Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Steef schreef:Onzeker? Alleen wat paarden betreft, en dan meer in de vorm van niet goeds genoeg presteren/kunnen. Ik zie zo vaak mensen die 10 x zo goed zijn als ik ben, en telkens word ik weer geconfronteerd met mijn niet-kunnen. Voor een paard zelf ben ik niet bang, wel bang voormezelf, dat ik het weer niet goed genoeg doe.
. Met rijden was ik vroeger altijd bang om 'slecht gevonden te worden', iedereen reed beter dan ik in mijn ogen. Ik was bang om een paard te verpesten, om weet ik wat
. Nu is dát wel weg, ik weet dat ik niet 'goed' rijd (wat is dan ook goed?) maar ik weet ook wat mijn sterke punten zijn. En nu helemaal sinds ik weer les heb scheelt dat een stuk, je hebt dan gewoon iemand die je begeleidt en die ik min of meer een stukje verantwoordelijk is voor jou rijstijl. Als ik nu door mensen gevraagd word hun paard te rijden vind ik dat gewoon leuk, en maak ik me er niet druk om of het wel goed zal gaan. Die mensen weten hoe ik rijd en vragen het dus niet zomaar, en bovendien kan ik nu gewoon niet beter dan dit
.
) naar een springzadel en dan wil ik ook goede springles gaan nemen.