Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maanling schreef:Het topic is gestart nav deze post in het complimententopic:
Maar mn laatste compliment die ik echt leuk vond was van mijn bazin. Dat ik de staart van en van onze paardjes heel mooi had 'gedaan'. (Wij moeten hete spul in hun kont stoppen, dan doen ze de staart omhoog, en de zijkanten moet je weer naar benenden kammen En ze vond dat ik het heel mooi gedaan had)
Maar ik zie nu dat de bokker die dit schreef in de VS gevestigd is. Daar zal dit nog wel meer gebruikelijker zijn als in NL. (als ik de reakties hier zo lees gelukkig)
LiNdA1986 schreef:Ik ben het er ook absoluut niet mee eens!
Een mens kiest ervoor om pijn te lijden, maar een paard of ander dier niet. Voor hun wordt het gekozen.
dees_daan schreef:dat vind ik niet.. wij (de mens) kiezen er zelf voor om mooi te willen zijn, en dus pijn te lijden, een paard kan niet kiezen, dus ik vind dat veel te ver gaan.. hoever kan je gaan? ik vind: wassen, staart uitpluizen, knotjes, miss een beetje babyolie op de neus. oren knippen, en dan vind ik het goed.. ik vind niet dat je paard pijn moet lijden omdat jij wil dat hij mooier word..
Dat is juist het mooie van paarden, ze nemen mensen zoals ze zijn. Ongeacht hoe ze eruit zien. Laten wij mensen datzelfde nou ook eens bij onze paarden doen ipv dat soort achterlijke dingen te verzinnen om ze zo mooi mogelijk te krijgen. Citaat:
Marijkjuh schreef:Mijn paard is mooi zoals hij isWie mooi wilt zijn moet pijn lijden laat ik alleen voor mij gelden.