De juiste beslissing doet pijn, en ik word afgezeken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lucy_

Re: De juiste beslissing doet pijn, en ik word afgezeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:05

Ach meisje toch Ach gut
Ik weet hoeveel verdriet je er nu al van hebt maar ik vind echt dat je de juiste beslissing maakt! Dit is het beste voor Lucky.
Ik ken mensen en die weten die beslissing niet te nemen en dan is het pas echt zielig. Dit is niet zielig hoor: dit is het beste voor je pony willen. Wat vinden ze er dan van als je je pony verkoopt omdat je er te groot voor bent of er gewoon geen tijd meer voor hebt? Ook zielig?
Als je je ei een keertje kwijt wil: ik ben 24/7 beschikbaar Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:06

Niseyra schreef:
Wat een banketstaaf opmerkingen en sterkte met je gezondheid Ach gut
Maar is het echt nodig dat je pony weg moet?
In de winter ben ik ook niet dagelijks bij mijn pony's, maar mijn rijpony staat op een stalling waar ze binnen/buiten gezet, gevoerd en gemest wordt, en met maatjes dus ze vermaakt zich wel.
Alleen haar conditie gaat dan ook wat achteruit, daar hou ik wel rekening mee (momenteel rij ik helemaal niet meer vanwege drachtigheid).
Mijn jonge pony staat op een wei in een kudde dag en nacht buiten, er is toezicht en ik kom af en toe langs en die is ook happy.
Dus misschien is zoiets een oplossing voor jou?

Jammer genoeg hebben we zoiets niet hier in de buurt, en ze heeft veel aandacht nodig.
't net een knuffelpony zeg maar, anders wordt ze echt té chagereinig.. Nagelbijten / Gniffelen

Kim4Bibi schreef:
Ach meisje toch Ach gut
Ik weet hoeveel verdriet je er nu al van hebt maar ik vind echt dat je de juiste beslissing maakt! Dit is het beste voor Lucky.
Ik ken mensen en die weten die beslissing niet te nemen en dan is het pas echt zielig. Dit is niet zielig hoor: dit is het beste voor je pony willen. Wat vinden ze er dan van als je je pony verkoopt omdat je er te groot voor bent of er gewoon geen tijd meer voor hebt? Ook zielig?
Als je je ei een keertje kwijt wil: ik ben 24/7 beschikbaar Knipoog

Dankje wel Lucy!! Lovers

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:22

Ik vind het juist hartstikke sterk als je zo'n beslissing durft te nemen! (zeker met je 14 jaar, echt petje af) Er zijn zat mensen die deze beslissing niet durven te nemen en die hebben dus ook een paardje wat 24/7 binnen staat...
De personen die zulke opmerkingen plaatsen snappen er zelf kennelijk de ballen niet van, want op dit moment is het gewoon het beste voor je pony én voor jezelf (denk ik).

Sterkte met je gezondheid in ieder geval, en laat ze maar lûllen Knipoog

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 21:27

NaNi schreef:
Ik vind het juist hartstikke sterk als je zo'n beslissing durft te nemen! (zeker met je 14 jaar, echt petje af) Er zijn zat mensen die deze beslissing niet durven te nemen en die hebben dus ook een paardje wat 24/7 binnen staat...
De personen die zulke opmerkingen plaatsen snappen er zelf kennelijk de ballen niet van, want op dit moment is het gewoon het beste voor je pony én voor jezelf (denk ik).

Sterkte met je gezondheid in ieder geval, en laat ze maar lûllen Knipoog

Ja, ik denk ook zeker dat het goed voor mezelf is.
Soms voel ik me enkel nog maar meer klóte, omdat ik me al zo ziek en zwak voel,
maar ook omdat ik me pony daar nog op stal heb staan die zoveel meer verdiend.. dat gevoel doet me ook pijn.
Van; "Ik moet naar der toe, ik moet iets met der doen, maar ik ben gewoon zo moe.." Nagelbijten / Gniffelen

Dankje wel voor je reactie! Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 22:38

Ik vind t heel knap van je dat je zo'n beslissing hebt gemaakt hoor. Dat bewijst dat je echt iets om je pony geeft en niet alleen eentje hebt 'om erbij te horen' zoals die mensen die je dat rare commentaar geven Verward

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:15

Een hele verstandige beslissing. Al is het niet de leukste.
Ik weet het, want ik heb net (2 januari) mijn B-ponietje verkocht, omdat ik geen ruitertje meer voor haar had die regelmatig erop kon rijden.

Ik heb haar dik 9 jaar gehad. Ze is (gelukkig) nog niet weg, ze mag nog een paar maandjes blijven staan, maar het heeft me echt slapeloze nachten bezorgd. Elke keer als er mensen kwamen kijken zat ik al weer in de zenuwen. Nu weet ik echter dat ze goed terecht komt, bij een rustig meisje wat goed met haar overweg kan (want niet iedereen rijdt zo maar weg op Bonny Duivel ).
Dus, neem rustig de tijd met verkopen (als je die tijd tenminste hebt). Het kost wat meer hartzeer, maar je voelt je er beter bij dan wanneer je haar via de handel laat verkopen. En met een beetje geluk mag je (net zoals ik) bij de nieuwe eigenaar komen kijken hoe het met haar gaat.

Misschien kun je vragen of je haar mag terugkopen als ze haar ooit weer willen wegdoen. Ik weet niet of deze ziekte van je blijvend is of dat je ervan herstellend bent, maar dan hou je de optie open om haar terug te kopen als dat zich ooit mocht voordoen.

Sterkte en beterschap.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 18:02

Dank jullie wel voor de reacties! Lachen

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:07

Arme Cyn Verdrietig
Ik denk wel dat je de goede beslissing maakt, hoeveel je ook van haar houdt enzo....
Trek je niks van anderen aan, die weten niet wat ze zeggen...
veel sterkte xxx

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:10

Golan schreef:
Arme Cyn Verdrietig
Ik denk wel dat je de goede beslissing maakt, hoeveel je ook van haar houdt enzo....
veel sterkte xxx

Thanks.
Ik hoop dat ik toch een beetje een Wp'er blijf?
Ik had gehoopt dat ik een Wp'er for life zou blijven, maar zonder pony, geen Wp'er.. n
Naja, dan maar een toeschouwer ofzo. Knipoog

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:13

lastig! En knap ook.

Ik hoop voor jou dat je een goed baasje voor haar vindt! Ik vind het niet banketstaaf voor je pony, je verkoopt haar toch niet zomaar aan de eerste de beste?

Maar mag ik nog een optie leveren? Waarom zet je haar niet een jaar in de begrazing? Dit hoeft zeker niet duur te zijn, je paard is lekker paard samen met andere paarden. Jij kunt haar weer ophalen als dat gaat. Ik vind dat zeker niet zielig. Ik denk dat ik dat ook met mijn ijslander zou doen als ik bv kinderen krijg. Lekker een jaartje paard zijn, zoals ze zijn bedacht door de natuur.

Succes! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:13

Phoe jeetje Cyn toch!
Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt!
Nee ik denk het niet ik weet het zeker!
Lucky word denk ik ook heel gelukkig bij een ander baasje.

Het is niet fijn om die beslissing te nemen maar het is wel de beste voor jullie beide Ja En als je gewoon een baasje zoekt waarbij je langs mag komen weetje ook hoe het gaat met Luck.

En van die andere mensen moet je echt niks aantrekken! Die weten idd niet wat ze zeggen.
En als je er weer helemaal bovenop bent gekomen, kan je toch altijd een verzorg paardje zoeken? Heb je ook niet alle verantwoordelijkheid op jezelf.

Nou iig hééél veel sterkte! Lovers

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:14

Cynn_x schreef:
Golan schreef:
Arme Cyn Verdrietig
veel sterkte xxx

Thanks.
Ik hoop dat ik toch een beetje een Wp'er blijf?
Ik had gehoopt dat ik een Wp'er for life zou blijven, maar zonder pony, geen Wp'er.. n
Naja, dan maar een toeschouwer ofzo. Knipoog

Ahh tuurlijk blijf je wel wp'er Haha! met of zonder welsh.. boeie Tong uitsteken Haha!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:17

rakni schreef:
lastig! En knap ook.

Ik hoop voor jou dat je een goed baasje voor haar vindt! Ik vind het niet banketstaaf voor je pony, je verkoopt haar toch niet zomaar aan de eerste de beste?

Maar mag ik nog een optie leveren? Waarom zet je haar niet een jaar in de begrazing? Dit hoeft zeker niet duur te zijn, je paard is lekker paard samen met andere paarden. Jij kunt haar weer ophalen als dat gaat. Ik vind dat zeker niet zielig. Ik denk dat ik dat ook met mijn ijslander zou doen als ik bv kinderen krijg. Lekker een jaartje paard zijn, zoals ze zijn bedacht door de natuur.

Succes! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Lucky heeft veel aandacht nodig om niet chagreinig te worden, en ze is nog zo onbevestigd dat het gewoon later moeilijk wordt om het haar allemaal nog te leren,, dus dat zag ik niet zo zitten. Maar bedankt voor je reactie! Lachen Lachen

Amber_VZ schreef:
Phoe jeetje Cyn toch!
Ik denk dat je een hele goede beslissing hebt gemaakt!
Nee ik denk het niet ik weet het zeker!
Lucky word denk ik ook heel gelukkig bij een ander baasje.

Het is niet fijn om die beslissing te nemen maar het is wel de beste voor jullie beide Ja En als je gewoon een baasje zoekt waarbij je langs mag komen weetje ook hoe het gaat met Luck.

En van die andere mensen moet je echt niks aantrekken! Die weten idd niet wat ze zeggen.
En als je er weer helemaal bovenop bent gekomen, kan je toch altijd een verzorg paardje zoeken? Heb je ook niet alle verantwoordelijkheid op jezelf.

Nou iig hééél veel sterkte! Lovers

Dankje wel Amber! Lovers
Ik probeer me niks van de andere aan te trekken, maar dat is echt moeilijk..
Dat zit zoiezo in me om gauw van dingen iets aan te rekken, zo ben ik nou eemaal.
En idd, als ik me weer goed voel ga ik zeker een verzorgpaardje/bijrijdpaardje zoeken en kijken hoe dat gaat.
Dat dan een tijdje aanhouden en misschien dat er over een paar jaartjes weer een paardje terugkomt. Lachen

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:17

Golan schreef:
Ahh tuurlijk blijf je wel wp'er Haha! met of zonder welsh.. boeie Tong uitsteken Haha!

Whaha, gelukkig maar! Knipoog

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:22

Citaat:
Dankje wel Amber! Lovers
Ik probeer me niks van de andere aan te trekken, maar dat is echt moeilijk..
Dat zit zoiezo in me om gauw van dingen iets aan te rekken, zo ben ik nou eemaal.
En idd, als ik me weer goed voel ga ik zeker een verzorgpaardje/bijrijdpaardje zoeken en kijken hoe dat gaat.
Dat dan een tijdje aanhouden en misschien dat er over een paar jaartjes weer een paardje terugkomt. Lachen

Ik snap dat het moeilijk is maar die voelen niet hoe jij je voelt.
Dus die vertellen alleen maar b.ullshit..

Nogmaals: Héél veel sterkte en beterschap in alles!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:24

sterkte idd en trek het je niet aan, je plaagt jezelf al genoeg met schuldgevoel. Als je denkt aan je dier doe je het toch prima?

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:25

Thanks meid! Lachen

detour schreef:
sterkte idd en trek het je niet aan, je plaagt jezelf al genoeg met schuldgevoel. Als je denkt aan je dier doe je het toch prima?

Ja, dat is idd waar.
Thanks! Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:25

Hey Cynn, wat vervelend zeg!

Het is idd een lastige beslissing, zeker nadat je eindelijk een pony had gevonden waarmee het wel klikte na polly.. Vind het heel dapper van je om er zo nuchter tegenaan te kijken. Trek je niet te veel aan van die mutsen die het beter denken te weten, laat hen maar eens in jouw schoenen staan. Ik snap je ouders ook best hoor. Vervelend dat je gezondheid het nog steeds niet toe laat, maar soms houdt het op.
Dan is misschien het wijste, maar niet het fijnste, om afscheid te nemen. Lucky is een toppertje, die vind zeker wel een leuk plekje Knipoog

Mocht je nog eens op een pownie willen rijden dan mag je altijd langs komen bij de mijnen Knipoog En mocht jullie rond de zomer een weilandje zoeken, ze kan altijd bij ons terecht Knipoog Al is het maar voor even.

Succes met je keuze en beterschap!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 19:28

RianneH schreef:
Hey Cynn, wat vervelend zeg!

Het is idd een lastige beslissing, zeker nadat je eindelijk een pony had gevonden waarmee het wel klikte na polly.. Vind het heel dapper van je om er zo nuchter tegenaan te kijken. Trek je niet te veel aan van die mutsen die het beter denken te weten, laat hen maar eens in jouw schoenen staan. Ik snap je ouders ook best hoor. Vervelend dat je gezondheid het nog steeds niet toe laat, maar soms houdt het op.
Dan is misschien het wijste, maar niet het fijnste, om afscheid te nemen. Lucky is een toppertje, die vind zeker wel een leuk plekje Knipoog

Mocht je nog eens op een pownie willen rijden dan mag je altijd langs komen bij de mijnen Knipoog En mocht jullie rond de zomer een weilandje zoeken, ze kan altijd bij ons terecht Knipoog Al is het maar voor even.

Succes met je keuze en beterschap!

Ik ben ook niet bang dat ze geen goed plekje kan krijgen. Lachen
We gaan eerst wat in de buurt kijken of we haar daar kunnen verkopen, nog een beetje dicht bij huis en bij bekende,
of bekende van een bekende van ons natuurlijk die ons weer op de hoogte kan houden, is erg fijn om te weten hoe het met der gaat.

En als er iets is zal ik het zeker tegen je zeggen/vragen.

Dankje wel Rianne! Lovers Lachen

LietJ_RobJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 22:12

Heei Cynnt Lovers
Echt rott voor je zeg, maja ik denk wel dat het de juiste beslissing is.
een pony heeft aandacht nodig, en in jou omstandig heden kan jij er jammergenoeg niet vaak naar toe.
en al die kinderen die zo dom en penny zijn, niks van aantrekken meidje ,
dat zijn gewoon kinderen die denken dat ze alles beter weten!
Als je even je verhalen kwijt wil ofzo, je kan altijd met me praten op msn en een pb sturen,
Een goede beslissing die misschien wel pijn doet, maar het is ook beter voor de pony.
En ook heel veel beterschap met de gezondheid he meid !

xxx Robin Ach gut Lovers

ps. als die kinderen nog iets durven te zeggen dan moet je het mij even melden Whoosh!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:37

LietJ_RobJ schreef:
Heei Cynnt Lovers
Echt rott voor je zeg, maja ik denk wel dat het de juiste beslissing is.
een pony heeft aandacht nodig, en in jou omstandig heden kan jij er jammergenoeg niet vaak naar toe.
en al die kinderen die zo dom en penny zijn, niks van aantrekken meidje ,
dat zijn gewoon kinderen die denken dat ze alles beter weten!
Als je even je verhalen kwijt wil ofzo, je kan altijd met me praten op msn en een pb sturen,
Een goede beslissing die misschien wel pijn doet, maar het is ook beter voor de pony.
En ook heel veel beterschap met de gezondheid he meid !

xxx Robin Ach gut Lovers

ps. als die kinderen nog iets durven te zeggen dan moet je het mij even melden Whoosh!

Dankje wel Robin! Lovers

Miss_Mo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 19:48

Cinthia...meid toch
dit is gewoon echt ***
ik wens je hier veel succes mee..en ben nog bezig met een tekening..doe er uiterrst mijn best op..maar je weet dat ik het niet goed kan XD...

Ik wens je veel sterkte met het "verlie" van haar..ik weet hoe het voelt een pony kwijt te raken..maar echt verkopen..hebben we zelf een keer gehad maar dat deed me geen pijn..miss wegens "speciale" reden Knipoog
Nouja..ik wens je echt 1000x sterkte of wel meer..maar je hebt de foto's..van haar..of jullie samen e.d. ...dat kan niemand je afnemen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-08 19:54

Thanks meissie. Lachen

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 10:51

Sterkte ermee! Ik vind het echt dapper dat je de keus maakt om haar weg te doen. Veel mensen houden een paard dan veel in een box en komt er af en toe eens uit om in de paddock te lopen, dat is ook niets. Ik kom ze helaas regelmatig tegen, weinig tijd en dan even snel paard buiten zetten, stal doen en weer weg, die paarden staan ook weg te kwijnen.
Ik hoop dat je nog even van Lucky kan genieten en dat je dan een super baasje voor haar vindt, die d'r wel tijd en aandacht kan geven die ze nodig heeft.
En ik hoop natuurlijk voor jou dat je gezondheid eindelijk weer een vooruit gaat!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 12:23

ow wat erg voor je. Ik zit op dit moment ook met dit soort dingen ben ook ontzettend moe en heb daarna veel lichamelijke klachten, op school gaat het alles ook gewoon klote moet dit jaar waaschijnlijk blijven zitten en ze weten ook niet wat er met mij aan de hand is, precies dan he.
Boos! en uitmesten kan ik eigenlijk ook niet meer zelf en mijn moeder heeft overbelaste schouders dus die kan het niet voor mij doen. Wij krijgen nou misschien een meisje die voor ons iedere dag kan uitmesten als bijbaantje want ik wil haar echt niet kwijt en voor alles voorkomen dat ze weg moet. Dus eigenlijk rijd ik haar op dit moment alleen maar voeren en de rest lukt gelukkig wel nog ( ze kwijnt niet weg hoor staat samen met een shetlander in een inloopstal) Maar echt erg voor je dat er gewoon zo rot wordt gereageerd alsof je voor je lol je pony wegdoet of zo Duivel Misschien kun je aan je moeder vragen of je een keer ophaar paard mag rijden of zo Ach gut