Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Loizy schreef:Een ijslander is een idee, zeker voor rugproblemen, omdat de extra gang(en) confortabeler zitten.

)

,wil je gewoon een fijne bosklosser dan ligt de prijs al een stuk lager hoor.Het is een kwestie van goed zoeken
Er zitten heus pittige bij, maar ook heel veel brave
aerdenhout1 schreef:Wil je echt een goed advies?? Laat je moeder dan eerst eens gaan leren rijden in een goede manege. Daar kan ze div. paarden uit proberen en weet ze na b.v een 1/2 jaar ook OF ze het wel leuk vind om er verder mee te gaan.
Ik ga er nu van uit dat je moeder nog niet kan rijden...of heb ik je topic verkeerd begrepen?
...ook is het misschien verstandig om,als het er echt van gaat komen,gewoon wat rassen uit te proberen.Via stamboeken/rijverenigingen kun je aan data komen wanneer er evenementen zijn.Eerlijk gezegt heb ik dat toen ook gedaan...ik wist wel al dat ik een gangenpaard wilde maar was nog niet zeker welke.Er was toen een opendag waar een stuk of 7 rassen werden getoont en zo krijg je een goed beeld
Def schreef:Heeft iemand de merens al genoemd? Ook lekker stevig gebouwd. Ze zijn hartstikke cool in hun hoofd en hebben lekker vlakke gangen. Hun uithoudingsvermogen is zeer goed, waardoor je lekker lange afstanden met ze kan rijden.
Ijslander is natuurlijk ook super, maar goed ik ben bevooroordeeld!
Ik kan uit ervaring zeggen dat de tolt erg lekker zit als je rugproblemen hebt. Nadeel is dat er niet gedacht moet worden dat een goede tolt er zomaar uitgereden kan worden, zeker niet door iemand zonder ijslanderervaring. Een slechte tolt zit voor geen meter!! Een ijslander is ook aardig aan de prijs als alle knoppen erop zitten
aerdenhout1 schreef:Wil je echt een goed advies?? Laat je moeder dan eerst eens gaan leren rijden in een goede manege. Daar kan ze div. paarden uit proberen en weet ze na b.v een 1/2 jaar ook OF ze het wel leuk vind om er verder mee te gaan.
Ik ga er nu van uit dat je moeder nog niet kan rijden...of heb ik je topic verkeerd begrepen?

Nu helpt ze met mijn paard (of eig help ik haar in vertrouwen opbouwen ed) en dat vind ze geweldig. Maar ook spannend omdat mijn paard een merrie is met merrie trekjes; ofwel, ze heeft een heel divers karakter, soms echt superlief, maar andere keer flink bitcherig tegen andere paarden bvb(nooit tegen mensen hoewel ze wel haar over in der nek kan leggen zonder dat ze een vlieg kwaad doet). Ze is soms nog wat schrikkerig, ofwel, geen geschikt paard voor iemand die niet helemaal paardmak is zoals zij het altijd zegt.
. Ze rijd heeerlijk, maar vlak..dat niet.

Cowgirl schreef:Wil je echt lekker zitten zul je idd aan een speciaal gangenpaard moeten. En dat raad ik iemand met rugklachten zeker aan.
. Je moeder is echt niet zo zwaar... Een ijslander of een grote D/E-pony moet wel lukken. Een koudbloed kan, maar ik denk dat een warmbloed ook echt geen problemen geeft hoor... Misschien een te klein gebleven rijpaard ofzo...
. Ze hebben er letterlijk IJslanders in alle soort en maten en voor alle denkbare doeleinden, en ze geven goed avies en goede begeleiding
. Ziva schreef:En er werd ookergens fell pony geroepen, ook een optie? Vooral omdat zij zo vlak schijnen te lopen.
Wel fijne dieren qua karakter en betrouwbaarheid hoor..