Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danneke80

Re: Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:36

Een paard is mooi zoals die is, en dus knip en trek ik helemaal niets.
Aan de andere kant heeft mijn merrie ook een hekel aan dekens, borstbeschermer en springschoenen. Helaas heeft ze al deze attributen echt nodig dus krijgt ze die wel/aan om.
Maar onnodige dingen alleen omdat je paard er zogenaamd mooier op wordt vind ik pure mishandeling (en niet mooi ook trouwens) Ik kijk liever naar een vrolijk paard.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:37

Maar hoe vaak ben ik de laatste tijd topics tegengekomen over mensen die klagen dat hun paard de mond open doet bij het rijden met stang en trens, en wat is het advies 9 van de 10 keer, mond dicht snoeren.
Dat is in feite ook wie mooi wilt zijn...
Want een geopende mond krijg je aftrekpunten op wedstrijd voor, maar waarom het paard zijn mond open doet (pijn?????)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:38

gember word al praktisch niet meer gebruikt. ze hebben nu een speciaal opzetstuk om de staart omhoog te houden.

maar zo ken ik nog wel veel meer vuile trukjes in de paardenwereld. en echt niet alleen voor de mooi.
maar ja...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:39

Vind ik ook niet kunnen. Paard is geen sierobject maar een dier. Ik knip zelf ook alleen maar de staart bij als hij te lang is en mss dat ik eens wat plukken uit de oren knip voor een wedstrijd, maar daar blijft het ook bij. Manen laat ik gewoon groeien en kam ik heel af en toe een keer door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 12:39

Ook daar zal ik niet zeggen snoer maar dicht...
Paard geeft aan dat er wat is, ben daar blij mee, dan kun je het oplossen, niet verdoezelen Lachen

Overigens zie ik dat soort topics meer voorbij komen bij een gewone trens, zelden met S&T

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 12:42

Het topic is gestart nav deze post in het complimententopic:

Maar mn laatste compliment die ik echt leuk vond was van mijn bazin. Dat ik de staart van en van onze paardjes heel mooi had 'gedaan'. (Wij moeten hete spul in hun kont stoppen, dan doen ze de staart omhoog, en de zijkanten moet je weer naar benenden kammen En ze vond dat ik het heel mooi gedaan had)

Maar ik zie nu dat de bokker die dit schreef in de VS gevestigd is. Daar zal dit nog wel meer gebruikelijker zijn als in NL. (als ik de reakties hier zo lees gelukkig)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:27

Maanling schreef:
Het topic is gestart nav deze post in het complimententopic:

Maar mn laatste compliment die ik echt leuk vond was van mijn bazin. Dat ik de staart van en van onze paardjes heel mooi had 'gedaan'. (Wij moeten hete spul in hun kont stoppen, dan doen ze de staart omhoog, en de zijkanten moet je weer naar benenden kammen En ze vond dat ik het heel mooi gedaan had)

Maar ik zie nu dat de bokker die dit schreef in de VS gevestigd is. Daar zal dit nog wel meer gebruikelijker zijn als in NL. (als ik de reakties hier zo lees gelukkig)

in nederland was dit ook erg gebruikelijk hoor. maar dit mag niet meer op wedstrijden en word dus nu op wedstrijd in ieder geval niet meer gebruikt. en meestal tijdens training ook niet meer.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 16:34

Ik laat niet graag paarden pijn lijden omdat ze er zo nodig mooi uit moeten zien.
Nee, dat hoeft van mij niet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:32

Ik vind niet dat een paard pijn moet lijden om mooi te zijn.
je mag een paard best optutten, maar niet ten koste van het paard.

Mijn paard staat met plukken in de oren omdat ze met haar hoofd gaat slaan zodra ik met een schaar in de buurt kom van haar oren. Zou wel heel graag die rare kwasten weghalen, maar het haar in de oren, dat blijft altijd zitten ivm stof/vliegjes/regen etc.
Ze vind trekken ook niet zo prettig (ken er meer) en ik ben er niet handig in, dus knip en snij ik de manen zo goed en zo kwaad als het gaat bij. Ook knip ik een klein stukje weg waar het hoofdstel komt.
De tastharen laat ik ook gewoon zitten.

Voor een wedstrijd knip ik de vetlokken meestal wat bij, maar nu dus ook niet omdat ik die niet rijd.
Van de staart knip ik alleen de onderkant bij.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:51

Ik ben het er ook absoluut niet mee eens!
Een mens kiest ervoor om pijn te lijden, maar een paard of ander dier niet. Voor hun wordt het gekozen.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:56

LiNdA1986 schreef:
Ik ben het er ook absoluut niet mee eens!
Een mens kiest ervoor om pijn te lijden, maar een paard of ander dier niet. Voor hun wordt het gekozen.

Helemaal mee eens!

jOyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:59

Een paard wil niet mooi zijn, een mens wil dat een paard mooi is.
Een paard wil dus ook geen pijn lijden, daar kiest een mens voor.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:03

Peper in de anus? Verdrietig
Vind dit niet kunnen een paard hoort mooi te zijn doormiddel van poetsen en dat soort dingen.
wij mensen zouden het ook niet leuk vinden om peper in de k*nt te krijgen laat staan een paard/pony. Ach gut

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 22:10

Als wij nou eens even voor de grap peperbolletjes in onze anus stoppen.
En dan over een uurtje eens terug zouden komen en onze ervaring vertellen.
Afschuwelijk vind ik dit, paarden kunnen niet zelf kiezen, dan doen wij voor hen.
Ik vind het zelf ook mooi als een staart gedragen word, maar als een pony/paard dit niet uit zich zelf zou doen, so wath? Ik kan er mee leven hoor...

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 23:09

Ik doe niet echt aan schoonheids ideaal, mijn paard moet alleen een praam om als ik zn oren knip of scheer, want dat vertikt hij altijd! Maar verder hebben ze hier niks te klagen

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:28

dees_daan schreef:
dat vind ik niet.. wij (de mens) kiezen er zelf voor om mooi te willen zijn, en dus pijn te lijden, een paard kan niet kiezen, dus ik vind dat veel te ver gaan.. hoever kan je gaan? ik vind: wassen, staart uitpluizen, knotjes, miss een beetje babyolie op de neus. oren knippen, en dan vind ik het goed.. ik vind niet dat je paard pijn moet lijden omdat jij wil dat hij mooier word..

Ben ik het helemaal mee eens Knipoog

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:39

ik ben het ook helemaal met dees_daan eens. en wat er in de beginpost staat hat ik nog nooit gehoord maar als dat echt zo is vind ik dat niet normaal!!!!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:33

dees_daan nee bedoelde ik niet tegen jou, als er een heel bos uit de oren van mn paard groeit en dit gaat klitten waardoor ze er last van onder vind knip ik ze er ook af.
evenals haar sokken en staart die ik bijknip opdat ze er anders op gaat staan en ze er zo uit trekt, dit doet haar namelijk pijn.

shannatjsgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:37

mijn paarden zijn al mooi van zichzelf
het zijn echte beaty`s Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 18:37

In de VS zijn ze altijd heel drastisch op shows om de showpaarden mooi te krijgen. Ik heb meerdere van dat soort walgelijke dingen gehoord. Vreselijk Dat is juist het mooie van paarden, ze nemen mensen zoals ze zijn. Ongeacht hoe ze eruit zien. Laten wij mensen datzelfde nou ook eens bij onze paarden doen ipv dat soort achterlijke dingen te verzinnen om ze zo mooi mogelijk te krijgen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:15

Dat is idd bij mensen zo ja, maar mensen die maken die beslissing zelf. dat mensen zoiets doen vind ik dus echt onzin, netalsof een paard zoveel mooier is met zijn staart omhoog. Netzoals dat ik een x heb gehoort dat ze punaises in de benen prikte zodat ze omhoog gingen lopen met de benen, echt triest vind ik dat! Doe het dan op een andere manier..
Dus ik vind: Het is wel leuk om het paard mooi te laten worden, maar niet als die daarvoor pijn moet lijden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:19

In de VS gaan ze idd erg ver met showpaarden, als ik dan kijk naar de minipaardjes zie ik ook wel wat dingen overvliegen naar europa. Bijvoorbeeld het met scheermesjes kortscheren van de neus en boven de ogen tot op het vel wat dan met stift wordt zwart getekend kan me niet voorstellen dat dat prettig is. Ik vind het ook niet mooi.

Jess_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:01

ik vind dat zielig hoor
lijdt je paard op naar show paard!
stop geen dingen in hem

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:20

Ik las tot mijn verbazing dat er 'hete' dingen (gember, peper) in paardenanussen gestopt worden zodat ze de staart mooi hoog houden?

Citaat:

Nou, ze zouden zelf eens een hete peper in hun h.l moeten stoppen! Weten ze meteen hoe het voelt (ik denk niet echt heel fijn) en dan laten ze het misschien wel uit hun hoofd. Ik begrijp zulke lui niet hoor.

Nikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:24

Marijkjuh schreef:
Mijn paard is mooi zoals hij is Ja Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden laat ik alleen voor mij gelden.

Idd, mijne ook.
Hoewel het niet wegneemt dat ik z'n manen op z'n tijd goed bijhoudt, en z'n staart, hem optijd was etc.

Maar ik schrok idd ook van de begin post. Zijn er echt mensen die zó iets doen? Ziek