ik wil HEEL graag dierenfisiotherapeut worden maar is dit echt een beroep???? in belgië kan je er geen opleiding voor volgen. ik heb al wat op gezocht maar dan vind ik we opleidingen maar dat is dan niet als je er je beroep van wil maken. weet er iemand een school in nederland (het liefst zzo dicht mogelijk bij België) waar je dit kunt doen?
hartelijk bedankt al! Margot
tossielove
Geplaatst: 18-10-12 20:39
Hier nog een topic over dierenfysiotherapie, misschien kun je er wat mee! http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=954658 Verder zou ik niet weten waar je die opleiding kan volgen, misschien even kijken op Scalda Zeeland (ROC)
Lowara
Geplaatst: 18-10-12 21:25
Rozanne schreef:
Is er ook een paarden beroep "hbo gericht"? Ik doe namelijk havo, ik ben wel benieuwd
Equitherapeut? Ik heb zelf ook HBO gedaan en ben toen hierin gerold
Stoas hogeschool in Wageningen of diermanagement in Leeuwarden.
Ik heb zelf alle mogelijke MBO studies gedaan die er zo ongeveer bestaan in de dierenopleidingen en ben ook 8 jaar dierenartsassistente en medewerker in een dierenspeciaalzaak geweest en daarnaast ook hondentrimster. Maar ik moet zeggen dat ik het niemand aan zal raden dezelfde weg te kiezen als ik heb gedaan. Niet omdat het werk niet leuk was maar vooral omdat het zo ontzettend weinig betaald. En daarbij was het zo dat toen ik stopte bij de dierenartspraktijk er geen CAO was voor dierenartsassistenten en de dierenarts geen pensioen had voor zijn assistentes. Vandaar dat ik me nu laat omscholen om wat meer financiele zekerheid te hebben.
duuntjelover
Geplaatst: 29-09-13 07:26
ik weet niet hoe je het noemt maar zegmaar als een paard ziek is en een (paar) nachtje(s) blijft slapen bij de praktijk in boxen, dat je die dan verzorgt, het ha wel een andere naam dan dierenartsassistente of zo, maar bvb ermee wandelt op het erf als ie kreupel is en daarna benen afspoelen, of medicijnen geeft en voert. (Weet iemand de naam??? stuur dan graag een pb naar mn account want ik kan niet meer op mijn mail waar bokt aan is gekoppeld dus ik weet niet wanneer iemand heeft gereageerd)
veerle_v
Geplaatst: 29-10-16 07:44
Wat dacht je van paarden coaching! Of hindernissen bouwer je kan ook bij n paardenkliniek gaan werken
Srry voor de late reactie
Monmaster
Geplaatst: 29-10-16 08:14
Misschien ben ik een doemdenker, Maar tenzij je echt een naam hebt in de paardenwereld.... valt er geen droog brood te verdienen met paardenberoepen.... als je dan toch een HBO gaat doen, dan eentje met toekomstperspectief.
Je kunt allicht een dergelijke opleiding volgen, maar doe dat dan voor erbij.....