hoevaak gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BibicheB

Re: hoevaak gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:43

Ik ben een keer of 11/12 gevallen schat ik.
Dat in een aantal jaar op een manege en handelstal rijden, op een stoererij werken waar ik de hengsten reed en de jonge paarden beleerde en het hebben (en natuurlijk rijden) van twee eigen paarden. (ik rij inmiddels ruim 13 jaar, ik ben gezegend met een hele "vaste/stabiele" zit en dat komt waarschijnlijk mede doordat ik als klein guppie altijd veel zonder zadel gereden heb, ik lig er gelukkig dus echt niet snel naast) Bloos

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:44

Ik ben er nog geen 1x afgevallen. Maarja Knipoog ik rij ook nog maar 2 jaar ... Maar wel altijd op wilde pony's (A) dus het komt nog wel Tong uitsteken

rinske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:48

Ik rij nou ongeveer 3 jaar en ben er ook 3x afgevallen Tong uitsteken
Maar alle 3 keren waren het domme ongelukjes zoals midden in de brandnetels vallen of aan de enekant opstappen en aan de ander kant ernaast of zonder zader een scherpe bocht maken en dan eraf vallen maarja gelukkig deed het nooi echt zeer Lachen Haha!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:48

Hoevaak ik ben gevallen? Heel vaak! Zou het echt niet weten!

Klijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 14:21

nog niet zo heel vaak een keer of 5 denk ik , maar ik rij ook geen jonge paarden dat scheelt

Stendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:04

ik totaal in mij 8 jaar dat ik paarden thuis heb ben ik 4x gevallen ofzo
maar ik heb hele lieve paardjes

Fennaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:07

toen ik nog op de manege reed ben ik wel 1000 keer gevallen, de pony's gingen om de minuut wel aan kletter Knipoog
Nu met mijn eigen pony veel minder vaak, ik geloof 1 keer in 1,5 jaar tijd.

Lein87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:09

5x in 12 jaar tijd. waarvan 1e drie jaar op een manege en daarna op eigen pony waar iedere dag op gereden werdt. en nee ik had niet de makkelijkste/braafste pony's... Tong uitsteken
Ik ben regelmatig met mijn pony aan de horizon verdwenen haha... maar ondanks dat bleef ik toch altijd zitten... *gelukkig*
Mijn huidige paard is ook niet echt een lieverdje tijdens het rijden. Maar (laat ik het even afkloppen) ik ben nog niet van hem af gevallen.. (en dat blijft ook zo hopelijk want het is wel een heel eind naar beneden Tong uitsteken (1,82=schofthoogte)

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 15:57

RUI -> PP

Johanna01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 16:01

Heej,, ik rij 3 jaar en ben 2 keer gevallen.. 1 keer in het begin toen ik net was begonnen met rijden en nog nooit had gegaloppeerd, toen ging ik ineens met een noodgang door de bak heen. En een keer van mn verzorgarabier die heeft er een hekel aan om aan te galoperen en toen gaf ie een bok en toen lag ik (In de wei daar reden we omdat de bak beblubberd was)

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 16:24

dank voor de reacties ,nu snap ik het

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 20:01

Tsjaa.. ik denk omdat beginnertjes vaak op makkelijke pony's rijden.. Ik ben zelf zondag nog van mijn verzorgpony gevallen..Sleutelbeen gebroken Verdrietig

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:06

Ik reed al 2 jaar ofzo toen ik voor het eerst viel.. Rijd nu een jaar of 10 en heb niet bijgehouden hoe vaak ik ben gevallen, maar dat zijn best een aantal keertjes. Knipoog

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 22:09

Wat heb ik dan altijd verkeerd gedaan?? Een van de eerste lessen hing ik al naast de pony omdat de instructrice was vergeten aan te singelen. Mijn eerste paar lessen reed ik op shetlanders en toen ik voor het eerst op een grote pony mocht ben ik er ook meteen afgevlogen! Ik dacht dat je hard moest schoppen om je pony te laten lopen (ik was net 7) en hup, daar gingen we in volle galop. Nou ja, om een lang verhaal kort te maken, dat was het begin van een lange cariere vlieg en duikles. Verbaast me eigenlijk dat ik nog steeds aan paardrijden doe, als ik er zo op terug kijk. De laatste manege waar ik reed was het bij sommige paarden niet de vraag of, maar wanneer je in de les eraf zou kukelen en soms ook hoe vaak. Heb dan denk ik altijd op de verkeerde maneges gereden.
Rijdt nu ruim 20 jaar en vindt het knap dat velen van jullie de keren dat jullie ongewenst vliegles hebben gekregen soms zelfs nog op 1 hand kunnen tellen! Ik zou het echt niet meer weten. Heb er gelukkig nooit wat aan over gehouden tot nu toe.

Girl007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:47

Je wil niet weten hoevaak ik er vanaf ben gevallen. Ik heb al m'n hele leven paarden en pony's en dan val je er idd vaak vanaf. Heb ook een tijdje wat pony's ingereden voor de verkoop. Maar tegenwoordig val ik niet meer zo makkelijk hoor. Laatste keer dat ik eraf ben gevallen is van een dikke haflinger waar ik zonder zadel opzat en ik een korte bocht maakte en m'n evenwicht nog niet had en toen gleed ik eraf.

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 15:53

Tot mijn verbazing ben ik op mijn oude manege nog maar 2 x gevallen.Daar waren het nogal hevige & schrikachtige pony's,was een slechte manege,daar reden we ook bijna met meer dan 10 elke les.Maargoed,,geen idd. hoe ik die andere keren ben blijven zitten xP
Op de manege waar ik nu rijdt ben ik 1 x gevallen,pony wou naar links,ik naar rechts,en dan val je dus ROFL
Van m'n eigen paarden ben ik 3 x gevallen,omdat ze soms toch zo lomp kunnen zijn Koe
Je wilt niet weten hoe ik toen er vanaf ben gevallen Sigaar
In totaal is dat ong. 5/6 keer gevallen,en ik rijdt al bijna 4 jaar.
Ach ja,sommige vallen vaker dan anderen Clown

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:17

Oh, in het begin viel ik ook bijna nooit hoor.
Maar je leert meestal echt van je vallen! Zo had ik wel is dat ik niet oplette.. Tja als je dan een hevige bok krijgt, is dat nog best moeilijk uit te zitten.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:22

Pff een keertje of 30/40 Clown
Maar ik rijd dan ook al wel 13 jaar, dus het valt me nog mee.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:41

Met paardrijden ongeveer 10x waarvan 1x op mijn rug, dat was wat minder. Is overigens in 5 jaar tijd.

Met voltige toch wel net iets vaker... Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:45

Ik heb geen idee, heb het nooit bijgehouden.
Maar ben wel vaak gevallen toen ik een shetlander ging inrijden. *LOL*

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:46

Ben zo vaak gevallen, maar heb nooit bijgehouden hoe vaak Clown . Ik rij overigens ruim 30 jaar en reed vroeger veel zonder zadel (ik sprong zelfs zonder zadel, zonder teugels. Doe ik nu niet meer, hoor Knipoog ). Daarbij heb ik een aantal paarden ingereden en dan gebeurt er ook wel eens wat. Clown

Van mijn eigen paard ben ik 1x gevallen. Ik ben hem aan het inrijden, meneer schrok van iets en degene die hem vast had liet hem los. Tja, heel erg schrikken en galopperen, terwijl je baasje ook nog eens op je rug zit is nogal eng natuurlijk, dus toen zat ik ineens midden in een heftige rodeo. En dat op een bareback pad (geen beugels), daar ging ik.... Haha!
Dat was ergens afgelopen zomer. En ik denk dat het me wel vaker zal overkomen, want hij is nogal jolig af en toe. Hoort erbij. Knipoog

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:54

Ik ben er 3 keer afgevallen!! Op grappige manieren gelukkig!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:57

ik heb vanaf mijn 5e levensjaar paarden en ben toen ik thuis woonde 5 keer van mijn paarden gevallen, 2 keer van mijn shethengstje, mijn 1e pony, 2 keer van mijn 2e paardje shetxwelsh tijdens het weigeren van de sprong (allebei de keren plat op mijn buik gevallen *auw* en 1 keer van mijn 3e paardje, arabxhaflinger, die maakte een enorme noodstop omdat ze een konijntje in het gras zag.

Daarna ben ik 1 keer van een bijna-verzorgpaard (ging kijken of ik haar kon gaan verzorgen) afgevallen, beestje had een heel apart karaktertje.. Is em ook niet geworden Haha!

en 3 keer ben ik van Bonita afgevallen. De eerste keer toen ik haar net 2 maanden had, wat mij 3 maanden herstel heeft gekost, omdat ik een bloeding in mijn ruggewervel had en een zwaargekneusd bekken. Ze sprong uit het niets over het hek van de buitenbak van 1.20 hoog en daar was ik niet bepaald op berekend.. En kwam met mijn rug op een scheef aangelegde stelconplaat terecht
De 2e keer braken de singelstoten van mijn zadel allebei aan 1 kant af. Toen zat ik met zadel en al rechtop in de bak, heb het wel even lichtelijk bescheurd toen Haha!
De laatste keer was in de wei toen ik op mijn dressuurzadel zat met wrongen (ben ik niet zo gewend) Haha! Ze maakte een paar vreugdebokjes achter elkaar. Ik raakte 1 van mijn beugels kwijt en raakte uit evenwicht. Was net weer recht gekrabbeld, geeft ze meteen weer een paar bokjes en toen gleed ik er aan de andere kant weer af midden in de blubber Haha!

Ik ben in mijn hele leven dus 9 keer van een paard gevallen. En dat is 22 paardenjaren Haha!

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:03

ik ben dr al ontzettend vaak afgevallen.. tis niet meer bij te houden:D afgelopen week nog zonder zadel:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:10

Ik heb het niet bij gehouden sorry Clown

Het is vrij onverantwoord om beginners op een pony te zetten die niet te vertrouwen is. In de eerste 2/3 jaar ben ik ook amper gevallen volgens mij.

Wel merk ik dat hoe beter ik ben gaan rijden, ik wel minder ben gevallen maar die keren dat ik viel ging het ook behoorlijk mis.