Klink als een hart van goud.

Veel plezier met de spullen!

Verder ga ik wel een beetje mee met delerium, een zelf gemaakt iets als een cake is denk meer op zn plaats

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:48

Wat lief zeg, dat je al die spullen hebt gekregen. Zou in elk geval af en toe eens bij hem gaan buurten. En misschien is het leuk om een foto van je paard te maken met zijn spullen op/om? Of zou dat weer te confronterend zijn? Nou ja, dat kun je vast wel inschatten. Anders is een zelfgebakken cake inderdaad ook altijd welkom, lijkt me zo. Knipoog

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:50

Renne___ en crossmonster. Ja ik heb mij erbij neergelegd. Eerst ging ik er nog wel naar toe. Op haar eerste sterfdag ging ik naar hem toe, maar na een tijdje zei hij waarom ben je er eigenlijk. Ik zei het is vandaag 1 jaar geleden, zei hij ohh dat soort dingen hou ik niet bij hoor.
Maar toen hij ook haar kat (haar allesje) weg deed en eigenlijk maakte het hem niet uit als hij ingeslapen werd ookal was hij gezond, was dat voor mij de limit.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:54

ik denk dat die man het gewoon erg fijn vond dat jij luisterde naar hem en hij dat gewoon nodig had Pling
er bestaan nog steeds mensen die echt denken jij bent aardig voor mij, dan ben ik ook aardig tegen jou Haha!
ik zou gewoon voor de aardigheid eens vragen of hij een keer een bakkie komt doen ofzo (inclusief die zelfgebakken cake Knipoog )? weet niet of hij alleen is, maar zulke mensen kunnen zich best alleen voelen als ze geen aanspraak meer thuis hebben Ach gut

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 19:56

he bah nee snap ik, tjady. je vriendin zal je ook begrijpen Knipoog

ik heb wel iets soortgelijks meegemaakt hoor.
mensen die hun geliefde verliezen kunnen gekke dingen doen..

delerium maakt een goed punt, zoals ik ook al eerder zei, die man vind het vast leuker als je wat vaker langskomt.
en neem dan wat lekkers mee voor de shettebollen Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:05

wat ontzettend lief zeg Haha!
veel plezier met de spullen....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:14

Wat aardig zeg!
ik zou als dank gewoon af en toe bij hem langs gaan met wat lekkers, of af en toe helpen met zijn shetties, dat zal hij misschien ook wel leuk vinden... Lachen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:28

[LZP] -> [PP]

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:32

Wat ontzettend lief van die man! Sta je inderdaad even van te kijken, zulk gedrag verwacht je haast niet meer.
Maar ik kan me goed voorstellen dat hij het heel prettig heeft gevonden dat hij zijn verhaal bij je kwijt kon. Jullie zijn tenslotte buren, dan is het wel een fijn idee om echt leuke buren te hebben!

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:33

Ik vind het niet vreemd of raar overkomen. Heel aardig juist. De pest is dat je tegenwoordig vaker van die mensen hoort die er idd andere bedoelingen mee hebben, dan dat ze een ander een gunst doen. Daarom zullen andere mensen er misschien iets anders achter gaan zoeken, maar dat zou ik niet doen.
Fijne buurman heb je hoor! Zou hem idd op zn minst ook een bloemetje geven!

Klein editje. Ik kwam miss anders over dan ik wilde.
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 18-01-08 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Revillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:39

Ik zou hem uitnodigen voor het eten, gewoon gezellig thuis.
Denk dat hij dat veel meer op prijs zal stellen dan een kado. Ja

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:45

wat superleuk!! dat maak je toch ook niet vaak mee. Ik kan me voorstellen dat hij blij is dat de spullen gewoon gebruikt worden door een fijn persoon zoals jij. En dat hij de spullen niet wilde verkopen omdat hij het geld niet nodig heeft.

Veel plezier ermee!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:18

Ik vind het ook een mooi gebaar! En als jij een fles wijn geeft, is het nog mooier Lachen

Ik zoek er helemaal niets achter. Wellicht is het voor die man ook een manier om een bepaald hoofdstuk van zijn leven af te sluiten. En als het dan nog op een nuttige manier kan...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:02

Hannanas schreef:
Wauw toppie zeg!
Foto´s?
Je moet er maar van uitgaan dat deze man er niets verkeerds mee bedoelt... ik denk dat hij blij is dat al deze mooie spullen, gekocht door zijn vrouw denk ik, gebruikt worden door jou, iemand in zijn omgeving, en niet dat het her en der verspreid verkocht wordt aan jan en alleman via marktplaats.

Nou...zoiets zei hij dus ook tegen me. Hij zei zoiets als: ik kan het aan de eerste de beste geven, of verkopen...maar wat heb ik aan het geld...ik geef het liever aan iemand waarvan ik inmiddels heb gezien dat die zuinig is met spullen en vol liefde met de dieren bezig is. Dan heb ik er toch nog plezier van door jou een plezier te doen. Zoiets zei hij ongeveer.

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:08

Superlief zeg! Ik zou hem een mooie bos bloemen brengen en misschien wel iets leuks voor zijn paardjes Haha!.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 22:14

Apple schreef:
Wat leuk Lachen

Inderdaad, voor hem is dit wellicht ook leuker. Weet niet of jij je paarden aan huis hebt staan, maar dan ziet hij dus nog af en toe zn dekens in de wei staan. Weet hij tenminste dat het goed gebruikt wordt Lachen.
Als hij alles via Marktplaats moet verkopen is het lastiger.

Goede fles wijn wellicht die nog een jaar of wat moet liggen Lachen of iets voor de shetten.

Ja, ik heb mijn paarden bij huis staan. Mijn weide loopt een stuk door naar opzij en dan grenst het bijna aan zijn weide met de shetjes. Hij zag mijn paarden dus ook en hij zwaait regelmatig naar me als ik in de bak rijd. Het was hem opgevallen dat ik zo intensief met mijn dieren (heb ook nog andere dieren dan paarden) bezig ben.
Ik kwam hem vanavond toevallig tegen in de supermarkt en ik heb het met hem erover gehad om zijn shetjes te beleren voor de kar. Dat kan hij zelf niet, maar hij kan wel mennen. Maar het beleren zag hij niet zitten. Hij heeft genoeg ruimte om het huis om daar te oefenen en anders bij mij in de bak.
Hij wil even afwachten hoe het met zijn gezondheid gaat (hij moet binnenkort een hartoperatie ondergaan, dat hoorde ik dus vanavond), want de consequentie zou kunnen zijn dat hij zijn shetten weg gaat doen. Als het met zijn gezondheid goed uitpakt gaan we in het voorjaar met zijn shetten aan de slag.
En ik ben idd van plan af en toe eens een bakje thee te gaan drinken, of hem bij ons uit te nodigen.
Al moet ik zeggen dat de rest van de buurt ook goed voor hem zorgt en meeleeft. Als hij naar het ziekenhuis moet zorgt de buurman voor zijn shetten en zijn tuin en post en zo.
Ik ben hier in een hele sociale omgeving terecht gekomen. Zonder dat het vervelend is, want we hebben veel privacy.
De eerste week dat we hier woonden, moest mijn man direct voor zaken naar het buitenland (10 dagen). Dat had ik terloops aan de buurvrouw verteld toen ze me het "welkom in de buurt bloemetje" kwam brengen. Belde ze later op om te zeggen dat ik altijd een beroep op ze kon doen als er iets was, omdat ik nu toch zo maar alleen in een nieuwe omgeving zat. Dat vond ik ook hartstikke lief.
Ik ben in een hele plezierige omgeving terecht gekomen, vind ik. Niet alleen qua natuur en paarden bij huis, maar ook de mensen om ons heen... Haha! Ik ben dan ook erg happy!