Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther schreef:Uh, er zijn regels voor passeren van andere mensen/dieren, dat doe je in stap, niet in draf of galop, ook als je op een ruiterpad rijdt! Iedereen die met een paard op pad is hoort dat te weten. Wil je iemand passeren dan laat je dat even weten en dan doe je dat in een rustige draf.
jackgirl schreef:Esther schreef:Uh, er zijn regels voor passeren van andere mensen/dieren, dat doe je in stap, niet in draf of galop, ook als je op een ruiterpad rijdt! Iedereen die met een paard op pad is hoort dat te weten. Wil je iemand passeren dan laat je dat even weten en dan doe je dat in een rustige draf.
Je hoord mij ook niet zeggen dat het fatsoenlijk is om galoperend voorbij te stormen.
Het zijn trouwens geen regels maar fatsoen-normen, want zover ik weet staat het nergens zwart op wit geschreven dat ik niet mag galoperen op een ruiterpad als er honden loslopen.
En denk jij dat die lieve hertjes en konijntjes ook rustig wegstappen als ze een hond zien ? ( ga hier even van het bos uit met die hertjes )
Als jij je hond al niet bij je kan houden bij een ( galoperend )paard .. hoe moet het dan als je wild tegenkomt ?
Daarnaast preek je jezelf beetje tegen.
eerst zeg je dat je mensen/dieren passeerd in stap , en aan het einde van je tekst is dat ineens in een rustige draf.
zitake schreef:Ik erger me wel soms als ik met de hond ga wandelen. Mijn hond is al verschillende keren gebeten door andere honden. En toch laten mensen nog honden los, die totaal niet luisteren, met alle gevolgen vandien. De mijne raakt er alsmaar meer getraumatiseerd door.
Daf schreef:Hoi,
kom net binnenvallen, maar hierbij wil ik ook mijn grootste irritatie noemen mbt honden en hondeneigenaren op stal. Ik ben echt wel een hondenliefhebber en weet ook echt wel dat sommige dingen nu eenmaal gebeuren, maar ik vind dat ik geen last hoef te hebben van andermans honden. Deze honden hebben nl de gewoonte om overal tegenaan te plassen, heb mijn dekens, jas, tas, poetsspullen al meerdere malen kunnen wassen, omdat er weer een hond tegenaan heeft geplast. ....
Lowara schreef:ik heb een godsgruwelijke hekel aan loslopende honden die achter de paarden aanrennen.
Lowara is 3 jaar geleden heel hard in haar achterbeen gebeten door een hond toen ik ermee aan het rijden was in het bos en dat kreng wilde niet weg ook.
heb uiteindelijk een ram met de zweep gegeven,maar was echt pissed off..
eigenaar liep 100 meter verder en zag het gebeuren. riep de hond niet bij zich niets!
Toen ik dichterbij kwam ook gezegd dat dit niet kon en dat de hond vast moest voor er ongelukken zouden gebeuren. madame keek niet op of om en negeerde mij gewoon
Nu ben ik dus zover, dat als een hond niet wordt vastgelijnd als ik langskom met een paard en dat beest valt mij lastig, dat ik de eigenaar er meteen op aanspreek en anders heeft dat beest een knal met de zweep of een schop met een voet te pakken.
mijn veiligheid en dat van mijn paard is mij meer waard en als zo'n hond echt niet weggaat en de eigenaar doet niets? dan rij ik dat beest frontaal plat.
( als ik die ene dame ooit nog tegenkom in het bos, wacht die hond dat lot)
ikzelf heb ook een hond die graag blaft en zich woest opstelt bij paarden en mensen. die gaat meteen aan de riem zodra ik een paard zie en moet naast mij blijven zitten tot de ruiter voorbij is. ten alle tijde doe ik dit, puur omdat ik weet hoe gevaarlijk en irritant het kan zijn.
Flor schreef:Mja da's natuurlijk waar.. een keertje kan het best misgaan. Maar mensen die geeneens moeite doen om hun hond weer bij zich te krijgen.. daar kan ik niet blij van worden.